Inlägg från: Julia1234 |Visa alla inlägg
  • Julia1234

Traderatråden nr 16

Tonarslisa skrev 2010-10-02 10:00:26 följande:
    Har du redan lämnat omdöme på henne? Det låter som att hon hade tänkt ge dig ett pos.omdöme men uttrycka sig negativt.
    Hon skrev ju: Blir inget positivt omdöme här inte.

Så näe, hon har nog planerat att lämna negativt Fast hon har å andra sidan inte gjort det ännu...
  • Julia1234
    Tonarslisa skrev 2010-10-02 10:07:05 följande:
    undrar jag också... Julia1234
    Ja, men alltså. Först var det fel adress, jag fick tillbaka brevet. Hon betalade in 12:- till och jag postade om. Så långt inga problem!

Sen mailar hon och säger att jag inte har frankerat och att hon har fått åka 6 mil för att lösa ut brevet....MEN - jag VET att jag har frankerat (kanske har båda trillat av????) samt att jag har skrivit avsändare. (med bläck på vadderat papperskuvert) Då borde avin ha kommit till mig om ev underfrankering?
  • Julia1234
    backi2008 skrev 2010-10-02 10:14:03 följande:
    Jag förstår inte varför hon har åkt 6 mil för att hämta ut??? När jag har fått underfrakerade försändelser har jag fått en avi från bosten, betalt och sedan fått varan efter några dagar. Inte har jag behövt åka och hämtaObestämd
    Jag förstår inte heller.... Det är dessutom ett litet vadderat kuvert med en klänning i strl 68... Inget jättepaket.
    Det är ju detta som gör mig så förvirrad.
  • Julia1234
    Tonarslisa skrev 2010-10-02 10:20:44 följande:
    Var det du som hade skrivit fel adress eller var det hon som glömt ändra? Här borde hon då förstå att det är hennes fel.

Var det självhäftande frimärken?
    Och har du inte sagt till att om det vart underfrankerat hade du fått en avi?
    Jeez, så många frågor
    Hon hade glömt ändra, men det förstod hon och betalade mig för extra porto.

Ja - självhäftande frimärken!
    Å ja - jag har mailat henne och sagt att jag borde ha fått en avi. Får se vad hon svarar...
  • Julia1234
    Tonarslisa skrev 2010-10-02 10:28:38 följande:
    Självhäftande frimärken flyger inte av bara sådär...
    Framförallt inte när man klistrat på papper.
    Spännande och se vad hon svarar...
    Du kanske ska be om en bild på emballaget trots allt...
    Ja kanske det. Får se vad hon svarar först...
    Jag kan tänka mig att betala underfrankering, men ska hon börja kräva bensinkostnader för 6 mil.... Näe, det köper jag inte.
  • Julia1234

Har mailat posten nu. Frågat om det kan bli så att mottagere får åka till utlämningsställe för att hämta ut ofrankerat kuvert...

• Julia1234
    versan skrev 2010-10-02 11:29:44 följande:

Äsch! Verkar vara en strulputte du råkat ut för.
    Man får en avi hem i låda & där får man välja om man vill betala med frimärken & posta den eller betala den via nätet.
    Sen skickar posten ut paketet när dom sett att du har betalat.
    Har hänt oss 1 gång när vi beställde en reservdel till bergvärmepumpen i somras.
    Vi ides inte hämta brevet så det tog 2dagar extra innan vi fick brevet.
    Man kan välja att själv hämta hos utlämningstället OM MAN VILL men det är valfritt.
    & Definitivt inget som du ska betala för.

Aha! Det är alltså så det funkar. Tackar för infon!! Nej, jag tänker absolut inte betala för bensinkostnader i alla fall.
    Jobbigt med strul, speciellt när det brukar fungera så bra...
  • Julia1234

Jag skulle inte bry mig det minsta om någon skickade till mig i återanvända frimärken! Grattis till säljaren som tjänade några kronor till!..

• Julia1234
    Lilla Ego 07 skrev 2010-10-11 17:48:24 följande:
    Jag antar att du är en hellyllle person i övrigt också då, som aldrig någonsin gör något som kan klassas som bedrägeri eller något annat extremt olagligt som att få med sig en penna eller liknande från jobbet osv Flört Jag tycker det är trams att det skulle vara bedrägeri mot posten iaf, de får väl göra sitt jobb istället och stämpla paketen och alla frimärken som de ska göra istället för att slarva. Något som är bedrägeri om nåt är alla dessa paket som posten "slarvar" bort årligen, bara i år har jag blivit av med 3 stycken. Men lite svinn får man väl räkna med, även de då isf med sina frimärken.

Nej, jag säger som Aftonbladet gör: Vi gillar olika helt enkelt Glad
  • Julia1234
    Tonarslisa skrev 2010-10-11 18:31:24 följande:
    Naej. Vart ju en som inte kunde nå henne (pos.omdöme). Jag som är rätt så otålig skulle nog hoppa över det.
    Fast säljaren har ju inte kunnat nå köparen heller... Om man kikar på hennes omdömen.
  • Julia1234
    Labolinas skrev 2010-10-13 07:17:25 följande:
    Mina auktioner gick hyfsat igår, bara en klänning från KikKid som gick för 1 spänn Hon som budat hem den har gjort ett superfynd!!! Konstigt att vissa saker säljer så bra & andra inte? har en auktrion ute på en Katvigbody som knappt är använd och som det inte finns ett bud på trots att auktionen avslutas ikväll :-O
    Oj! Bara 1:- för en kik kid klänning? Låg den fel?
  • Julia1234
    annat82 skrev 2010-10-13 11:32:43 följande:
    Det är inte så att det låg ett reservationspris på just 100:- då? För då hoppar den ju dit direkt om man lägger ett bud på minst reservationspriset
    Så är det kanske?...
  • Julia1234
    Lingonflickan skrev 2010-10-13 11:32:55 följande:
    Någon har lagt ett maxbud på 100 kr, då visas inte alla andra bud
    Men det visas ju inga andra bud...
  • Julia1234
    hallonpannkaka skrev 2010-10-28 14:23:41 följande:
    Jag har lite Kavat-kängor/stövlar att lägga ut, tror ni jag ska vänta tills det blivit lite kallare?
    Nej, ut med det Rätt som det är har alla köpt och det är för sent...
  • Julia1234
    SmillaMilla skrev 2010-10-30 06:49:22 följande:
    Hmmm inte alls Nova star, Molo ju
    Precis Kan kanske bli ett fynd?
  • Julia1234

Har ett par Kavat skor i strl 21, superfina och knappt använda. Någon idé att lägga ut dem på T? Eller finns det nån FB grupp där man kan försöka först?

Får man bara en femtiolapp på T ger jag hellre bort dem till någon jag känner.

Svar på tråden Traderatråden nr 16