• TinaZ

Traderatråden nr 16

charmmiss skrev 2010-06-11 20:51:17 följande:
    fick hem denna. idag. var trasig typ överallt, otrevlig säljare. den var frankerad för 24kr o inte 39kr. enligt henne är det ett portopålägg för att det är "bökigt" att skicka, samt att emballaget kostar.hon vill att jag ska stå för fraktkostnaderna o skicka tillbaka den. alt att jag behåller den o hon ersätter mig med 10% dvs 5 kr.

www.tradera.com/Klanning-stl-110-auktion_3029...
    jag köpte den i stl av samma säljare,störande med portot men man har ju godkänt det iom att man budar.
    http://www.tradera.com/Klanning-stl-104-auktion_302969_113893013
    verkar som hon blandat ihop dem båda för min hade tyllen släppt hela vägen fram men inte på nederfållen.......tror jag iaf.
  • TinaZ
    charmmiss skrev 2010-06-12 21:54:56 följande:
    ok, det var vad jag sa till henne att hon förmodligen blandat ihop klänningarna, eftersom att i din auktion stod det att sömmen släppt i  både midja och nederfåll, samt att min klänning var liten i st som en 104
    men hon påstår att hon inte gjort det eftersom på att din klänning står det st 104, men på min klänning så fanns det ingen storleksanvisning.
    Klänningen jag köpt är märkt med 104 och tyllen har släppt vid midjan hela vägen fram. I beskrivningen står det att den släppt lite vid rosen och fållens nederkant o det stämmer ju inte, däremot verkar det ju stämma perfekt på klänningen du köpt.

För min del så spelar det ingen roll. Den var inte mer trasig än jag väntat mig, bara på annat ställe. Provat den på min dotter har jag inte gjort ännu.
  • TinaZ

Hmmmm brukar man få avisering via mail eller sms när det kommer paket med DHL?
    Jag väntar ett paket och nu visar det sig att det redan är framme fast jag ej fått avisering om det. Hur länge ligger det kvar och kan jag hämta det med endast paketets sändningsnr?

• TinaZ
    Raira skrev 2010-07-09 22:30:38 följande:
    DHL - jag har altid fått avin på e-post . inte i vanliga posten
    hmmm...då är det ngt skumt för jag har inte fått ngt mail.
    Paketet har jag däremot hämtat ut idag. Det gick fint
  • TinaZ

budade hem en tjockare väst och säljaren skriver i sitt vinnarmail :
    Ett tips är att du tvättar den före användning, då den har legat i källaren i något år, och kan ha blivit lite smutsig pga det.Men det är INGA fläckar som består,...det lovar jag. Den är superfin:)

jag har inte fått den än, kan hända den är jättefin, men påpekade ändå för säljaren att jag tyckte hon skulle skrivit med det i auktionsbeskrivningen. Hon blev stött

• TinaZ

*suck* fick hem en tröja idag som var smutsig,typ matfläckig,stod visserligen inget om skick,men jag trodde väl den var ren iaf

• TinaZ

Hon som sände mig den smutsiga tröjan  svarar :

Klart jag har tvättat den men den är också begagnad det stod i annonsen !

• TinaZ

Ja det är just det som jag tycker är fel. Sälja kläder med tydliga fläckar utan att skriva det.
    Hon nekar inte till att den är smutsig

• TinaZ
    SAJ skrev 2010-09-23 08:09:15 följande:
    Pust!

Fick detta nu på morgonen;

"Jag är intresserad av många av dina kläder men jag ska flytta på lördag och måste då bytta min adress och ska ej ha internet under ngr dager.
    undrar då om jag kan buda på dina auktioner , du kan maila dina kontouppgifter och jag kan betala lite senare? och du skickar kläderna när jag hade betalat förstås,
    Mvh"

Går in på T och kikar på personens betyg...88%. Hon hade en del negativa om utebliven betalning nu på sistone.

Nej tack!
    Skulle svara artigt, nej tack!
Svar på tråden Traderatråden nr 16