Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Traderatråden nr 16

MTG skrev 2011-05-12 15:26:59 följande:
    Mina föräldrar köpte dem utomlands, kanske Turkiet...
    absolut kopior skulle jag påstå, tror du kan få varning eller bli avstängd även om du skriver att det kan vara en kopia för det är väl egentligen inte tillåtet att sälja.. personligen hade jag inte chansat, har själv en massa LV väskor o annat som ska bort men vågar inte på T..
    ★Stolt mamma till Alexander -08 & bebis BF 15/6 -11★
  • AochJsMamma
    TvåTrollsMamma skrev 2011-05-15 12:35:50 följande:
    Ååå ser nu att jag budat på den här, på appen och såg frakten nu 55kr för en klänning med DHL????
    www.tradera.com/P-O-P-klanning-i-stl80-auktio...
    sänkditt bud då, nån lär ju buda över 11 kr, o skulle så inte vara fallet så blir de ju väldigt billigt med 11 kr trots den dyra frakten, även om jag oxå hade stört mig på den....

Jag har avslut ikväll, mååånga osålda men det var jag beredd på... nu är frågan om man ska vågá 1 kr på sommar kläder från Lindex, mfl? Eller ska man köra typ 19 kr? Samtliga kläder i kanonskick, men måste verkligen få mer plats här hemma, har massor som ska säljas...
  • AochJsMamma
    MTG skrev 2011-05-15 23:05:44 följande:
    Men ååååh, på en av mina auktioner är frakten angiven till 2 kr istället för 24 kr och såklart blev det bud på den direkt så att jag inte kan ändra...
    gör en tilläggs beskrivnings med en gång, att det blev fel o att portot är 24 kr. Det hade jag gjort.
  • AochJsMamma
    tessan27 skrev 2011-05-16 09:18:13 följande:
    Nu har jag lagt upp ca 45 auktioner igår kväll... hoppas att det går bra för dem, jag har ännu mera att lägga upp men det tar ju sin tid att fota och greja men det är ju kul när pengarna rullar in
    är så jag känne rockså, har minst tre knökfyllda stora papperskassar som måste säljas... mycket kortärmat etc.. ska fota under dagen o ladda en pro.. våga mig på 1 kr.. hjälp! .-D *håll tummarna*
  • AochJsMamma
    tessan27 skrev 2011-05-16 12:22:59 följande:
    Jag vågar aldrig lägga på 1 kr... är lite feg.
    jag gjorde alltid det förr, men nu det sista har jag satt höga utrop men det är ju såå trist när det inte händer så mkt i auktionerna! Men får se om jag vågar, slutar kankse med att jag sätter höga ändå (typ 19 eller 29 kr för kläder från kedjorna i superfint skick, vissa saker nya?)
  • AochJsMamma
    tessan27 skrev 2011-05-16 12:22:59 följande:
    Jag vågar aldrig lägga på 1 kr... är lite feg.
    resultatet blev några 1 kr o några höga utrop..
  • AochJsMamma

kan varken se bilder eller lägga ut bilder,,, skit tradera som ALLTID strular när det är kampanj på G i större format.. serverbyte kankse vore nåt?!? Skrikandes

• AochJsMamma
    Lilla Ego 07 skrev 2011-05-23 21:37:31 följande:

Någon som har laddat upp auktioner idag??

Jag har inte orkat fast jag borde. Lever fortfarande på att jag var så duktig i lördags och fick ut så många :)

jag la ut ett gäng till igår, skönt att ha fått ut dem! Igår funkade det ju smidigt iaf, på söndagen trodde jag seriöst att jag skulle få ett psykbryt! Fått några köp nu, hoppas det rullar på. Hade avslut på ett gäng igår, detgick faktikst helt ok! Kul! Detta blir nog de sista innan bebisen dock, kan ju inte ha asvlut när jag ligger på BB. även om risken finns redan nu..
  • AochJsMamma
    lillälva skrev 2011-05-24 10:37:02 följande:
    lite nyfiken - vad brukar ni välja för fraktsätt när ni ska skicka kläder? Jag har mestadels sålt märkeskläder på tradera hit intills, och då i set, typ byxa plus tröja eller bara ett plagg/auktion. har sedan skickat med posten. Nu funderar jag på att sno ihop några klädpaket med lite fler plagg. Då borde det ju bli förmånligare för köparen med ex dhl!? Eller skickar man med schenker då? det där är en djungel tycker jag. har läst lite på nätet men blir inte klokare... hur gör ni?
    Posten om det är enstaka plagg, vid större kvantiteter eller om tyngre saker så skickar jag med Schenker. Brukar ju ha kampanjpriser genom Tradera, så blir ju ofta billigare för köparen..
  • AochJsMamma
    x karin76 skrev 2011-05-24 18:59:48 följande:
    Bara jag som tycker budandet går seeeegt...?

Är väl för att det är 89099483045435827763 auktioner ute för närvarande.. Trist ändå. Även om man slipper osåltavgifter så är det ju inte kul att slumpa saker för 1 kr....

haha jo jag! Kommer nån köp nu då o då, men annars helt still.. men som sagt, har ju lite högre utrop medvetet för jag skänker hellre även detta till Stadsmissionen annars.

Tror knappt ens auktioner märks bland alla tusentals som las ut i helgen o som går ut typ samtidigt..

Svar på tråden Traderatråden nr 16