Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76
    Doodies skrev 2010-04-30 11:18:49 följande:
    Verkar ha ändrat något för det står 15 kr just nu.Tycker annonsen var lite märklig. Vad är det för märke på bodyn? Typ H&M? Köp nu för 50kr tycker jag är mycket om det inte är något speciellt
    Ja jag mailade henne och tipsade om frakten. Visst, priserna är höga.. men det märker hon väl efterhand hon hunnit prova att sälja lite.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Mamma till Simon skrev 2010-04-30 20:36:23 följande:
    har fått vinnarmail av en som inte skrivit vilken bank men clearingnummret är 9750 nån som vet vilken bank som har det???
    Kan vara Handelsbanken, dom har iaf 4 siffror utan mellanslag.
  • x karin76
    Madask skrev 2010-04-30 23:11:48 följande:
    Hej på er! Jag behöver synpunkter från er vana traderare! Jag har köpt en vara där annonsens fraktavgift var angiven som 100kr. Ingenting i annonsen om att säljaren var osäker på vad frakten skulle bli, utan kort och gott 100kr med posten. Jag valde att buda trots den höga kostnaden och jag har fått hem varan. Men säljaren vill ha 70 kr till i fraktavgift!Jag har precis i denna veva börjat lägga upp egna annonser och det sista jag vill är att få ett negativt omdöme. Jag har mejlat säljaren och sagt att jag inte tycker att det känns bra att få denna extrautgift eftersom jag när jag budat räknat med den frakt hon angett. Skrev att jag tyckte att vi kunde dela på kostnaden. Säljaren har svarat att jag fått varan mycket billigare än vad hon köpte den för i originalpris men det kan väl inte jag rå för! Om hon ville få ut ett högre pris kunde hon ju ha satt ett reservationspris? Hon skriver också att hon inte tycker det är så kul att "ge mig pengarna" , men går ändå med på att jag betalar halva summan. Hon har bra omdömen sedan tidigare och jag lutar åt att ge henne ett bra omdöme för det att jag fick varan snabbt och för att hon var kompromissvillig (även om jag tycker att hon egentligen skulle få stå sitt kast och stå för hela den extra kostnaden). Men om hon sedan sätter ett negativt omdöme på mig efter att jag lämnat ett bra till henne kan jag kommentera den då? Och skulle ni lämna negativt till mig om ni var säljaren? 
    Jag förstår att du blir tveksam, för du kanske riskerar ett neg i det här fallet.

Jag hade inte betalat de 70 kronorna för att kompensera henne för en låg budnivå, det är otillåtet på Tradera att kräva en sån sak och hade du anmält det till supporten kanske dom t o m hade övervägt att avstänga henne.

Samtidigt har jag många säljomdömen så jag är inte rädd för att ta ett hämndomdöme, det är ju värre för dig som just har börjat sälja, klart det inte känns kul med några få omdömen och ett ilsket rött neg mitt bland dem. Ev kan du ju avstå från att lämna ett omdöme tills vidare, och sen rapportera det hela till supporten och fråga dem om råd.

(Ja du kan kommentera hennes negativa omdöme även om du lagt positivt själv.)

I annat fall, nu när ni har kommit överens om att dela på hennes "krav", så kan du ju svälja stoltheten och strunta i det och bara gå vidare också. Om tre månader har du många andra omdömen som gör att affären glöms bort till slut...
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-05-01 08:21:45 följande:
    Jag förstår att du blir tveksam, för du kanske riskerar ett neg i det här fallet.Jag hade inte betalat de 70 kronorna för att kompensera henne för en låg budnivå, det är otillåtet på Tradera att kräva en sån sak och hade du anmält det till supporten kanske dom t o m hade övervägt att avstänga henne.Samtidigt har jag många säljomdömen så jag är inte rädd för att ta ett hämndomdöme, det är ju värre för dig som just har börjat sälja, klart det inte känns kul med några få omdömen och ett ilsket rött neg mitt bland dem. Ev kan du ju avstå från att lämna ett omdöme tills vidare, och sen rapportera det hela till supporten och fråga dem om råd.(Ja du kan kommentera hennes negativa omdöme även om du lagt positivt själv.)I annat fall, nu när ni har kommit överens om att dela på hennes "krav", så kan du ju svälja stoltheten och strunta i det och bara gå vidare också. Om tre månader har du många andra omdömen som gör att affären glöms bort till slut...
    Skulle lägga till att om hon lagt neg på mig skulle jag lagt ett neg tillbaka. Om hon inte lagt nåt omdöme alls och gått med på att genomföra affären utan extraavgift skulle jag varken lägga pos eller neg.
  • x karin76
    Doodies skrev 2010-05-01 13:37:54 följande:
    Har avslut imorgon på bla ett par nova star jeans som är helt nya och oanvända. Tycker dom ligger ganska lågt och börjar bli nervös att jag ska gå med mycket i förlust. Många byxor ligger mycket högre som till o med är begagnade.Tror ni det kommer öka på imorgon i slutspurten?Jag satte 49:- i utrop och dom är uppe i 110:- nu.
    Storlek 74 kommer att gå upp till ca 180-190 kr i slutminutrarna, det är min spådom.

Tyvärr får man inte mer för dem, även om de är nya. Är många som inte vill ha jeans på barnen förrän de kan gå, och ofta köper man stl 80 till de som är kring året så de kan ha dem under en lång period..
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-05-01 20:32:35 följande:
    Storlek 74 kommer att gå upp till ca 180-190 kr i slutminutrarna, det är min spådom. Tyvärr får man inte mer för dem, även om de är nya. Är många som inte vill ha jeans på barnen förrän de kan gå, och ofta köper man stl 80 till de som är kring året så de kan ha dem under en lång period..
    Oj.. jag får rätta mig själv omedelbart..
    Kollade på avslutade auktioner och de går riktigt bra ju!
    http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=nova+star+jeans+74+nya&ended=1
  • x karin76
    Doodies skrev 2010-05-01 22:36:16 följande:
    Ja det är just den erfarenheten jag har också. Att dom har gått riktigt högt i pris. Hoppas på morgondagen och att det är många som vill ninja i sista stund.Jag har ju gett mycket mer för dom själv:-/
    Brukar bara köpa NS jeans på 50% rea eller annars på Tradera.. Känns inte ok med barnjeans för 400 spänn som de kan ha i typ 6 månader. Köper för mkt kläder för att ett plagg ska få kosta så mkt (om det inte är nåt verkligen speciellt då... vilket en del grejer iofs är.. )....
  • x karin76
    nericia77 skrev 2010-05-02 07:00:11 följande:
    jag vet inte hur ni gör, men jag lägger allt som jag är intresserad av i minneslistan o sen budar jag i sista stund, då blir det ju förhoppningsvis inte så dyrt, o det e kanske de flesta tänker nu. därför går mycket lite för billigt ibland kanske eller hur gör ni när ni ska buda?
    Gör så om det är något jag absolut gärna vill vinna..

Är det inte så viktigt (om det är en grej som ofta ligger ute), så lägger jag ibland bara ett bud jag tycker den kan vara värd och sen ser jag i efterhand om jag vann den eller inte.
Svar på tråden Traderatråden nr 16