-
vet inte heller vad som är fel just nu, satte för en gång skull höga utrop ( har alltid 1 kr annars) men 1 kr på 3 plagg, o just de går inte alls bra jämfört med innan.. en ny åpolarn o pyret tröja för 35 kr t ex.. Avslut ikväll... o visst kan man hoppas på ninjor, men tycker att det inte ninjas lika hejhvilt nu heller.. hade jag vetat att den tröjan tex skulle gå så dåligt så hade jag behållt den.. (tji fick jag som skulle vara dukti go rensa garderoben )AnnaFreja skrev 2011-04-17 08:51:22 följande:Jag får nästan magsår av Tradera nu. Har en massa auktioner ute nu. Tog 1 kronas utrop på alla barnkläder och nu när det är tre dagar kvar är det många som bara har en krona i bud. Herregud. Det är ju nästan bara fina märkeskläder. Förstår inte varför det står så stilla. Från början regnade det in lite bud, men på hela gårdagen fick jag bara ett bud. Så jäkla segt :(.
-
heeeeeelt galetMamma till Simon skrev 2011-04-17 10:19:23 följande:javisst är det hemskt, jag har en molo lurv som ligger på 21kr och går ut om 2dagar
-
mm skitkasst verkligen.. 52 kr för en ny pop tröja, nypris 225 kr.. jaja, kommer då INTE lägga ut med 1 kr framöver, om det inte är saker jag bara vill bli av med.. de flesta av mina auktioner har gått ut, några som är kvar som strax går ut..AnnaFreja skrev 2011-04-17 19:26:00 följande:Jag undrar också vad det är som gått på tok. Har en auktion som jag är riktigt nöjd med, men resten är blaha. Pop kläder för 1-3 kronor. Nej, fy :(. Känns som om att det är nära barnbidraget nu också, så folk borde väl känna vittring på pengar nu snart . Tradera har sen jag började sälja 2007 gått mkt bättre på hösten än på våren.
Får väl undvika att titta på vad det enskilda plagget går på och bara titta på slutsumman. Då blir man kanske gladare. -
apropå muddisar så går mina NS jeans snart ut, o det är ju inte som förr när man fick typ 300 kr för ett par beggade.. Men helt ok ändå tycker jag..
har någar muddjeans från kedjorna som ska säljas, ska bli kul o se vart det hamnar..
-
samma här, 1 kr auktioner är ett minne blott för mig nu.. SÅ trist!!StaffenAssar skrev 2011-04-18 06:39:24 följande:Aldrig mer 1 kr utrop kan jag säga... Sålde jättefina Moonkids byxor för 13 kr tex, och snygga shorts från hm för 2 kr
Ang den idiot till säljare som ni nämner här ovan, vad är det för galning?!? Det är såna som gör mig mörkrädd att köpa eller handla av, jag betalar ABSOLUT Inte mina auktioner med en gång, står det fem dagar så tar det ibland tio minuter ibland fem dagar, det är väl upp till MIG som köpare! O detsamma för de som köper av mig! Att dessutom räkna helgdagar samt sätta negativt på dag 3.. huvva! Nästan så att det är värt att ta ett neg, du kan ju nämna för henne att ett neg för henne med 21 omdömen kommer påverka henne mer än dig som har 150.. jag drar öronen åt mig om en ny säljare har endast 21 omdömen varav ett är negativt... hade dock inte reflektat lika mkt om det var en med många omdömen som i ditt fall--- -
menar du med avslut under påsk? Jag vet inte, minns inte från förra året, men vågade inte chansa så jag satte avslut på tisdag efter påsk..Väntarochlängtar skrev 2011-04-18 09:36:37 följande:Att ha 1 kronors auktioner denna söndag var INTE roligt Men jag hoppas att köparna blir nöjda!
Erfarenhetsmässigt - brukar det gå bra att lägga ut under påskhelgen? Julhelgen brukar ju gå jättebra. Vad är er erfarenhet ang påsk? -
aha, du ska göra det alltså! Jag hade tänkt slutet av maj (bb/lön) men kanske för sent då? Har kavatsandaler, POP, Molo och Småfolk t-shirtar, shorts mm som ska säljas...ominte skrev 2011-04-18 10:15:11 följande:Jag minns Och det gick verkligen skitdåligt!AochJsMamma skrev 2011-04-18 09:45:29 följande:menar du med avslut under påsk? Jag vet inte, minns inte från förra året, men vågade inte chansa så jag satte avslut på tisdag efter påsk..
Jag passade iaf på att fynda massor av barnkläder. Bl a 3 småfolks-tröjor för ca 50 kr/st. Jag minns också att jag tänkte att nästa år ska jag lägga ut t-tröjor och sommarkläder i slutet på april/början på maj! Likaså vuxenkläder. Har laddat en lista som väntar -
kikade oxå på den, men har precis köpt den i 92/98 så denna skulle få ligga i växalådan ett bra tag..grattis. Kanon pris!virknålarna skrev 2011-04-18 18:10:17 följande:Måste bara visa mitt braiga fynd klockan 5 imorse:
www.tradera.com/Harlig-SMAFOLK-troja-med-kani...
Karin., du har inte fler tröjor som ska ut med så lågt köp nu? -
jag sätter femma på de flesta, både som köpare o säljare (betalning)
Jag la ut tre damsaker medhögt köp nu i helgen med kampanjen, har legat oanvända ett tag o tänkte att jag lika gärna kan sälja dem.. Ena gick på köp nu med en gång o den andra kavajen har fått bud. Bara skorna kvar. Känns skönt, har sålt dam nån enstaka gång bara, brukar ge bort till vänner o bekanta eller skänka.. men dessa är ju rejält dyra så ville testa iaf, o det visade sig vara lyckosamt. Sånt är kul tycker jag! Så nu funderar jag på att lägga ut ett gäng sommarjackor oxå.. så svårt med pris bara.
-
amen! Jag håller med!karmasus skrev 2011-04-22 07:40:10 följande:Jag hade inte betalt tillbaks något.
Det är Posten som har ansvaret när du väl skickat brevet. Ni kan båda anmäla det försvunnet hos Posten men man får ingen ersättning såvida man inte rekommenderat brevet eller skickat som paket.
Har börjar köra höga utrop fullt ut nu, visserligen inte spännande men så skönt att slippa sitta med hjärtat i halsgropen för att behöva skänka bort saker nu när det går sådär på Tradden... o det går lite köp nu titt som tätt, så känns bra. Alla tre auktioner med dyra saker som jag´la ut med kampanjen har sålts (2 st) alt fått ett bud på (1 st), saker som har legat men som varit för dyra i inköp för att skänka, nu blev köparen nöjd (väldigt bra pris på en Anna Holtblad jacka tex jämfört med nypris) och jag blir nöjd som slipper ha det hängandes över mig att jag borde sälja.. win win situation!