Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Pumanprinsen skrev 2010-09-15 14:06:43 följande:
    Ink frakten? Detta är vad jag betala.

1 x Mailingbags grå 250x350 mm 100 st 170.00 1 x Mailingbags silvergrå 170x230 mm 100 st 100.00
    japp inkl frakt..

Nu ska jag fylla en prolist- är över 100 bud så det är dags för nästa laddning. Jag har inget val..min Traderagarderob är överfull
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥ www.tradera.com/auktioner/Christ0ffer
  • Smultronhjärta
    Elina73 skrev 2010-09-15 14:14:37 följande:

Kan någon smart människa förklara för mig vad jag gjort för fel i den här annonsen? Den var nerstängd helt plötsligt - och jag som fått över 120kr i bud....

Kan jag göra om den på något sätt för att få lägga upp den?

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

Annonsen går inte att se.. Vad var det för något?
  • Smultronhjärta
    Elina73 skrev 2010-09-15 14:21:14 följande:
    En hotellövernattning. Så här skrev jag 

Hotell övernattning på herrgård värdebevis

Bo på herrgård eller hotell i höst. Säljer 1st värdebevis för 2 personer. Gäller på övernattningen. Man får betala för middag o frukost. Se customer.se/avkoppling/

Gäller till mars 2011-03-31

Din länk i presentationen fungerar inte..

Sen vad det gäller auktionen så var det klurigt..du nämner inte andra varumärken i dina beskrivningar t ex missa inte mina andra auktioner med t ex molo,pop etc. Det får man inte och kan bli avstängd för. Eller om det kan ha varit bilden till auktionen som var "fel"?
    Maila Tradera och fråga varför tycker jag
  • Smultronhjärta
    Elina73 skrev 2010-09-15 14:24:00 följande:
    NEj jag har massor av andra auktioner ute nu, och de är kvar.  Har fått ett mejl från tradera nu där det står: 

Vi har uppmärksammat att denna annons strider mot rättighetsinnehavarens copyright, varumärkesskydd eller andra rättigheter.

Denna annons har härmed avslutats och alla eventuella bud är borttagna.

Anledningen till detta är överträdelser mot Traderas gällande regler och avtal. Efter att vi blivit kontaktade av rättighetsinnehavaren eller deras ombud har vi kunnat konstatera att du har via din försäljning gjort intrång i deras copyright, varumärkesskydd eller andra rättigheter.

Ja men där står ju solklart vad det handlar om
  • Smultronhjärta
    Elina73 skrev 2010-09-15 14:31:10 följande:
    Tror du det är för att jag har en länk till deras hemsida med? Annars får man väl använda företagsnamn utan att det strider mot copyrighten? Det har ju alla som skriver ut pop molo osv.
    Möjligt.. för du hade väl inte lånat någon bild eller liknande?
  • Smultronhjärta
    mini2007 skrev 2010-09-15 22:08:26 följande:
    Kul med en Tradera-tråd, det borde jag ha tänkt på, att familjeliv såklart hade en Skrattande Ny som säljare, har bara köpt tidigare.
     Det jag undrar över är när det är dags att lägga ut vinteroveraller? Ska jag lägga ut så fort som möjligt, eller är det bättre att vänta några veckor? Gå gärna in och titta, har massa fint som är på väg ut också. Om nån vill lämna feedback på en annons skulle jag bli jätteglad, jag vill ju gärna "maxa", alltså få ut så mycket som möjligt.
    Jag tycker att det ser jättebra ut- många och bra bilder, beskrivning och villkor nämnda i annonsen,
    Det enda är väl att isf väga på köksvågen hemma,kolla av mot Postens portotabell för att kunna ange exakt porto i auktionerna

Välkommen!
Svar på tråden Traderatråden nr 16