• h80

Traderatråden nr 16

Labolinas skrev 2010-10-25 20:19:34 följande:
    Jag hade skrivit 36 med posten eller 37 med Schenker alt avhämtning. Kollade ju portot innan, så jag vet ju att det blir skrymmande.
    ja, men då ska hon ju inte säga nått, det är ju det som står i auktionen som gäller
  • h80

Jag ändrade precis i en av mina auktioner o då stod det gratis i rutan där man kan se vad provisionen blir vis sålt objekt?!?!

• h80
    FrökenFreja skrev 2010-10-26 13:26:23 följande:
    Måste fråga er Tradera-rävar.. Jag har inte köpt så mkt på Tradera på sistone, av olika anledningar, men skulle köpa vinterskor till dottern och tänkte att Tradera skulle fungera bra.
    Vann budgivningen och sedan fick jag ett mail med totalsumman.. Då vill säljaren ha 170 kr för att skicka ett par skor i storlek 22! Jag trodde jag skulle smälla av! Jag har själv sålt en del och inte går det på så mkt! Skrev ett mail tillbaka och skrev att hon inte behöver skicka med kartongen till skorna eller någonting (tror inte det kostar 170 kr då heller). Visst är det väl en orimlig fraktkostnad? Tänker inte gå med på att betala så mycket!
    ojojoj, vad var det för skor som skulle kosta så mycket. 48 eller 60 borde ju räcka. Vad hade hon skrivit för fraktkostnad i auktionen?
  • h80
    Underbara ungar skrev 2010-10-26 15:51:35 följande:
    Molo tycker jag går bra, men ida.T och Katvig kan man fynda...
    molo går inte bra tycker jag.........
  • h80
    Ns mamma skrev 2010-10-27 18:29:16 följande:

Hej, har idag fått hem ett paket som är frankerat för 12:- men jag har betalat 24:- i frakt. Vad brukar ni göra i de fallen? Kontakta säljaren eller bara sänka fraktstapeln? Hade säljaren mejlat om det hade det känts ok, men nu blev jag ändå lite irriterad, handlade inte om ett plagg jag vunnit för 1 kr utan ca 150...

maila o fråga. Ibland väger det mindre än vad jag har trott o då brukar jag maila köparen o be om kontonummer. Men nu i veckan så skikade jag massor med paket, varav ett var 12kr billigare..........men jag kom inte ihåg vems paket det var sen när jag kom hem, så denna gången har jag inte hört av mig
  • h80

Nu har jag 99 bud, undra om jag hinner komma upp i 100, vore skoj Glad

• h80
    annat82 skrev 2010-10-29 13:22:35 följande:
    Har börjat spärra köpare som är otrevliga även om de betalar i tid. Fick ett mail igår där hon egentligen bara behövde berätta att hon betalat, men dessutom var tvungen att med versaler mailet igenom berätta hur jag borde skicka paketet, att jag ska tejpa fast frimärkena och att hon förväntar sig snabb leverans.
    Har inte ork med såna köpare så slipper dem hellre.
    Gillar alla snälla köpare som får en glad. En del som mailar för att tala om att de fått kläderna och att de är nöjda och glada, då blir min dag bra
    tejpa fast frimärken får man inte göra, jag har fått böter för det.........så det kan du ju svara henne
  • h80
    Underbara ungar skrev 2010-10-29 14:18:54 följande:
    När jag lämnade in lite paket som skulle skickas så tejpade faktiskt expediten fast frimäkrena... En stor tejpbit över samtliga "klister" frimärken för att de inte skulle ramla av.
    ofta när jag lämnar in o ska köpa frimäken så föreslår de att jag ska tejpa fast, fast man inte får (de stämplar inte innan) så de har inte alltid koll)
  • h80
    maadicken skrev 2010-10-30 20:42:23 följande:
    dom lådorna är oxå för små och dessutom svindyra! 
    men jag ska kika vidare på bussgods och se vad dom har för gränser.

hade jag vetat innan att man inte kunde skicka så stora paket med schenker så hade jag sålt på blocket iställe....
    vad har den för mått?
  • h80
    Ia 70 skrev 2010-10-31 19:23:06 följande:
    Avslut i kväll o nästan inga bud tror jag drar ngt gammalt över mig.
    jag har också avslut o det är verkligen antingen eller för mig. En del går inte alls o en del går högt över förväntan
Svar på tråden Traderatråden nr 16