Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

OT men behöver hjälp ang. plagg

jag köpte ett linne/tunika på Gina Tricot för ca 1månad sedan som jag använt 3-4ggr MAX. 

Nyss såg jag att sömmen har spruckit helt ganska långt ner på ena sidan.

Visst ska man kunna åka tillbaks och reklamera det?

• Viktorsmamma
    mariaJuj skrev 2010-07-02 19:05:02 följande:
    Man kan alltid testa men beror säkert på vem som står i kassan, en del är underbara och förstående medans en del inte alls tycker som en själv Solig  *tror jag* men nog allt ska den hålla mer än så Rynkar på näsan tråkigt!
    ja speciellt då jag verkligen älskar den :(
    stockrosen skrev 2010-07-02 19:14:55 följande:
    Tycker jag absolut att du skall göra. Man har tre års reklamationsrätt fast det gäller att bevisa att det är inte du som orsakat detta.
    de ska jag nog göra då.
  • Viktorsmamma

jag köpte dessa:
    http://www.tradera.com/Nova-star-jeans-86-auktion_302793_114570270

fick hem dem och skicket är ju inte fint enligt mig, OK det är inga fläckar vad jag kan se,. men EXTREMT tvättblekta.

har ett par i samma "modell" i storleken mindre och tog kort för att visa:

om jag hade vetat att de var så blekta hade jag definitivt inte gett så pass mycket för de... FAN!

• Viktorsmamma
    Rocktroll skrev 2010-07-05 09:59:30 följande:
    Jag fattar inte hur man ens kan tvättbleka NS jeans SÅ mycket Förvånad alltid toppkvalité på dom vi har även efter ett evigt tvättande. Förstår att du är besviken.
    ja precis, mina till höger i 80 är tvättade väääldigt många gånger och de är inte blekta alls.....

har fan lyckas man, känns ju som barnet som haft dessa innan har bara använt dessa jeans i typ 1år nästan varje dag och tvättats 5-6gånger iveckan :S
  • Viktorsmamma
    Jomppelina skrev 2010-07-05 10:45:54 följande:
    Olika tvättmedel kan ge olika blekgrader. Använder man ex vittvättmedel eller tvättmedel med blekmedel i kan det gå sådär.
    Sen kan det skilja på kvaliteten på olika leveranser från produktionen, och en del gör samma modell i olika årstidsfärger.Fast på bilden att döma ser det nästan ut som tvättmedelsvalet har gett konsekvenser.

jo precis,  de satt iaf super fint på sonen och märks inte på att de är blekta, de såg bara så jävligt ut då jag la de brevid varandra.

Nu ligger iaf minasom var på bilden i strl.80 ute på tradera se om man blir av med de.. behöver ju pengarna så hoppas på "storkovan" ;D

• Viktorsmamma
    Finsmamma skrev 2010-07-05 10:55:23 följande:
    ser ju inte ens ut att vara samma jeans som i autkionen!!!!
    visst gör de inte? men fickan där bak är desamma... =/
    Jomppelina skrev 2010-07-05 11:02:21 följande:
    Glömde bort, torktumling kan vara en sådan bov också. När jag hade barnsecondhand så hände det att det kom inlämnare med kläder som trots mycken användning var i stort sett i nyskick, och svaret jag fick så gott som alltid var att man torkade i torkskåp eller ute, och att man inte använde torktumlare. Så en torktumlare verkar slita oerhört mycket på kläder.
    ja de är väl kanske därför våra jeans inte alls har blivit blekta, vi utomhustorkar de när de är väder annars hänger de och torkar på övervåningen, aldrig torktumling
  • Viktorsmamma
    MariaJuj skrev 2010-07-05 19:10:51 följande:
    Går så bra så Solig...kollar mailen ofta om jag är hemma, en gammal vana från jobbet som inte släppt än! Skrattande
    tackar, såg precis ditt mail med=)

mailar dig direkt då jag förtöver, ingen stress med tygerna ändå, men vill verkligen ha dem!! =D
Svar på tråden Traderatråden nr 16