Inlägg från: Julia1234 |Visa alla inlägg
  • Julia1234

Traderatråden nr 16

Jag ger alltid full pott om allt funkar smidigt och snabbt. Kräver inte personliga mail etc för att ge bra omdöme på kommunikation. Det räcker att allt funkar.
    OM det däremot är något som går snett och kommunikationen med säljaren inte fungerar ger jag lägre betyg.

Jag brukar generellt skicka bekräftelse på att pengarna har kommit och varan är postad om det rör sig om dyrare varor, tex overaller. Är det en tröja för en tia skickar jag inte... Kanske för att jag själv uppskattar ett mail om det är mkt pengar.

• Julia1234
    charmmiss skrev 2010-09-22 11:33:53 följande:

vad kan två molo overaller kosta att skicka, vann dessa fynden igår.

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

hade avslut igår, gick faktiskt bra. Har lite avslut imorgon oxå.

angående iggle piggle köpte även jag en på gekås till lillan som fyller 2 om ca 2 månader.
    sen kan jag även rekommendera "min första PC" som kostar 229kr, blir perfekt till tjejen som fyller 4 år.

Vilka superfynd!!! Grattis!
  • Julia1234
    SAJ skrev 2010-09-23 12:06:34 följande:
    Kanke inte rätt forum, men undrar om man kan köpa reglerband (under fötterna) till en overall på POP?
    Jag funderar på att köpa en MOLO Pyxis overall och den har av ngn konstig anledning inga reglerband.
    Jag kan skicka dig ett par om du vill
    Man får ju alltid med ett par extra när man köper overall eller byxor på Pop - så jag har ett gäng sparat.
    (använder aldrig fothällorna....)

Inboxa mig din adress i så fall.
  • Julia1234
    HonSomVet skrev 2010-09-27 12:08:59 följande:
    Jag byter snart bank. VARJE VARJE GÅNG de sista tio dagarna innan månadsskiftet faller internetbanken ihop!

Helt jävla värdelöst för en bank som Nordea! Jag skäms å deras vägnar.
    Byt till SEB Har ALDRIG haft ett enda problem med dem!
  • Julia1234

Behöver hjälp! En helt ny traderare köpte en klänning av mig. Betalade supersnabbt och jag postade direkt. Efter några dagar får jag tillbaka paketet med eftersändning har upphört. Postade om paketet. Nu får jag följande mail:

Satte du inte på nytt porto? Jag fick hämta ut paketet på posten och betala 22 kr för att paketet saknade porto. Har alltså fått betala 32kr extra i porto. Plus bensin 6 mil tur o retur. Tack för de! Blir inget positivt omdöme här inte.

Jag är HELT hundra på att jag frankerade samt har skrivit avsändare.
    Borde inte JAG ha fått avi ifrån posten om att frankering saknades?? Är ju inte hundra på hur det där fungerar...

Vad gör jag??

• Julia1234
    Mamma till Simon skrev 2010-10-02 09:21:17 följande:
    om du skrivit avsändare så behöver ju inte hon lösa ut det utan då kommer det räkning hem till dej
    Precis det jag tycker är så konstigt...

Åh vad jobbigt! Har klarat mig undan sånt här innan. Vad hade ni svarat? Hur gör jag??
  • Julia1234

Svarade så här:

Jag åkte extra till Ica för att köpa frimärken, hade nämligen inga hemma.
    Klistrade HELT säkert på 2 st!! Fanns det inga på paketet???
    Jag har även skrivit avsändare på paketet, så då borde väl ev underfrankering ha kommit med avi till mig?
    Allt låter väldigt konstigt, har aldrig varit med om något liknande förut.

Men om det nu är så här, hur tycker du vi ska göra för att du ska känna dig mindre missnöjd?

• Julia1234

Fast jag VET att jag skrev avsändare med bläck på ett vadderat papperskuvert...Så att jag har skrivit avsändare är jag HELT hundra på. Å att det inte kan ha försvunnit på något sätt...

Får se vad hon svarar helt enkelt. Lämnar hon negativt är det inte hela världen, men det STÖR mig så när man alltid gör allt för att få nöjda köpare.

Frågan är om det kan hända att man får lösa ut ett ofrankerat brev trost att det finns avsändare? Jag har ju aldrig varit med om det, men kanske ska maila posten för säkerhets skull...

Från och med nu slutar jag också att lämna omdöme innan jag får ett själv som säljare!!

Svar på tråden Traderatråden nr 16