Inlägg från: MejaKiZnic |Visa alla inlägg
  • MejaKiZnic

Traderatråden nr 16

Bellabelize skrev 2011-09-22 10:41:59 följande:
    Det låter som att hon är medveten om att de flesta påtryckningar om anmälning faktiskt bara stannar vid ett "hot".

Du vet inte om det är fler som har haft klagomål på denna säljare så att ni kan "gå ihop"?
    Det har funnits två andra, en hade fått ett plagg med hål och söndrig dragkedja, detta hade enligt henne hänt under leveransen.

Detta svarade jag på hennes väldigt korta och mer omogna svar:
    Okej då gör jag det, jag kommer troligen förbi er i helgen så vi kan lösa detta då de börjar bli väldigt kallt. För det känns som du inte verkar öppen för någon diskussion över nätet alls.  Har ingen lust alls men ska jag kunna få prata med dig i en vanlig och trevlig dialog så får de bli så. Jag vill lösa detta och jag förstår inte att man kan vara så kall mot en annan. Vad ska jag göra med en jacka som är sönder? Förstår du inte att uppgifter som gör att jackan ej kan användas måste nämnas. Detta står i både konsumentlagen och på Traderas egna hemsida. Jag vill inte att du blir avstängd på T, jag vill bara göra de bästa för oss alla. Jag vet ej hur du har de men jag har inte pengar som jag bara kan kasta iväg. Jag behöver verkligen en varm jacka och nu har jag inga pengar kvar alls. Kan vi inte bara lösa detta som två vuxna personer.
    Mvh X

Fick detta trevliga svar idag:

Det verkar vara lite svårt för dig att fatta saker o ting, jag börjar bli jävligt irriterad på att du stör min vardag hela tiden!
    I annonsen stod det "skick: begagnat". Har du missat det eller har dålig syn så kan jag ordna en uppförstorad printscreen???
    Du får gärna polisanmäla mig eftersom jag vet att jag angett skicket som begagnat. Hade du mailet mig och frågat hur mycket den var använd hade jag ALDRIG påstått att den var ny.
    Komma hit är nog ingen bra idé. Jag tar hellre detta genom en rättslig process!

Otrevlig, tar detta på ett positivt sätt för nu kan jag maila konversationen till Tradera för att visa hur denna säljaren är att förhandla med. En sak jag undrar, är ett plagg utan håll och fläckar nytt? Förvånad
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    fjonkan skrev 2011-09-22 13:33:47 följande:
    Fy f-n för den säljaren. Får du lov att lämna ut hennes användarnamn på T för jag vill verkligen inte råka ut för denna otrevliga människa som säljer trasiga kläder??
    (PS.Har länkat till auktionen)
    Nu har jag mailat T åter igen, känner mig sårad för hennes otrevliga beteende mot mig.  Kommer svara så här tror jag:

Hejsan X
    Jag vet att jag mailat dig dagligen men detta är för du ej svarat dock har jag undvikit helgerna för att låta dig få vara i fred.  Begagnat skick kan vara mkt men nu gäller det en jacka som är sönder. Nyskick eller nytt har vi aldrig pratat om.  Om du vill så får det väl bli så, men innan vi tar in fler i denna röran så tycker jag vi ska ta en fika i helgen. Du, jag och jackan. Även om du fortfarande står fast vi ditt beslut så har vi försökt lösa det. Jag kommer upp imorgon eller på lördag.

Ha en trevlig dag!
    Mvh Julia

Är jag för knäpp i svaret...för mjuk kanske... Obestämd
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Hon verkar väldigt obekväm med att jag skulle komma upp, känns som det är de bästa jag har mot henne. Jag är rädd att är jag för otrevlig eller bestämd mot henne så kommer de påverka mig sen när jag ska polisanmäla henne. Blir troligen ett besök till polisen imorgon för att få information hur jag ska gå tillväga. Rynkar på näsan Har aldrrig varit med om detta innan.

Bollfji skrev 2011-09-22 14:01:00 följande:
    Hej!
    Någon som blivit drabbad eller har ett uns om vem det är?
    Alias alltså.. Inte riktigt namn :)

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...
    Tycker synd om dessa köpare Rynkar på näsan
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Beetle skrev 2011-09-22 14:23:40 följande:
    Här är några bra länkat förresten. Detta kp går under Köplagen och ja, hon har brutit mot den: www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-.../

"#

Fel på varan

Utgångspunkten är att det du och säljaren har avtalat om gäller. Men varan kan ändå anses felaktig om
    den inte är sådan som säljaren har sagt säljaren har låtit bli att upplysa dig om fel av mera allvarlig karaktär som säljaren kände till den var i väsentligt sämre skick än du kunde förutsätta, med ledning av priset och andra omständigheter."Så, polisanmäl henne och vänd dig sen till tingrätten för hjälp med tvisten: www.domstol.se/Tvist/Vanliga-tvister/

Folk som dessa förtjänar all skit de kan få.
    Tack för tipset {#emotions_dlg.flower}, ska försöka slå ihop ett mail och sen tar jag helg Obestämd....
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Bollfji: Jag tror ej polisanmälan kommer leda till något men jag vill ej låta henne komma undan så lätt.Som du säger så är man rädd för detta. Jag tror tyvärr inte jag kommer ha möjlighet att åka upp, har ej råd men undra om de hade hjälpt att bara knacka på och sen om de hade bett en gå hade jag självklart gjor detta. Skönt att de löste sig för er!

Lycklig 77: Tack! Kommer åka till polisen med så mycket underlag som möjligt, har bett T ta bort henne eller lämna en varning för ingen ska råka ut för detta. T måste bli hårdare mot både säljare och köpare.

Nu tar jag helg Solig njuta av vädret och gömma jackan så långt in i garderoben som möjligt. Mina auktioner går bra men många utan bud Obestämd

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Beetle skrev 2011-09-22 14:55:30 följande:
    Men vänd dig tills tingrätten också. Det är ju definitivt möjligt att det kan hända något så. Men både polisanmälan och en tvist insänd till Tingsrätten. Du har rätt enligt Köplagen.
    I will Glad,tack!
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Men vaf*n nu ska han hålla på med advokater mm för jag hotat henne. Snart orkar jag ej mer...

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Jag skrev fel menade henne. Jag skrev tillbaka att jag ej hade tänkt komma och respektera att hon ej ville att jag skulle komma...hade ej råd eller tid från början ville dock se hennes reaktion. :( snart orkar jag mer och ger upp :(

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Ja kanske men tänk om hon ska göra en jätte stor sak av allt med advokater och hela rullen. Kommer jag aldrig klara det :( känns som hon har lite större plånbok än jag och kommer använda alla resurser för att få rätt för sig :( :(

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Jag ska faktiskt försöka få tag på de som råkat ut för samma sak, kan ju ej göra de värre. Måste tänka positivt :). Aktie hålt mig lugn och trevlig så de är jag glad för. Tack för tipsen alla!

♥мєℓιηα
Svar på tråden Traderatråden nr 16