Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Har en söt Mololurv i fin vårfärg ute för bara kring hundringen just nu om någon är sugen.

För övrigt hade jag avslut igår, är jättenöjd! Fick sålt mina för stora jeansshorts för över halva nypriset. Visserligen har jag redan slängt ut ytterligare pengar på ett par nya shorts i rätt storlek, men det är ju bra att få så pass mycket för ett par från Lindex, var inte ens Levis/Diesel eller nåt annat känt jeansmärke.

★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    ByggareBob skrev 2010-05-28 09:17:46 följande:
    Åhh vad trött jag blir på överpris på frakt...En säljare tyckte att 60 kr för en tshirt är rimligt...
    Men shit... En NY tshirt på HM kostar från 29 och uppåt...
  • x karin76
    Doodies skrev 2010-05-28 09:26:57 följande:
    Tack för tipsen!Svårt att ändra på det nu men ska tänka på det vid nästa omgång.Har precis packat ett metoo paket med en byxa och 2 bodies för 50 lappen. Det känns riktigt surt när jag gett 500:- för det. Var storlek 68. Men jag har förstått att allt under 74 är lönlöst om det inte är polarn.Med alla kostnader så riskerar man ju att gå back när annonserna går så dåligt.
    Ja precis, små storlekar lönar det sig mer att köpa än att sälja på Tradera. Mycket går billigt och det är ofta i superfint skick.
  • x karin76
    Doodies skrev 2010-05-28 09:23:22 följande:
    Vad tycker ni är den senaste tiden för avslut?Satt och gjorde auktioner förra helgen och sista blev nog efter 22.30
    Jag går oftast själv och lägger mig vid 22-22.30 så jag budar ogärna på saker som avslutas efter 22.30. Men det är ju bara jag det.

Sen beror det ju lite på vad man säljer för något. Vanliga kläder till vuxna kan funka vid den tiden, men barnkläder är lite svårare kanske.
  • x karin76
    h80 skrev 2010-05-28 10:46:13 följande:
    suck..........en månad sen jag betalade o fortfarande inga kläder, säljaren svarar inte på mail, sms eller telefon
    Skittradigt.. Finns inte så mycket man kan göra gissar jag?

För att nämna nånting trevligare: Fick fina shortsen idag, tack! Passar mycket bättre i storlek, så nu kan vi använda dessa i sommar. Kanoners!
  • x karin76
    tessan27 skrev 2010-05-28 23:27:02 följande:
    Funderade på att lägga ut lite mammakläder, men när  man skickar med posten så blir ju portot ganska högt för byxor tex. Hur fungerar det med DHL eller Schenker... hur gör man? Jag har sett på mina sålda auktioner att man kan boka frakt.. hur funkar det?? Priser mm... Någon som kan hjälpa mig??
    snappi81 skrev 2010-05-29 07:08:13 följande:
    Det är hur smidigt som helst, när du väljer vilket fraktsätt du vill ha så väljer du schenker eller dhl istället. Då kommer det fram en länk under som visar priser och storlekar på paketen. Med dhl skickar du i en färdig låda som du hämtar hos ombudet du bokar och skriver ut bokningslappen hemma. Med schenker får du packa det själv och göra likadant där men hos dom tejpar du dit lappen hemma.
    Det gäller också att du just bokar via Traderas sida.. Om du går in på Schenkers sida (privpak.se) eller DHLs och bokar därigenom, då får du inte alls samma låga priser. Kolla priset i förväg innan du gör annonsen, har för mig att de höjer priset lite grann nu 1/6. Du kan se priserna här:

http://kampanj.tradera.com/frakt/schenker/

http://kampanj.tradera.com/frakt/dhl/
  • x karin76
    Solstråle 84 skrev 2010-05-29 00:17:57 följande:
    Ojdå.. Hur gör jag för att länka? Användarnamnet är Barbapappa_
    Känner igen ditt nick på nåt vis.. Tror inte vi handlat av varandra men jag är ganska säker på att jag haft några av dina auktioner i minneslistan emellanåt...
  • x karin76
    Blå Flygare skrev 2010-05-28 23:55:00 följande:
    Hoppas på det! Devarju jätte-fina. Men aldeleds för små för oss. Och smala i midjan av din kommentar att döma, han har buddamage vår grabb men smal i övrigt.Jag hoppas på mer än en ninja påmina polarna i samma stl, inga bud alls. www.tradera.com/Sommarbyxor-jeans-stl-68-po-p...www.tradera.com/Sommarskjorta-rutig-stl-68-po...Känns mysko när man självälskatettplagg ochdet är i fint skick. Kanske dumt att länk hit, bättre att inte få detsålt alls om det ska gå så billigt *bu-hu*
    Jättesöta kläder.. Tror iofs att du får det lättare sålt om du säljer set i stället i de små storlekarna. 68 är en hopplös storlek på Tradera, även POP, om det inte råkar vara någon eftertraktad klänning eller dylikt. Tradera svämmar över av små storlekar.

Om du säljer dem som ett set så tillkommer 24 kr frakt, kanske det känns bättre att buda för en köpare än att bara buda på ett par byxor och få 24 kr i frakt då med. Självfallet samfraktar du, men det kan "kännas" lite dyrt ändå för någon som bara köper ett litet plagg, därav att du inte får bud när de ligger separat.

En annan god anledning till att sälja som set i små storlekar är att man får behålla mer av förtjänsten. Om du säljer 2 auktioner för 15 kr st får du behålla 21,75 av 30. Om du säljer 1 auktion för 30 kr får du behålla 24,75 och det blir dessutom mindre jobb att skicka ett paket i stället för två.

Kanske 1-2 tröjor till och en liten cardigan och göra ett 68-paket och skicka med Schenker för 33 kr? Med utrop 1 kr och KöpNu 100? Bara en fundering..

Om du inte vill göra set, i stället för att GE bort dem för 3 kr kan du t ex sätta lite högre utrop kanske, och blir de osålda kanske det finns någon barnloppis att sälja dem på.
  • x karin76
    Lilla Ego 07 skrev 2010-05-29 08:09:03 följande:
    Hej.En liten fundering. För några år sedan så köpte jag 3 st plasitsockleggings av en och samma säljare. Det vara alltså 3 olika auktioner. Det var 12 i frakt på varje auktion. När jag sen hade vunnit dessa så kontaktade jag säljaren och frågade om hon kunde tänka sig att samfrakta. Detta mest för att slippa få 3 olika paket från ett och samma ställe. Då fick jag ett argt mejl tillbaka att det tänkte hon visst inte göra! Jag hade fått byxorna så billiga ändå gentemot vad de kostade nya så om hon samfraktade så skulle det vara som att ge mig ett av paren gratis. Varje byxa kostade  mig ca 80kr plus 12 i frakt.Jag kan än idag inte fatta va hon menar!!! Nån som kan hjälpa mig
    Låter väldigt märkligt.. Var hon en privatperson eller sålde hon som företag? Tänkte ifall hon hade möjlighet att skicka billigare än 12 kr för att på så vis få in någon slags förtjänst på frakten, men det låter ju orimligt. Hon kanske trodde att du menade att du skulle få alla skickade för endast 12 kr totalt i frakt?? Hon måste nog ha missförstått något väldigt rejält iaf. Eller så hade hon redan packat alla varor separat och hade ingen lust att packa om igen, men i sånt fall hade hon väl kunnat säga det i stället.

Nä jag begriper faktiskt inte. Vad hände sen då? Dök de upp i tre separata paket?
Svar på tråden Traderatråden nr 16