Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Traderatråden nr 16

LitenBlomma skrev 2010-12-01 22:37:28 följande:
    Kör ett sista rejs på T nu innan juluppehåll. Har fortfarande inte fått betalt för en jacka jag la ut, det handlar om 460kr, känns lite surt, Det har gått 1½ v utan minsta mail eller nåt från personen...
    samma här, sista ronden innan jul.

Ingen som har didriksons babyoverall i st 90 och kan mäta innerbenslängden.
    har lagt en order på nätet och bad om innerbenslängden, enligt henne skulle det vara 23 cm, men kan ju omöjligt stämma, mätte en reima overall i st 86 och den var ca 31cm.
  • charmmiss

la upp våran urban jungle syskonvagn på blocket, inom 10 min har jag tre köpare. folk är på hugget ikväll

• charmmiss
    Viktorsmamma skrev 2010-12-02 20:56:13 följande:
    gilla de

grattis!

hoppas du får de du vill ha för den!
    det lär jag säkert, har nu 4 köpare och en som vill byta mot en stationär dator

jag hade säkert kunna få mer än vad jag la den för. men ärligt talat tycker jag inte den är värd mer då jag själv köpt den i andra hand.
  • charmmiss
    Sophie81 skrev 2010-12-02 20:59:47 följande:
    har bara sålt en grej på blocket, vår bugabo vagn. Annonsen hann bara vara ute ett par minuter innan en tjej ringde och ville komma och kika på den. Hon tog den direkt... Superkul var det.
    åh, jag har sålt ett flertal vagnar, säkert en 15 st,
    samt babyprylar, leksaker, cyklar.oftast snabba affärer.
    Även köpt en hel del. brukar fynda bra
  • charmmiss
    Sophie81 skrev 2010-12-02 21:54:40 följande:

Jag har bara köpt en grej på blocket, en syskonvagn fr Emmaljunga (passar bra där jag bor, lite dåligt med plogning osv här) för 800 kr. Det kändes som ett mycket bra pris då det följde med en liggkorg och allt var i superskick.
    Men jag är på jakt efter en bänk/träsoffa till hallen nu och har ringt på en del annonser men man måste var så snabb. Jag som är så trög
    Tradera passar mig lite bättre, då har man iaf oftast ett par dagar på sig att fundera innan man ropar hem något.

ja på blocket gäller det att vara blixtsnabb, men de annonser som varit uppe en längre tid kan man pruta rejält på.
    själv köpte jag för 3 dagar ett v smile tv spel med tecknartavla för 400kr, hennes egentliga pris var 800kr fick med kvitto så jag har fortf garanti kvar på den.
  • charmmiss
    star67 skrev 2010-12-02 22:10:24 följande:
    jag är på jakt efter en bänkdiskmaskin kollar varje dag på blocket men det är inte så många som tänker lägga såna på blocket. hittade en gammal för 600 kr och han skulle sänka till 500 kr men min man tyckte att vi köper en som inte är för gammal och vi betalar lite extra men har inte hittat . jag funderar på att vänta några dagar och ringa igen om han vill sälja den för 400 kr, för att han bor lite långt från oss.
    www.blocket.se/jonkoping/Bankdiskmaskin_Elect...
    nu vet jag inte vad de kostar nya. men om du säger att de är svåra o få tag på på blocket så tycker jag 100kr mer eller mindre inte är så mycket o bråka om, tänk om den blir såld o du inte hittar någon annan inom den närmaste tiden.

men däremot gillar jag inte köpa gamla tekniska prylar utan kvitto, tänk om den går sönder ganska snabbt.
  • charmmiss
    star67 skrev 2010-12-02 22:19:50 följande:
    ja jag tänker att den går sönder så om jag betalar bara 400 kr är inte så farligt.
    jag kollade på bänkdiskmaskiner i min stad, 500kr verkar vara väldigt billigt
    de flesta ligger runt 1000kr
  • charmmiss
    aLttjolajban skrev 2010-12-03 08:21:38 följande:
    jag lade ut snowracern .på 1 timme hade 10 personer ringt. men köparen nr 1 betalade in pengar via bank och hämtar snowracern idag, då de bor i en annan stadGlad
    tur ja inte la ut mitt mobilnr utan bara mailadress, funderar på att ta bort annonsen då jag nu nästan har blivit mailbombad.
  • charmmiss
    piiiinkcat skrev 2010-12-06 22:18:58 följande:
    Jag satt å funderade ... min son är 1½ år och jag blev osäker på vilken storlek jag skall köpa kläder till honom i? Han är ganska kort... 81 cm och väldigt aktiv.... 80 har han vuxit ut.. men jag tycker det mesta i storlek 86 är litet i storlek. Byxor är ju oftast askorta i benen... speciellt efter en tvättning. Har köpt en del i 92, men började fundera på om man kanske skulle köpa 98 istället.. så har han ju även lite att växa i... gaah..
    min dotter på 2 år är 82 cm, hon har st 86 på byxor, st 92 är alldeles för långa, 98 skulle hon drunkna i, 98 kan man dotter på 4 år ha som är 100cm.
  • charmmiss
    ominte skrev 2010-12-07 22:29:52 följande:
    jag tycker också att det går bra, men jag har nog säkra kort ute Damkläder går alltid bra tycker jag.
    och jag tycker damkläder går kasst, skänker alltid bort dem till second hand.
    antingen måste det vara märkesläder eller så ska det vara större storlekar, st 34/36 går absolut inte o sälja på tradera.
Svar på tråden Traderatråden nr 16