Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Traderatråden nr 16

Merde skrev 2010-10-28 22:09:38 följande:
    Någon som har några erfarenheter om hur ofta det brukar ordna sig när en säljare skickat fel vara åt en. Hur ofta är den andra köparen ärlig?
    Köpte en po.p t-shirt för några dagar sedan och idag när jag fick hem den visade det sig vara en annan po.p t-shirt som gick en sådär 20 spänn billigare eller så (men i mina ögon ful och tråkig till skillnad ifrån den jag vann). Jag ville verkligen ha den tröja jag ropade in men är rädd för att den andra köparen inte kommer att bry sig om felet :(

Har varit med om samma sak någon gång tidigare men då har det alltid varit så att jag fått en dyrare vara och då är det ju självklart att motparten har velat ha sin sak istället för min och därmed har ju allting löst sig.

Hej förresten! Har följt traderatrådarna här på FL i säkert mer än ett år men aldrig kommit mig för att skriva något tidigare.
    hände mig nyligen där säljaren förväxlat paketen. enligt henne ville inte den andra köparen byta paket, så hon förde tillbaks pengarna och lät mig behålla kläderna. men jag var inte alls intresserad av dem då de bl.a var fel storlek. kontaktade den andra köparen och frågade varför hon inte ville byta, men enligt henne så hade hon inte fått något mail av säljaren. hon hade inte ens hämtat ut paketet. och hon ville absolut byta då kläderna var för små.
    jag förde över pengar som jag fått av säljaren men det räckte inte för fraktkostnaderna så vi köpare fick stå för summan som saknades. Säljaren tyckte vi skulle sköta det själva.Obestämd får se vad jag lägger för omdöme på henne.
  • charmmiss

jag ska inte köpa den, berättade för mannen och fick en "utskällning" så det styrkte bara mitt dåliga samvete ännu mer.
    Man vill ju inte bli "rik" på andras misstag. hade inte sovit gott inatt om jag genomfört köpet.
    Men nu kan jag sova gott iaf, gonatt alla

• charmmiss
    backi2008 skrev 2010-10-31 21:41:32 följande:
    Förvånad Fler som fått sina presentationer redigerade???? Min länk till T är nu borttagen och jag inte ens några auktioner ute Demon
    det var en moderator här inne tidigare som meddelade att man inte fick länka till sina auktioner i sidfoten.
  • charmmiss
    backi2008 skrev 2010-10-31 22:00:44 följande:

Någon inboxade mig och det gäller inte sidfoten utan min presentation som man måste klicka upp för att se länken!!!!!!!!!!!!!!

Hur får jag bort sidfoten?? Har glömt hur man gör!

ok, det var ju skumt. på mig tog de bara bort sidfoten.

du går in på inställningar för att få bort den.
  • charmmiss
    Karedo skrev 2010-11-01 18:18:35 följande:
    Är det försent att lägga ut en po.p overal? en brun med turkost foder i jätte fint skick? tror det är strl 74 alt 80.
    tänkte själv lägga ut en pop overalli st 86, tror inte det är försent.

någon som vet var man kan köpa citrontvål i fysisk butik?
  • charmmiss
    maggan75 skrev 2010-11-01 19:24:03 följande:
    Har inte sett det i ngn butik bara på nätet Vill oxå ha
    ok, det var synd. har aldrig testad det men tänkte göra det, var på nätet har du sett det, minimundus?
  • charmmiss
    maggan75 skrev 2010-11-01 19:29:11 följande:
    Ja där vet jag att det finns har inte kollat ngn annanstans  utan har fått det tipset
    ok, synd att frakten kommer ligga på 36-48kr
  • charmmiss
    maggan75 skrev 2010-11-01 19:35:17 följande:
    Ja det är ju det som är trist ...... men hon som rekommenderade citrontvålen till mig brukar köpa hem ett gäng på en gång så  blir det inte sååå dyrt
    ok,men jag börjar nog testa med en, kanske inte gillar den
Svar på tråden Traderatråden nr 16