Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Traderatråden nr 16

Lalalong skrev 2010-04-03 14:53:25 följande:
    ett problem för dig är nog rubriken. De som är ute efter polarn o. pyret söker nog oftast påpop, po.p eller polarn. Söker man på det kommer inte din auktion med. Hade jag varit som dig hade jag ändrat det redan nu, du har ju inga bud så du kan ändra fortfarande. Skriv istället. "Polarn, pop, po.p Kjol och tröja strl   "(Du har inte skrivit strl varken i rubrik eller annons! Så det kan du med skriva dit).
    håller med! jag skriver alltid pop
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    ominte skrev 2010-04-04 20:40:33 följande:
    Vad skulle ni lägga ut för köp-nu-pris på en molo-lurv? Som är mycket lite använd (under overall) i ett par månader.
    jag hade satt 249kr för en i strl 80
  • Buttelina
    Pixxi skrev 2010-04-05 09:47:11 följande:
    Mitt tips är att aldrig buda när köparen inte skriver ut frakten. Det kan bli helt galet.
    ja och speciellt inte när det står att de tar ut några kronor i emballage..
    Lilaa skrev 2010-04-05 09:23:00 följande:
    Hjälp mig.Jag vann denna auktion www.tradera.com/fint-rosa-linne-auktion_30284... och fick ett vinnarmail där hon skrev att hon ville ha 24 kr i frakt plus 35 kr i embalagekostnad. Har jag rätt som köpare att säga till att jag inte vill ha nått speciellt emballage utan att det räcker med en plastpåse? Jag fattar inte hur hon tänkt packa linnet?
    så trist då blir det ju billigare om du skickar en mailingbag till henne.. borde väl kosta 6kr typ
  • Buttelina
    Den Osynlige skrev 2010-04-05 10:03:31 följande:
    såg nu att säljaren har skrivit att hon tar "några kronor för emballage"35 kr är inte några kronor.jag budar aldrig hos dem som tar betalt för emballage
    nä det är verkligen inte några kronor
  • Buttelina
    Mollly skrev 2010-04-05 16:40:17 följande:
    Har kollat efter hushållsväg. Men tyckte dom var för dyra. ger inte 300 spänn för en sån.
    var har du då kollat kostar 99spänn på rusta
  • Buttelina
    Mollly skrev 2010-04-05 16:52:11 följande:
    har inte kollat runt jätte mkt. Kollade på rustas hemsida, där fann ingen våg.. Hittade dock en på Ikea nu för 59 kr
    nä de har ingen på hemsidan {#lang_emotions_undecided} men när jag var där fanns där för 99kr. men 59 var ju ännu bättre
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2010-04-06 14:08:34 följande:
    Snacka om att vara luddiga..Men men, vi har svart på vitt att utvalda även ska ingå iom Traderas mailsvar så om de börjar bråka med mig om den kostnaden så lär jag höras
    ja jag mailade ju med tradera om detta och ALLA tillval var gratis. jag valde highlight och utvalt objekt och allt är borttaget från min faktura.
    det enda kriteriet var ju att det gällde första objektet som man la ut efter man registrerat sig..
  • Buttelina
    Jessika82 skrev 2010-04-06 20:29:46 följande:
    Jag ska inte sälja mer barnkläder på tradera....
    men du har för höga priser.. ingen vill betala 30kr för EN hm body i strl 62 som är noppig.. det kostar ju bara ett par tior till att köpa den i butik.. små strl går överlag jättedåligt. dessutom är det inte lönt att sälja en vinteroverall nu.. speciellt inte i den strl..

inget illa menat..

du får lägga ihop i ett större paket och hålla tummarna- då får du dom i alla fall sålda!
  • Buttelina
    Jessika82 skrev 2010-04-06 20:40:37 följande:
    fick reda på att jag är gravid det är därför jag inte ska sälja mina barnkläder..
    jahaaaaa men det var ju roligare GRATTIS
  • Buttelina
    StaffenAssar skrev 2010-04-06 20:41:39 följande:
    Pop t-shirts i stl 74, är det värt att lägga en och en eller ska jag göra paket? Är väl en tio st iaf...
    jag hade nog lagt dom två och två.. kanske nån 3pack
Svar på tråden Traderatråden nr 16