Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina
    Mini Pantern skrev 2010-04-29 20:30:32 följande:
    Jag blir så trött på säljare som inte kan skriva ut den korrekta fraktkostnaden i auktionen utan ska krångla och ändra när de skickar ut vinnarmail.Jag vann 1 dress, byxa och tröja och i auktionen stod det 33 kr. Jag vann den för 9kr så då räknar jag med att betala 42 kr. I vinnarmailet som jag får någon dag senare står det att jag ska betala 57 kr :o Konstig matte hon har tänkte jag och mailade henne att nä 42 är det jag tänker betala. Får då tillbaks att paketet väger 440gr och då blir det 36 kr + 12 för skrymmande som jag kan betala om jag har lust. Hon visste inte att posten höjt portot :o VAAA??? Tar man inte reda på det innan man lägger ut auktion? Jag mailade iaf tillbaks att enligt Traderas regler så är det det som står i auktionen som gäller så då får du stå för resten, annars kan du lägga ut auktionen igen och skriva det rätta fraktkostnaden MEN då lägger jag negativt omdöme på dig. Ganska snabbt fick jag ett mail tillbaks där det stod att jag skulle betala 42 kr så skulle hon stå för resten själv. Har nu kommit på att hon kan ju faktiskt underfrakera iaf och strunta i att skriva avsändare så då får ju jag lösa ut det iaf. Hmmm, vet inte riktigt vad jag ska göra nu.Vad tror ni?
    tror hon betalar resten själv hon verkar ju inte vilja ha neg.. och det lär du ju ge om du måste lösa ut det
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina

hejsan

vann nyss en vara från en som skickar med schenker.. jag vet inte var jag har ett ombud nära mig och på shcenkers sida kunde jag inte se för jag hade inte installerat java på datan

har schenker många ombud?

• Buttelina
    x karin76 skrev 2010-05-04 07:00:34 följande:
    www.karthotellet.com/schenker2/Sök på ditt vägnamn el postnummer.
    charmmiss skrev 2010-05-03 23:06:56 följande:
    beror lite på var du bor, storstad eller inte.Här i göteborg finns det lite varstans. Pressbyrån brukar vara ombud.fick hem dessa klädpaket idag, de var i superfint skick, pop jeansen, jeansklänningen och pop plyschklänningen såg inte ens använda ut.Plaggen kostade mig inte ens 30kr/st inkl frakt.www.tradera.com/Kladpaket-PoP--auktion_302970...www.tradera.com/Kladpaket-med-bla-PoP-och-Mol...
    tack det ordnade sig säljaren berättade var mina ombud låg
  • Buttelina
    Doodies skrev 2010-05-05 12:14:05 följande:
    Jag mailade köparen i söndags kväll med mina kontouppgifter etc. Har fortfarande inte fått något svar.Inom fem dagar har jag ju satt som tid för betalning, vilket är fredag då. Men brukar man verkligen maila typ sista dagen?Hennes omdömen är bara " snabba betalningar" osv - alltså goda omdömen.Något kan ju givetvis ha hänt, det tar jag ju i beräkning. Ska jag maila igen?
    jag är rätt tålmodig när det gäller sånt. hade en som jag mailade två ggr. efter 2veckor mailade hon till mig och frågade varför hon inte fått nått mail från mig. jag smsade henne istället och hon blev superglad. sen ringde hon mig och berättade att överföringen var gjord ibland kan det bara vara olyckliga omständigheter. tidigare omdömen är ju en indikator..
  • Buttelina
    h80 skrev 2010-05-06 13:15:47 följande:
    Hittade en annons imorse där säljaren hade skrivit ej pop, molo, gangstar i rubriken, så jag anmälde den o nu är den avslutat, Men säljaren har lagt upp den igen, men precis samma rubrik.......suck. Ska man anmäla igen eller
    klart
  • Buttelina
    AnnaFreja skrev 2010-05-08 20:21:39 följande:
    Jag blir snart galen på en köpare jag har på tradera. Jag skrev om det för ett tag sen. Hon ringde och smsade och hade sig. Sen fick jag ett mail där det stod att hon ville att jag skulle lämna omdöme. Hon hade fortfarande inte lämnat och jag skrev att jag hade som policy att lämna efter att köparen lämnat. Idag fick jag ett mail: hej tjejer! jag ser att ni inte lämnat några omdömen på auktioner där jag har handlat av er. jag förväntar mig att ni gör detta! ha en bra dag!Vad ska jag göra? Lämna trots att hon inte lämnat?
    som säljare jag lämnar efter jag fått av köparen. och som köparen lämnar jag direkt när jag fått varan.
  • Buttelina

såå nu har jag med fått ut en del på tradera känns som evigheter sen

• Buttelina
    pyret11 skrev 2010-05-11 12:49:32 följande:
    Jag måste få fråga en sak om avhämtning jag har vunnit och jag hade tänkt hämta dom sakerna men säljaren vill ha in pengarna på kontot först sen kan hämta har bara varit med om att ge pengarna i handen när det är avhämning.Ska man våga lita på perssonen eller ska man be dom att sicka sakerna det rör sig om bra mycket pengar?
    nä men hämta du dom. det kan ju vara så att säljaren shoppar en hel del på nätet och vill ha pengarna på kontot pga det och inte i kontant form
  • Buttelina
    mariahammarberg skrev 2010-05-13 08:33:16 följande:
    hej, tycker jag har fina sommarkläder ute nu men låga bud....Det är ju trots allt mot rätt säsong. Ingen som kan tipsa hur jag kan ändra vissa anonser, framför allt de som ingen budat på. Alla tipps mottages tacksamt.www.tradera.com/auktioner/maria_hammarberg
    jag vet ett fel du gör. skriv ALLTID ut var du köpt varan. det finns en klänning med dalmatiner och ett par leggings från lindex som inte står i rubriken tex, du hade fått mer för dom om det hade stått lindex i rubriken.
    jag och säääkert många andra söker på det om de letar efter en vara.
Svar på tråden Traderatråden nr 16