Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Jontesfru skrev 2010-05-29 14:32:34 följande:
    jag har aldrig fattat det heller. Vad ska man med en sån till? Rama in den?
    Ja enda anledningen är väl att få fler sökträffar... Fjantigt men det fungerar väl eftersom många gör ju så..
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    AnnelieTyresö skrev 2010-05-29 18:44:00 följande:
    Vem är D/M?
    Dan/Marie.. ett ökänt alias på tradera som sålde massa stöldgods från Lindex, HM, m m...
  • x karin76
    Lilla Ego 07 skrev 2010-05-29 08:17:34 följande:
    Nä det var en privatperson jag köpte av. Jag skrev alltså och förklarade att det inte var portot egentligen som jag ville sänka utan att få dem skickade i ett och samma paket. Jag förklarade flera gånger för henne att jag betalar gärna 36 kr i frakt men skicka dem i ett och samma paket.Det dök upp 3 paket frankerade med 12 vardera
    Übermärkligt...!
  • x karin76
    maruttan skrev 2010-05-29 19:05:16 följande:
    Alltså är det redan lågsäsong på Tradera?? Jag har precis haft avslut på en massa Meandi kläder och de gick för en spottstyver Har mer grejer att lägga ut men nu undrar jag om det är värt det eller om det är att "ge" bort sakerna...?
    Tycker det varit lågsäsong lääänge.. iaf sen i julas, kanske t o m sen i höstas.

Det är så många som säljer numera att utbudet svämmat över och man får inte lika mycket som för 1-2 år sen. Inte mycket att göra åt tyvärr.
  • x karin76
    ominte skrev 2010-05-29 20:54:11 följande:
    ÄR det så? Jag har snarare känslan att fler slutat sälja och fler dragit sig ur tradera även som köpare. Tycker det är jättedåligt utbud till skillnad mot för något år sen. Ialla fall på vuxenkläder och skor.
    Ja jag tittar iofs mest på barnkläder, vuxenkläder har jag sämre koll på om det minskat eller ökat..
  • x karin76
    Tettan skrev 2010-05-30 09:19:49 följande:
    Var hittar ni det erbjudandet...?
    Hannah74 skrev 2010-05-30 09:53:56 följande:
    Ja, så irriterande, när jag först tog upp traderas sida så var erbjudandet där, men så klickade jag in mig och då försvann det och nu kommer det inte tillbaka. Finns inte under aktuella kampanjer heller- där det brukar ligga?
    Ungefär som vanligt med deras erbjudanden då.. Brukar vara omöjliga att hitta om man inte mailar supporten och får en direktlänk.
  • x karin76
    Väntarochlängtar skrev 2010-05-30 10:52:37 följande:
    ?? Ngt speciellt med dessa?
    Många tycker om dem... så flera stycken i stl 86 och 92 har gått kring eller över nypris.
  • x karin76
    TheStar skrev 2010-05-31 14:30:32 följande:
    Å - behöver hjälp av någon Schenkerkunnig! Det blir ju nya priser i morgon, sågot som jag inte visste när jag lade ut auktioner förra veckan. Två gick ut idag och då chansade jag och gick direkt in och bokade frakt för att få till det lägre priset. Har betalt med visakort. Men måste jag nu lämna in idag också eller räcker det med att jag har bokat och betalt idag? Riskerar ju att bli av med schenkerpengarna om köparna inte betalar, men om de nu inte skulle göra det så vill jag ju i alla fall inte ha skickat sakerna också, liksom... Kan jag vänta med att lämna in tills jag sett deras betalningar?
    Du behöver inte lämna in paketet samma dag som du bokar, det är inget problem att vänta några dagar.
  • x karin76
    hemljuvahem skrev 2010-05-31 12:20:27 följande:
    Hejsan alla härinne!Jag är ny i tråden men inte på Tradera och har ett litet kommunikationsproblem med en säljare som jag vunnit lite saker av :)Jag tar för givet att man samfraktar om man vinner flera auktioner hos en person.. speciellt när de går ut bara med några minuters mellanrum... Alternativt får man skriva ut i sin ev. presentation att man inte samfraktar.Har vunnit lite bebiskläder av en tjej, blev tillslut 1 body, 2 tröjor + 2 haklappar, 1 joggingdress..(stl 50-56) Hon ville ha 29Kr/st för alla auktioner och då antar jag att det är emballagekostnader medräknat eftersom posten inte har något i fraktväg för 29:-. Får sedan mailet och då har hon klumpat ihop allting i en megasumma på 87kr i frakt. Jag blev chockad.. Posten tar ju 72kr för ett paket på 2 kg + skrymmande 12:-Jag skrev vänligt men bestämt ett mail och bad henne att samfrakta. Inget svar! Eftersom hon har hotmail och dem brukar krångla skickade jag mail från min hotmail också.. alltså mail nr2. Fortfarande inget svar!Jag vill inte ha några negativa omdömen, har 500 positiva och dem från henne skulle svida..samtidigt tycker jag det är jävligt att betala en frakt på nästan 90spänn för lite babykläder som jag vunnit för nästan samma pris.Tilläggningsvis är hon relativt ny och har bara 3 omdömen sedan tidigare..Blir så depp på sånthär :(Hur skulle ni gått till väga?
    Det är iofs inte alla som har ett Schenkerombud eller DHL-ombud hemma, så det kan man inte räkna med att de har. Men gissningsvis bör inte frakten kosta mer än ca 48-60 kr med Posten (skrym inkluderat) om hon stoppar i plaggen i en plastpåse. Bebiskläder väger inte så mycket.
  • x karin76
    tessum skrev 2010-05-31 11:37:59 följande:
    Det är verkligen surt.Jag bad om bilder men han hade inte den "tekniska kunskapen" till att skicka det så jag skulle vara tvungen att vänta minst en vecka på det.  Men han är tillräckligt teknisk för att maila och vinna 800 auktioner på tradera?!Hur kan jag veta att den verkligen gått sönder i frakten? Han kanske använde våld för att få ihop de olika delarna?Min sambo tycker absolut inte att det är mitt fel, han anser att jag packade den som man kan vänta sig att få en vara.Så han tycker att jag ska ta det negativa omdömmet.Själv känner jag mig kluven. Jag vill inte ha arga köpare och om det stämmer att den var trasig så tycker jag synd om honom.
    Generellt skulle jag inte tro på en köpare som inte ens kan visa foto på skadan.. Ta det negativa omdömet i sånt fall, om han inte ger sig. Har du packat OK behöver du bekymra dig. Ett litet neg spelar ingen roll på sikt, det försvinner bland alla positiva.
Svar på tråden Traderatråden nr 16