Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

kalmar brud skrev 2010-05-24 09:24:32 följande:
    Ja denna personen har varit inne flera gånger och lagt bud men jag vet fortfarande inte vem personen är... Ska jag gå och kancka på och fråga vad personen sysslar med på mina auktioner???
    Från denna auktionen kan du ju se vem det är
    www.tradera.com/Polarn-och-pyret-fleece-strl-92-KANON-fint-skick--auktion_302792_109769846

Konstigt att du inte har gett omdöme..

Det är enligt mitt tycke alldeles för uppenbart,tyvärr
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Jontesfru skrev 2010-05-24 10:17:42 följande:
    föreslår då att du går in o spärrar den som bjuder på alla dina auktioner o inte vill ha dem...
    Smart
  • Smultronhjärta
    Hejpådig skrev 2010-05-24 10:48:52 följande:
    du har ju flera flera omdömen från den personen sedan tidigare- varför blocka nu helt plöstligt? ett tiotal minst o aldrig har du lämnat tillbaka- MYCKET märkligt!!!
    Ja bakåt sett så har de enligt omdömena gjort MASSA affärer- så att inte veta vem det är kan man nog se som blåljug..Att sen knasen fortfarande är en nolla gör det hela tydligare även om enbart omdömen från en säljare kanske hade varit ännu tydligare
  • Smultronhjärta
    Hannah74 skrev 2010-05-24 10:56:00 följande:
    Och förresten, skulle jag få ett mail om att någon ångrade ett köp (och ett så billigt med9 så hade iaf jag mailat tillbaka och försökt säga att bud var bindande- inte godta det direkt (med tanke på avgifter mm) och lägga upp den omedelbart direkt.
    Det skulle iofs jag ha gjort...Jag orkar sällan hålla på reglerna om bindande bud när det är så pass enkelt att kreditera
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-05-24 11:34:07 följande:
    2 frågor! Vad blir frakten på ett par skor som vägen 551 gram? Har ännu inte hajjat det där med porto utan chansar mest.. Tänker sälja ett par crocs i stl 2/3 (amerikans skortlek). Vad är det för storlek på svenska om någon vet?
    60kr..
    Kika på posten hemsida-finns länk i ts

19-20 blir storleken
  • Smultronhjärta
    Smultronhjärta skrev 2010-05-24 11:46:41 följande:
    60kr.. Kika på posten hemsida-finns länk i ts 19-20 blir storleken
    Jag utgick från att de är skrymmande
  • Smultronhjärta
    Hannah74 skrev 2010-05-24 11:54:28 följande:
    Håller med eg, därför kommenterade jag inte alls i början. Utan först när dåliga yrsäkter kom- då kunde jag inte hålla mej. men tycker med vi släpper detta nu. Finns så mkt annat kul att pratat om
    Ja som att jag ikväll har avslut på hälften av mina auktioner bland annat ett par nya basketkängor som är utan bud*konstigt nog*
  • Smultronhjärta
    kalmar brud skrev 2010-05-24 17:30:14 följande:
    Ska göra detta och hoppas att du har rätt...
    Köparen som trissar dina auktioner har ju vunnit dina auktioner iaf runt 10 ggr eftersom du har fått så många omdömen av knasen.Det var inte heller särskilt länge sedan så att du inte skulle kunna veta vem denne är tror inte jag på tyvärr.
    Tradera brukar sällan stänga av sina användare så vida det inte är solklart..Då brukar man få en varning
  • Smultronhjärta
    plura skrev 2010-05-25 12:22:12 följande:
    IDAG! kom mina tyger som jag vann den 16/4 och betalade den 20/4 -samma dag som jag fick vinnarmailet. De kom med post fast att de skulle skickats med Schenker eller om det var dhl. Jag har ju mailat (trevliga mail) henne flera gånger och inte fått svar -mailade igen för någon dag sen och skrev att jag skulle ringa istället och nu kom de Hur ska jag göra med omdömet? -inget alls, positivt men kommentera frakten eller åtminstone sätta lägsta på "skalan". Vill helst inte ge negativt, då jag inte vill ha nåt negativt som hämnd.  -Jag är ju ny på Tradera och än har jag inte sålt nåt, men funderar på att göra det.
    Lämna positivt eftersom du ändå har fått varan men dra ner staplarna på kommunikation och leverans. Skriv även något om sen leverans i kommentarsfältet
  • Smultronhjärta

Avslut ikväll och mina Fred Perry var visst lite populära iaf*tack och lov*
    Visst att jag ändå går back men hellre något än att de står här oanvända

Svar på tråden Traderatråden nr 16