Traderatråden nr 16
Gaby 01 skrev 2010-11-19 10:37:05 följande:
Hur ser ni på avhämtning även ifall ni ej satt ut det som alternativ?Jag vill helst inte, både för att jag tycker det är jobbigt att ta emot pengar i handen och prutar alltid trotts att det redan är billigt och för att jag har en grym förmåga att glömma att de ska komma. Häromdagen så glömde jag bort en köpare och hans vara låg kvar hos föräldrarna vilket innebar att jag fick sätta mig och åka milen ut till dem medan han fick vänta = i slutändan blev det noll vinst för den varan. Jag tycker det är lugnt och behagligt att skicka. Och nu har jag en tjej som budar på en vara och förra gången så mailade jag henne och verkligen informerade henne om att jag ej hade avhämtning pga att de kläderna skulle skickas från annan ort och bad henne alltid kolla upp med säljaren INNAN man budar om avhämtning kan ske och lät henne slippa auktionen. Men nu är hon på gång igen utan att ha mailat innan och kollat. Kan jag neka henne avhämtning utan alltför sura miner eller är jag bara krånglig?
sa att det var ok trots allt. Hon skulle komma imorse kl 10. strax efter 10 är det någon som ringer på våran porttelefon o frågar om det finns någon med det här namnet som bor där, jag svarar att det är jag, o då pratar hon skitförbannad om att hon stått ute 20 min o ringt på alla lägenhetsnr för att fråga efter mig. jag ber henne komma upp.
När hon väl är uppe börjar hon igen babbla om hur hon ringt på alla då hon inte visste vilket lägenhetsnr det var. Jag sa att efternamnet står ju där nere kunde hon ju kollat, men nej hon visste bara mitt förnamn då jag avslutat mina mail med bara förnamnet. Men då sa jag att i vinnarmailet från tradera finns alla uppgiter, men enligt henne fanns det inte något efternamn, vilket är ren skitsnack. Jag blev så sur o sa att jag kan hämta datorn o visa henne isåfall, men det ville hon såklart inte. Var väldigt kall kemi mellan oss o blev lite obehagligt tyckte jag, ville bara få ute henne.
då hade jag ändå mailat henne mitt mobilnr på morgonen tänkte att hon kanske skulle behöva det om hon inte hittade adressen.
men det ligger väl ändå i hennes intresse att kontrollera alla uppgifter innan hon åker iväg. Sen blir jag så irriterad när folk kommer med ojämna pengar och förväntar sig att man ska kunna växla.
så fr.o.m nu ska jag neka avhämtning om det inte är stora grejer som ska skickas