• h80

Traderatråden nr 16

en grönsak skrev 2011-02-10 08:28:47 följande:
    Tack för tipset!
    Vet du vad det kostar att annonsera ut?
    kostnaden är baserad på vad du får sålt det för
  • h80

måste berätta lite positivt i all negativitet GladJag hade en auktion som gick ut den 24:e. Idag fick jag ett mail från köparen där han bad om ursökt för att det hade dröjt så länge med betalning, men nu var pengarna på väg. O han hade satt över 70kr extra eftersom det hade tagit så lång tid

• h80
    AochJsMamma skrev 2011-03-20 11:53:09 följande:
    StaffenAssar: så var det för mig förra omgången, hade två plagg som var blekta etc, o de gick betydligt högre än jag någonsin trodde. Jag tänkte dock som så att det står ju klart och tydligt i annonsen att bilden ger sken av att den är i bättre skick än verkligheten, att den rä tvättblekt etc.. sen så är det ju faktikst up till köparen.

DEnna omgången har jag nya eller i nyskick/toppskick, och det går sådär, har bland annat en helt ny skaljacka från Polarn o pyret som bara är uppe i 300 kr.. Ställt i kontrast till de blekta kläderna o var de slutade så blir det lite skumt i hur man ser på hur det går på Tradera nu!
    Jag har också en helt ny skaljacka från pop ute o den är bara uppe i 200......hoppas verkligen att den går upp. Tycker ju att det borde vara rätt tid att sälja dom nu
  • h80
    AochJsMamma skrev 2011-03-20 13:07:13 följande:
    h80: kikade på din auktion nu, det är ju en vecka kvar på den, kommer säkert gå upp mkt mer! min jacka har avslut ikväll...
    ja jag hoppas (o tror) att min går upp. Oj avslut ikväll på din, håller tummarna att den går upp. Det måste den ju göra
  • h80
    AochJsMamma skrev 2011-03-20 13:21:11 följande:
    håll tummarna..annars hade jag behålt den till bebisen liksom..

OT, men stl 80 på en lurvoverall. vilken ålder tror du den funkar på? Minns inte alls...
    E har 80 på sin nu (från i höstas o de är ju små) Hon är 11 mån, men liten........Så 10-14 månader eller nått sånt?
  • h80
    AochJsMamma skrev 2011-03-25 21:14:45 följande:
    nu har jag lagt ut några auktioner, med högt utrop. Gör aldrig det annars, gillar 1 kr, men detta är plagg som jag inte vet hur de kommer gå (små baby stl, skor etc).. men JÖSSES vad dyrt det blir med höga utrop!   Synd att det inte finns nån kampanj nu för har ännu mer som ska ut...

Har även två Anna Holtblad stickade kavajer som ska ut imorgon. De är som nya och är ju väldogt dyra, så sätter högt utrop på dem med, men hur hög kan provisen/avgifterna bli? Om tex utrop är 400?
    osåltavgiften är väl 3 kr oavsett hur högt utrop du har. O provisionen om det blir sålt beror ju på vad du säljer för (inte vad utropet är) Så det är inte dyrare att ha höga utrop (eller har jag fattat fel) Eller osåltavgiften är väl gratis om man har 1kr utrop, men det seplar ingen roll om du har utrop 20kr eller utrop 2000kr
  • h80

Läste i en annan tråd att det inte var några avgifter till tradera om man sålde på köp nu priset. stämmer det?

• h80
    pomola skrev 2011-04-08 09:15:34 följande:
    Nej, det stämmer inte.
    Kan den personen som har skrivit det missuppfattat att tjänsten "köp nu" i sig inte kostar något? Reservationspris kostar t ex 25 kr, men "köp nu" är gratis att skriva ut.
    Provisionssumman räknas på liknande sätt ändå.

Jag önskar att personen hade haft rätt Drömmer 
    det var så jag trodde det var, synd
  • h80
    Pixxi skrev 2011-04-24 10:05:39 följande:
    Jag har avslut idag, hoppas att det går bra fast det är påsk
    jag har också avslut.....riktigt dåligt ser det ut att gå.........alldeles för fint väder o påsk, ingen bra kombination
  • h80

blääää vad dåligt det går på t nu, sålde precis en helt ny singoallaklänning från pop Rynkar på näsanför 88kr

• h80
    caspersmamma 08 skrev 2011-05-22 19:38:09 följande:
    Har avslut ikväll och mina bilder syns inteRynkar på näsan När sånt här händer så borde man få skjuta upp avslut ett dygn 
    Även jag hade några annonser jag täkt lägga ut ikväll men har inte provat att göra det än. 
    jag har också avslut nu snart, sååååå tråkigt
  • h80

SUCK!! Inte nog med att bilderna inte syntes när jag hade avslut....nu har jag försökt ninja 2 auktioner, men får bara felmedelande

• h80
    Elvipa skrev 2011-08-11 22:00:07 följande:
    kampanjer.tradera.com/promo/Skolstart2011/?ut...
    åh vad bra Glad
    man kan väl använda den tillsammans med den om ingen osåltavgift eller vad tror ni? inte på samma annonser alltså, men jag har bara hunnit lägga ut 30 saker o ska ju ut med 70 till denna månaden.
  • h80
    MejaKiZnic skrev 2011-08-12 07:47:26 följande:
    Funderar på att klicka hem en sak från dig Oskyldig hm....

Mina auktioner går faktiskt väldigt bra, nu är jag nöjd med 3 auktioner och de är 9 dagar kvar  Solig

gör det Glad 

nu blir jag nyfiken.....vad? inboxa 
  • h80
    maximum skrev 2011-08-17 19:00:35 följande:
    Verkligen. ibland vill man nästan ha fler kategorier.
    Samma gäller "begagnat" eller "nytt/ nyskick" har jag använt grejen 2 gånger så är den fortfarande i nyskick men den är ju använd och därmed begagnad 
    nytt/nyskick finns väl inte? eller har jag fel?? det är väl nytt/oanvänt
  • h80
    LitenBlomma skrev 2011-08-21 18:33:38 följande:
    Avslut ikväll, spännande! Det mesta är utan bud dock
    samma härRynkar på näsan
  • h80

Hur fungerar det med payson? Jag har fått ett mail om att jag har en inbetalning, men jag har inget konto?

• h80
    3småttingar skrev 2011-08-28 13:07:39 följande:
    Åhh vad det går segt med auktionerna! Eller ja, 3 st på köp nu, 4 med bud och 4 utan bud. Och dom går ut imorrn! Panik... Hoppas verkligen priserna går upp..
    håller med.......jag har också bara bud på 4 st, men jag har 53 utan bud
Svar på tråden Traderatråden nr 16