• ominte

Traderatråden nr 16

Jessika82 skrev 2011-08-26 09:30:08 följande:
    Jag skrev just ett förslag till tradera att ta bort flick pojk och unisex på kategorier och bara har storlekar och vad för typ av kläder man säljer så som byxor tröjor osv. jag anser att man kan själv välja om det passar ens bran + att det nog skulle generera fler bud på unisex kläder...
    Jättebra!!  Det räcker ju gott och väl med att folk skriver ut färg och typ av plagg i rubriken.
  • ominte
    Jessika82 skrev 2011-08-25 11:09:55 följande:
    Funderar att sälja några skor som jag har haft. Är det någon ide?
    Jag la ut ett par stövletter igår och fick dem sålda på 5 minuter med ett köp-nu på 350 kr. Visserligen vagabond och de kostade 900 nya (ok köptes på rea för 600-700) men de finns fortfarande i år att köpa i affär. Jag fick 350 kr för dem och jag kommer aldrig använda dem igen så jag tyckte det var ett bra pris, kanske tom för lite. De var i stort sätt oanvända. Men nu har jag iaf blivit av med dem, så jag är nöjd

Du får kolla runt på tradera vad som går bra och inte. Jag har inte höga utrop men säljer sånt som är "inne", dvs sånt som folk köper just nu. Då går det bra att sälja på tradera..
  • ominte

Wee fick bra avslut igår kväll...Höga utrop (30 kr) och låga köp-nu. Fick sålt beggad molo-overall, nästan oanvänd damjacka, fina vagabond-stövletter och ett par kuoma barnkängor. Allt för 1600 ca!

Tycker dock inte att det går lika bra som för ett par år sen på tradera. Då fick man bud tidigt, nu sitter alla och ninjar mot slutet, men inte mig emot

• ominte
    Jessika82 skrev 2011-08-29 22:40:09 följande:
    Vilken dag är bäst att ha avslut på?
    Jag brukar köra söndagar och tisdagar. I undantagsfall även torsdagar om det är nära löning..
  • ominte

Fick hem ett paket som var frankerat med 2 st frimärken som det stod 2.10 på. Vad är det för frimärken??

• ominte

Någon son vet hur det går för boots, typ pistols? Jag har ett par ten points men vet ej om jag vågar lägga ut?

• ominte
    Mistoffelees skrev 2011-10-22 14:18:26 följande:
    Så här står det i annonsen på de kläder jag köpt och hämtat idag

Didrikson Vinterjacka + vinterbyxa Blå/svart stl 110

Varmfodrad Didrikson vinterjacka med tillhörande vinterbyxa i mycket gott skick.
    Är endast använt under en månad så det är så gott som nytt, helt och rent!

Nu när jag hämtat dom ser jag att de är trasiga i nederkanten på båda byxbenen, ,det är hål helt i genom så att resårbandet som finns i nederkanten av byxbenets kant syns, jag hade aldrig betalt 600 för dom om jag vetat om att de var trasiga, kan jag kräva att köpet går tillbaka, eller kan jag förvänta mig  att byxorna skall se ut så i nederkanten efter 1 månads användning och hon skriver att de är hela och i mycket gott skick, har köpt mycket på Tradera och aldrig varit besviken innan
    Jag har råkat ut för samma. Jag mailade och beskrev felen och skrev att jag inte hade betalat det priset om jag kände till felen. Jag fick återköp.
  • ominte
    Väntarochlängtar skrev 2011-11-06 14:53:40 följande:
    Någon med bra minne?
    Jessika82 skrev 2011-11-06 17:42:01 följande:
    Vågar man sätta avslut på måndag eller tisdag?
    Jag hade nog väntat till lönen i november om jag var ni. Tror de flesta börjar handla julklappar då.
    Jag tänker iaf ladda en lista och sätta ut tills dess.
  • ominte

Åhh gnöööl, försöker föra över pengar från mitt nordeakonto till handelsbanken och får bara upp felmeddelande att mottagarkontot inte finns!?

Kollar jag på frågor och svar står det att man inte ska fylla i clearingnr eftersom det görs automatiskt, men det funkar inte ändå`??

• ominte
    Novallie skrev 2011-12-14 10:34:44 följande:
    kolla med antalet nollor direkt efter cleringsnummret och före kontonummret. ska vara ca 15 siffror totalt. Så du kan behöva in ett par själv för att det ska funka.  
    Jag provade men det gick inte..efter många om och men med trixande och borttag av siffror fick jag till det men idag ser jag att pengarna har studsat tillbaka på mitt konto

Hennes handelsbankskonto ser ut så här : 66xx - 688 xxx 252
    Vad är clearing och vad är konto? Vad ska jag ta bort/lägga till?
Svar på tråden Traderatråden nr 16