Inlägg från: stockrosen |Visa alla inlägg
  • stockrosen

Traderatråden nr 16

Ärta skrev 2010-05-26 10:07:34 följande:
    Om det är värt att offra en semesterdag kan jag inte svara på. Men ang barnen så sa en kompis att de öppnat en lekhörna där man kan checka in barnen. Hennes plan var att gå rätt in till barnkläderna så att barnen fick prova det de ville ha, sedan lämna dem på lekstället så hon kunde handla resten i lugn och ro.
    Wow. Är de som Ikeas lekhörna, med personal?
    Det är ju bra för de lite äldre barnen!
  • stockrosen
    tessum skrev 2010-05-26 10:18:25 följande:
    Tack för alla svar! Min plan var att mannen kunde ta med barnen och hitta på något med dem medan jag shoppar. Om de blir less (vilket de säkert blir) Ang reslängden så tänkte jag nästan tvärtom, det är bara en extra timma dit och har man ändå åkt bil i 14 h så vad gör då en till Det med inlämningen var smart! Ska läsa mer om det.
    Men det är ju bra att din man kan göra annat när de tröttnat.
    För uppriktigt sagt så ser männen minst lika uttråkade ut när de går där som barnen . Fast, jag har tur, min man tycker visserligen att det är småjobbigt men ändå att det är värt det.

Men om barnen  och ni alla inte har något emot att åka en timme extra så är det väl ok. Det är en upplevelse att gå där faktiskt!!!! Och lite kul att ha vart där!
  • stockrosen
    Ärta:
    Jo, min man tycker också att det är okej - för han är den som hittar mest där .
    Men man är ju rätt trött när man kommer därifrån.

Håller med dig om storlekarna. Väldigt märkliga. Byxorna är många ggr smala över midjan men lååååånga.
    Jag är inte heller speciellt imponerad av deras kvalité på vanliga t-shirtar och dyl. De blir ofta lika breda som långa efter bara en tvätt. MEN ytterkläderna är oftast bra tycker jag. Och leksakerna är ofta billiga (dock inte alltid).
  • stockrosen
    Lantani skrev 2010-05-27 10:27:56 följande:
    Måste fråga hur ni hade gjort i denna sitsen. Sålde en pop t-shirt, som jag synade innan jag la ut den. Måste missat att den faktiskt var lite randig på magen, alltså fläckig. Såg det nu när jag skulle packa. Mejlade köparen och frågade om jag skulle tvätta den och se om det gick bort eller om hon ville ha pengarna tillbaka. Får tillbaka ett mejl om att hon gärna vill ha tröjan, eftersom hon hade en lika dan där knappen var sönder. Hon ville att jag skulle skicka tröjan till henne och att hon kunde testa med tabort och gick inte de ville hon ha pengarna tillbaka. Men då blir det dubbl frakt för mig, vilket inte känns helt ok, eftersom jag såg "ränderna" innan jag skickade iväg den, annars hade jag självklart stått för returfrakt. Hur skulle ni gjort och vad sulle ni svarat?
    Jag hade också tvättat den själv och förklarat varför.
  • stockrosen

Jag hade ett par skor i minneslistan som jag ville köpa. Auktionen var påbörjad av andra och den skulle ta slut den 30/5. Idag är den HELT PLÖTSLIGT avslutad.
    HUR kan det ske???????????????
    Det står ingen vinstsumma utan bara att den är avslutad.

Vet ni vad det kan bero på?????

• stockrosen
    mage06 skrev 2010-05-27 18:19:43 följande:
    Avstängd köpare? Avstängd budare & avslutad auktion av säljaren?
    jaha.....trist...ville ha dem............
    Tack för ditt svar!
  • stockrosen
    anette 81 skrev 2010-05-28 08:22:12 följande:
    Varför ska folk ha avslut mitt i natten? Man har ju inte direkt lust el möjlighet att vara vaken då för att kunna buda
    Knäppt egentligen men i ärlighetens namn så är det då jag har lugn och ro runt omrking mig och sitta framför datorn utan att barnen "stör" mig.
  • stockrosen
    Ia 70 skrev 2010-06-07 13:39:09 följande:
    Blir irriterad. På onsdag flyger vi till Serbien o åker till en liten by utan internet. Jag har en faktura som kommer den 15 på 45 kr,T kan inte skapa ngn faktura i förväg då allt sköts automatiskt och betalar vi den 7 juli när vi kommer hem så kommer en påminnelseavg. på 50 kr att läggas på de ursprungliga 45 kr (över 100% ökning;-( ) Vi åker alla iväg  så ingen finns hemma som kan betala heller (tänker inte be en granne gå in på mitt konto o betala heller för så väl känner jag dem inte)
    Har lust att gå ner till HK som bara ligger ett par kvarter fr oss o slänga 45 kr på disken i ett kuvert med mina uppgifer o gå där i från. Usch så irritarad jag e just nu. Ville bara skriva av mig det värsta innan jag mejlar dem igen...
    O ja jag kan ju förstå att de inte kan göra "olika" för alla kunder efter allas önskemål men ska man inte kunna lösa det på ngt sätt utan att behöva betala påminnelseavgift liksom! Andra företag brukar man kunna få skjuta på en betalning eller bara meddela att betalning kommer.
    Kan du inte gissa vad du får? Kanske betala mer än du tror så har du det till godo nästa gång???
    jag råkade nämligen betala dubbelt en gång och  hade det till godo sen.
Svar på tråden Traderatråden nr 16