Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

backi2008 skrev 2010-09-16 21:15:43 följande:
    Köpte också nyss ett par skalbyxor som skulle vara så gott som nya. Jag vågade buda hem dom. Mycket riktigt när dom kom hem var dom väl använda med bortskavd söm och början till hål. Säljaren var ganska ny men väldigt förstående. Hon återbetalde utan krångel och byxerna är på väg tillbaks.
    Man vill ju ha hela byxor om det inte står något annat.
    Stå på dig och hävda din rätt till återköp.
    Kan du länka till auktionen?
    Schysst säljare som betalade tillbaka först .Tradera rekommenderar att köparen skickar först
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥ www.tradera.com/auktioner/Christ0ffer
  • Smultronhjärta
    kram059593 skrev 2010-09-16 21:23:11 följande:
    Men ska man räkna med ett stort hål om det står hel och ren i auktionstexten?????
    Absolut inte!
    kram059593 skrev 2010-09-16 21:21:09 följande:
    Nej,  vi använder ju skalkläderna som regnkläder och min son älskar att hoppa i vattenpölar, funkar ju inte riktigt med 1 dm långt hål i byxan då
    Ska testa att reklamera dem i morgon, hoppas de inte är för gamla!
    Jag tror att det går bra. Pop brukar vara bra att ha att göra med vid reklamationer (bäst skulle jag vilja påstå)
    Jag håller tummarna!
  • Smultronhjärta
    mini2007 skrev 2010-09-16 21:28:13 följande:
    Tack för tipset, plockade ner Katvig suiten nu för att reglera frakten, vad kan det gå på?? Hjälp?
    Upp till storlek 68 12 kr 74 är ett gränsfall beroende på vilken kollektion den är ifrån kan jag tycka.80 och uppåt 24kr
  • Smultronhjärta
    7småtroll skrev 2010-09-16 21:43:54 följande:
    Vad gör man?

Den 17 augusti hade jag auktionsavslut och sålde ett velourset i strl 68. Betalningen dröjde och efter påtryckning betalades auktionen den 31 augusti och dessutom med min hjälp för hon visste inte hur man betalade!

Pengarna var synliga här den 1 sept och jag postade den 2 sept.

Den 9 sept kom paketet i retur till mig. Adressaten är avflyttad och ingen eftersändning är begärd. Jag har mailat köparen men inget svar.

Här sitter jag nu med ett paket som jag inte vet vad jag ska göra med... Om köparen vill ha sitt velourset får hon ju betala ett nytt porto...det blir dyra kläder i slutändan. men hon kan ju höra av sig tycker man.

Ska man bara sitta vackert här och invänta negtaivt omdöme för att hon inte fått sin vinst? har fått tre negativa sommar och vill inte ha fler. Orättvisa negativa mot mig men det kanske inte folk orkar bry sig om att ta reda på mer om.

Hur gör ni andra vid sådana här tillfällen...om ni nu har råkat ut för samma sak?
    Jag har beroende på huruvida köparen har varit trevlig eller ej gjort olika. Trevlig köpare och som av misstag missat något har jag bjussat på det..alternativt delat på portot.. Svårnådd köpare, gnällig etc så har jag krävt nytt porto.
    Men oftast har jag bara strukit över adressen och skrivit den på nytt,gått till posten och hävdat att de har skickat paketet till mig dvs avsändaradressen och paketet har gått iväg på samma porto
  • Smultronhjärta
    SAJ skrev 2010-09-17 08:49:48 följande:
    Kanske inte rätt tråd men vilken av POP och MOLO´s vinteroveraller är bäst, tycker ni?
    Molo säger jag..Vi har haft två pop om fick flytta vidare för att jag tyckte att de var lite klumpiga fast då var sonen iofs mindre.. Sen är jag inte heelt övertygad om Molos heller- tycker att den är krånglig att få på i benen(säger jag som har köpt Molo till båda barnen i år också
    Dock tyckte jag att Pops såg finare ut trots användning.

Min absoluta favoritoverall har varit Me Too,men även Name it var kanonbra- dessa hade vi förra året.
    Didrikson gillades inte-slets fort på sömmarna på insidan ärm/ben och ville läcka lite vid hård vattenlek
    Reima har vi haft två säsonger och få overaller slår dem funktionsmässigt

Hoppsan då-blev visst lite fler märken där..och då kunde jag fortsätta liiite till om så vore
  • Smultronhjärta
    HonSomVet skrev 2010-09-17 13:53:26 följande:
    Hmm.... Ingen avi för min reima-overall idag heller... Säljaren sa att hon skickade den i onsdags. Idag är det fler som satt omdöme på henne för annonser som avslutades samma dag som overallen. Jag börjar bli lite orolig. Hon kanske tyckte den gick för billigt om jag får fantisera fritt?....
    Det kan ju faktiskt finnas fler orsaker..de andra kanske hade smala paket så de gick och posta i vanlig lådan medan ditt behöver lämnas över disk=kanske tog en dag längre..Sen kan din postgubbe vara lat och slöa med att ta med paketet på runda eller med att få ut en avi..Paketet kanske har sorterats galet som tar lite längre tid
    Kanske postade hon efter töming i onsdags och då gick paketet iväg igår!!!
    Lugn och fin nu..overallen kommer nog i början på nästa vecka
  • Smultronhjärta

Alltså- detta jäkla Schenker är ett tursamt företagSkrikandes..Precis som alldeles för ofta så har mitt paket inte scannats på inlämningsstället utan varit "borta". Jag skulle precis till att maila säljaren för att fråga ifall hon ska lämna in det snart eftersom jag inte har fått något mail från Schenker. Först spårar jag det via Tradera och ser då att det har hittats på sorteringsterminalen! De har ju noll koll!

• Smultronhjärta
    Lattjo skrev 2010-09-18 09:15:01 följande:
    Jag ska skicka ett mejl till henne sen och kolla om hon kan kontrollera numret hon skickat till mig. Just nu känns det bara som det börjar likna anka allting. Jag måste bara veta om det verkligen stämmer att min betalning ska ses som ogiltig men så kom jag på att min svägerska är rätt kunnig på Tradera så jag får väl ringa brorsan och be han kolla hur det ligger till. Jag tycker att det känns så konstigt att min betalning ska ses som ogiltig för att jag glömde skriva mitt alias... Men det kanske stämmer, jag vet inte :) Just nu känns det bara som jag får sitta och vänta på mitt negativa omdöme... Men men sånt e livet :)
    Enligt Tradera så är det säljaren som sätter betalningsvillkoren..
    Jag tycker att du ska avvakta och se ifall det dyker upp någon overall nästa vecka. Tänk positivt
  • Smultronhjärta
    Lattjo skrev 2010-09-18 09:22:39 följande:
    Så det betyder alltså att hon kan säga att eftersom jag glömde att skriva alias så kan hon säga att min betalning är ogiltig? Jaja, jag får stå mitt kast i såna fall men det känns ju helknas :) Jag hoppas att overallen kommer men jag har inga jätteförhoppningar. Jag ska mejla och kolla att hon verkligen gett mig rätt nummer, allt går ju liksom att lösa på nått sätt :)
    Njae det är väl att gå lite för långt kan jag tycka..Alla kan ju missa,precis som hon kan missa att skicka rätt kontonr..
Svar på tråden Traderatråden nr 16