• h80

Traderatråden nr 16

Virrpirr skrev 2010-12-08 12:55:02 följande:
    Tråkigt! Gav du mycket för den?
    Står det inget om det i annonsen tycker jag absolut att säljaren får antingen ta tillbaka den eller ge ersättning.
    det var en molo-overall så jag gav inte mycket om man tänker på att det var en molo.....men ändå över 400. Det står bara fint skick i annonsen, men säljaren vidhåller att den är i fint skick
  • h80
    Virrpirr skrev 2010-12-08 13:18:47 följande:
    Ja står det fint skick så ska det ju vara det.

Det effektivaste är väl att skicka kort och fråga om de tycker att det är fint skick att reflexerna är bortslitna..

Trist när inte säljaren vill samarbeta..
    fotade o mailade nu, får se om han svarar...
  • h80
    piiiinkcat skrev 2010-12-08 14:43:50 följande:
    men vad menar de med fint skick då... i mina öron låter det snarare som i halvokej skick, det står ju inte i bra skick.. eller nyskick.. hur såg den ut på bilden.. bilderna säger ju oftast mer än vad orden gör...
    här är annonsen, jag ser inte att reflexerna är så slitna, det enda som syns är ju att en knapp är utbytt o det har de ju skrivit

http://www.tradera.com/Barnoverall-auktion_302760_123017826
  • h80
    LitenBlomma skrev 2010-12-08 15:14:58 följande:
    Den där hade jag tolkat som just i "fint skick". När jag själv skriver så så är det plagg som jag själv hade kunnat tänka mig att köpa. Det syns att de inte kommer direkt från affären men skulle det vara nåt trasigt, fläck eller liknande så skriver jag det. Fy så elakt! Be dem köpa tillbaka den eller hota med negativt!
    Nu svarade dom.......de kan köpa tillbaka den, men jag får inte tillbaka för frakten som jag betalade o jag får själv stå för frakten tillbaka till dom......
  • h80
    Smultronhjärta skrev 2010-12-09 21:05:36 följande:
    Jag hade testat att sälja den igen med en ärlig beskrivning..Så pass poppis färg så jag tror att du får igen pengarna (iaf minus porto+retur)
    tror du?
    Hm, ja då ska jag kanske göra så
  • h80
    HonSomVet skrev 2010-12-10 15:48:21 följande:
    Aaaah, jag är irriterad. Faktiskt. Jag följer ALLTID postens eller Schenkers portotabell. Nu hade jag auktion ute där det var en frakt på 36, men jag lyckades få till det till icke skrymmande så det blev 24 kr och jag återgäldade köparen genom att skicka med 12 kr med kläderna. TROTS det så fick jag inte en full femma på fraktkostnad?!? Jag hade en 5 i genomsnitt innan denna köpare gav mig omdöme, då sjönk det till 4,9 och min stapel för fraktkostnad sjönk lite. Vad fan ska man göra? Trolla?
    men är det inte så att stamplarna ändras när man har fått 10 bedömningar (inte efter varje) så det behöver inte vara hennes bedömning som gjorde att det.
  • h80
    ominte skrev 2010-12-10 21:32:32 följande:
    jag tror att man absolut kan påverka med ett enda omdöme. Det skulle kunna vara när man sätter så lågt på tex leveranstid, att stapeln blir röd. Jag satte en sådan häromdagen och säljarens stapel sjönk från 4.9 till 4,8 direkt.
    men det kan ju vara några som också har lagt innan dig, o så blev ditt omdöme det som fick bägaren att rinna över om säger så.......o det syntes på stapeln.
  • h80

är det försent att lägga ut julklänningar tror ni?

• h80

nån som har kolla på den "gröna paketen" finns kvar på posten? Eller hur skickar man lättast massa julklappar med posten?

• h80
    Lilla Ego 07 skrev 2010-12-18 18:32:14 följande:
    Tjenare.

Länge sedan jag hängde här nu känner jag Glad Har haft väldans lite auktioner ute nu senaste månaden tycker jag, men ändå så fick jag en faktura på 400kr! Förstår faktiskt inte hur det har gått till..

Men iaf, jag är sugen på att lägga ut lite nu men är det helt åt helsike att göra det`? Kan man lägga avslut i mellandagarna? Tror inte att jag har haft auktioner ute förut vid den här tiden nämligen.
    funderar också på det.....då borde man kanske lägga ut saker idag
Svar på tråden Traderatråden nr 16