Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Doodies skrev 2010-05-10 11:51:55 följande:
    Är det vanligt att man inte får omdömen?Det är 3 personer jag sålt till nu som fortfarande inte lämnat omdöme till mig fastän jag redan lagt deras.Vad är problemet? Lathet eller glömska?
    Ganska vanligt. Lathet för det mesta..
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    tessum skrev 2010-05-10 10:32:06 följande:
    Hur ska jag göra med det här?Hade en auktion som avslutades den 25:eDen 29:e hade jag inte fått in några pengar så jag skickade en tidig påminnelse eftersom jag använder traderas automatiska vinnarmail och det är en del som missar det.Samma dag fick jag ett svar, men från en annan mailadress än den jag skickat till att personen var ny på tradera och hade använt sin systers traderakonto. Hon skulle på banken och skaffa internetbank och sedan föra över pengar till mig. Så hon undrade om jag kunde vänta några dagar. Självklart gick jag med på det men nu har det gått 11 dagar.  Internet bank får man väll samma dag som man ansöker om det?Hur gör jag om jag måste lämna neg? Om det nu är hennes systers traderakonto så känns det lite elakt att lämna neg.
    Det tar ju ibland lite tid att få internetbank om man ska installera program osv och en del vet kanske inte hur man gör, måste få tag i nån som kan hjälpa till.. osv.

Men föreslå för henne att hennes syster betalar dig via sin internetbank (som hon antagligen har eftersom hon har ett traderakonto), och att hon betalar sin syster kontant i stället.
  • x karin76
    hallon80 skrev 2010-05-10 08:28:04 följande:
    Tycker också det är ganska lätt att fynda på T...men ni som säljer är det inte mycket dyrare nu för tiden?
    EXAKT.

Tyvärr (som säljare) är det så..

Lät bli att ha koll på några saker i minneslistan igår för jag förväntade mig att de skulle gå dyra.. och så gick dem riktigt billigt! Attans....
  • x karin76
    Hannah74 skrev 2010-05-11 13:04:53 följande:
    Sen kan det ju vara så att säljaren vill ha pengarna innan så det inte blir något strul på plats, att köparen försöker pruta lite lr ångra sej lr vad som helst. tror många har dålig erfarenhet av ex blocket och därför vill ha pengadelen avklarad innan.
    Tror att det är precis så... Alla som ska komma och hämta nånting dom köper på Blocket ska ju alltid försöka pruta.. SÅ jobbigt! Det är ju fördelen med Tradera jämfört med Blocket. Förstår om säljaren vill undvika en sån situation..
  • x karin76

x karin76 skrev 2010-04-27 18:46:37 följande:
    Vad tror ni...? Är det begagnade jeans hon försöker kränga som nya? Köpt: www.tradera.com/Snygga-ACNE-jeans-auktion_340332_1092558051 mån senare säljer: www.tradera.com/Acne-jeans-storlek-30-34-sankt-utropspris-auktion_3403 32_111737261Kunde inte låta bli att tipsa köparen, hon kanske vill veta hur det ligger till.
    Naxxiz skrev 2010-04-27 19:10:09 följande:
    Inte samma byxor, syns på "nitarna" vid byxfickorna att dem är olika =)
    Kommer ni ihåg dessa...? Har haft kontakt med köparen sen dess och hört hur det gick sen. Kan meddela att det VAR dessa gamla jeans hon skickade som nya, så var det med det.

Köparen försöker häva köpet nu, hoppas det löser sig för henne.
  • x karin76
    Dilara06 skrev 2010-05-11 16:07:57 följande:
    Hej.skulle skicka iväg varan som en har vunnit och med frakt o det gick allt på 34 kr skrev ja.Visste inte att bara frakten skulle gå på 36 kr!!! så då blir det att hon måste betala 12 kr mer till mig.Mitt fel jag vet men om jag skickar iväg den så blir det att jag skickar iväg varan helt gratis + att jag lägger ut 2 kr extra ..inte för att 2 kr e mkt pengar men man är ju på tradera för att tjäna lite pengar.Vad skulle ni gjort? skulle ni skicka varan ändå eller kontakte henne och skriva som det är!?
    Instämmer i vad övriga säger.. Säljaren får ju kolla upp frakten INNAN man anger den till köparen.

Sen kan jag tycka 2 kr är lite lite att ens fundera över...?
  • x karin76
    h80 skrev 2010-05-11 21:27:12 följande:
    Nu ska jag lämna neg ondöme, kommer säkert få neg tillbaka, men det får jag väl ta. Hoppas inte att det gör att folk inte vågar handla av mig bara
    Du har ju många omdömen så det är absolut ingen fara för något sånt.
    Tullemi skrev 2010-05-11 21:34:50 följande:
    Men det är ju egentligen helt tokigt att man ska behöva vara orolig för hämndomdöme. Fast det finns väl inget bättre system antar jag.
    Fast har man "torrt på fötterna" så behöver man inte vara så orolig för ett eller ett par hämnd-neg.. Man kan ju kommentera, och har man i prinicip enbart positiva så ser ju köparna att man är en ärlig person. (De som lagt neg som hämndneg har ofta många fler neg eftersom de tenderar att bete sig omoget i inte bara en traderaaffär utan många...)
  • x karin76
    Lilla Ego 07 skrev 2010-05-13 09:48:53 följande:
    Ingen lust att ge negativt faktisk om ja inte behöver.... Men jag borde ju kunna lägga ut auktionen igen sen när 60 dagar har gått isf.
    Får du ingen kontakt med henne efter 2 v och hon inte hör av sig så behöver du faktiskt inte vänta 60 dagar innan du lägger ut den igen, finns ingen sån regel...

Skriv bara i nya auktionen "ute igen pga utebliven kontakt med köpare" så inte folk undrar om den var budtrissad första gången den låg ute.
Svar på tråden Traderatråden nr 16