Traderatråden nr 16
Bellabelize skrev 2011-09-22 10:41:59 följande:
Det låter som att hon är medveten om att de flesta påtryckningar om anmälning faktiskt bara stannar vid ett "hot".
Du vet inte om det är fler som har haft klagomål på denna säljare så att ni kan "gå ihop"?
Det har funnits två andra, en hade fått ett plagg med hål och söndrig dragkedja, detta hade enligt henne hänt under leveransen.
Detta svarade jag på hennes väldigt korta och mer omogna svar:
Okej då gör jag det, jag kommer troligen förbi er i helgen så vi kan lösa detta då de börjar bli väldigt kallt. För det känns som du inte verkar öppen för någon diskussion över nätet alls. Har ingen lust alls men ska jag kunna få prata med dig i en vanlig och trevlig dialog så får de bli så. Jag vill lösa detta och jag förstår inte att man kan vara så kall mot en annan. Vad ska jag göra med en jacka som är sönder? Förstår du inte att uppgifter som gör att jackan ej kan användas måste nämnas. Detta står i både konsumentlagen och på Traderas egna hemsida. Jag vill inte att du blir avstängd på T, jag vill bara göra de bästa för oss alla. Jag vet ej hur du har de men jag har inte pengar som jag bara kan kasta iväg. Jag behöver verkligen en varm jacka och nu har jag inga pengar kvar alls. Kan vi inte bara lösa detta som två vuxna personer.
Mvh X
Fick detta trevliga svar idag:
Det verkar vara lite svårt för dig att fatta saker o ting, jag börjar bli jävligt irriterad på att du stör min vardag hela tiden!
I annonsen stod det "skick: begagnat". Har du missat det eller har dålig syn så kan jag ordna en uppförstorad printscreen???
Du får gärna polisanmäla mig eftersom jag vet att jag angett skicket som begagnat. Hade du mailet mig och frågat hur mycket den var använd hade jag ALDRIG påstått att den var ny.
Komma hit är nog ingen bra idé. Jag tar hellre detta genom en rättslig process!
Otrevlig, tar detta på ett positivt sätt för nu kan jag maila konversationen till Tradera för att visa hur denna säljaren är att förhandla med. En sak jag undrar, är ett plagg utan håll och fläckar nytt?