Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

ominte skrev 2010-06-01 21:37:19 följande:
    Gahh lyckades få med en vit blus bland jeanstvätten så den är alldeles blå i ärmarna hade tänkt lägga ut på tradera nu innan sommaren..Nån som vet o mman kan bleka på nåt sätt utan att förstöra plagget?
    Ett helt vitt plagg kan du ju lägga i klorin om det är i bomullstyg
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-06-01 21:44:31 följande:
    Tyvärr hann den ju torka över natten som var. Hade tänkt slänga den men så kom jag på att det kanske funkar på nåt sätt, så jag slängde in frågan här

Om man bleker i klorin, hur mycket vatten och hur mycket klorin ska man ta? Hur länge ska det ligga i blöt? Tvättar man i maskinen sen som vanligt?
    Allt beror på vilken mix det är i blusen,är det en polyestermix,satinmix etc. Fel sorts mix och plagget kan isf bli gult.
    Ta ett rostfritt kärl som en spann,några kapsyler klorin,låt plagget dra några timmar beroende på hur stark mix/material,skölj ur och tvätta som vanligt
  • Smultronhjärta
    MejaKiZnic skrev 2010-06-06 18:51:12 följaSolignde:
    Dags för en ny omgång att sälja Solig ngn annan Cool
    Japp-jag håller på och förbereder en prolist...sista innan jag tar sommarlovSolig
  • Smultronhjärta
    Kristyr skrev 2010-06-06 19:26:10 följande:

hur tror du att det kommer gå?

Har just nu bara 6 saker i prolistern och så mkt mer tror jag inte kommer lägga ut.... eller?
    Vågar man ha bara 1:-
    Det jag har lagt dit just nu hr jag  satt 1:- och det är beg. saker dvs ganska använda kläder..

Näe jag tänker inte chansa på 1 kronas på allihop,Tradera är verkligen osäkert just nu tyvärr..
    Jag har en hel del nytt också som vi inte hann använda förra året så jag vågar inte chansa
  • Smultronhjärta
    Toffifee skrev 2010-06-06 21:24:07 följande:
    Hej,behöver er hjälp lite Har sålt en jacka och köparen vill vara säker på att ha jackan hos sig på onsdag då dottern vill ha den på skolavslutning på tors....Vad finns det för alternativ?Kan man vara säker på att den kommer fram?Vet ni pris på tjänsten?
    Postar du innan tömning imorgon så bör köparen få den redan på tisdag,onsdag om det brukar komma via avi för dennas del. Frankera rätt,se till att adressen syns tydligt så ska det inte vara några problem
  • Smultronhjärta
    charmmiss skrev 2010-06-07 08:34:42 följande:
    vad bra, tror att mina barn oxå kommer att gilla den, vet du vad den kostar som ny?
    När vi köpte vår för halva priset så kostade den 250kr(på Maxi)
    Jazzness skrev 2010-06-07 08:42:01 följande:
        www.tradera.com/auktioner/svennosven    
    Nu rensar vi ut i garderoben och förrådet så det kommer upp barnkläder, mammakläder och lite annat då och då den närmsta veckan Solig
    Tipsar dig om att ta bort produktbilderna och enbart använda dig av dina egna eftersom du riskerar att få auktionerna nedstängda annars
    x karin76 skrev 2010-06-07 08:47:30 följande:
    Vi har toppen och shortsen med, fast inte ihop iofs. Tycker toppen är jättesöt till den blåa ballongkjolen.
    Ja jag har inte tänkt ha de tillsammans, tänkte ha rödvitrandigt till shortsen. Toppen och sommardressen åkte bara med
  • Smultronhjärta
    Jazzness skrev 2010-06-07 10:52:15 följande:
    Oj, det visste jag inte. Jag har ju egna foton till alla auktioner upplagda men produktbilder som "huvudbild" till vissa auktioner. Men det kanske inte spelar någon roll? Kan man ta bort bilder så här i efterhand? Haha, känner mig som den mest ovana traderaren någonsin.. :)
    Du kan ta bort bilder på de auktioner som ännu inte har fått bud. Jag tror dessutom att du säljer bättre med din egen bild av produkten som huvudbild. De flesta ser bara huvudbilden, är inte den intressant så är det många som låter bli att klicka sig vidare-lånade bilder kan få många att avstå från just detta,samt att det är otillåtet enligt Traderas regler:
    www.tradera.com/help/HelpPage.aspx
  • Smultronhjärta
    x karin76 skrev 2010-06-07 11:40:04 följande:
    Nej man kan tyvärr inte ta bort bilder.. Man måste i sånt fall starta om auktionen. Ibland kan man byta ut en bild mot en annan bild, men det funkar bara ibland. Har varit i kontakt med supporten att ANTAL ggr just om detta.. Är ett prog.fel hos dem att det inte går att byta bild alltid. Och de säger själva att man inte kan ta bort en bild - de menar att man får se till att sätta in rätt bild från början i stället.
    Jaha- jag utgick ifrån att man kunde ta bort bilderna precis som att man t ex kan öppna upp för utländska budare. Jag har iofs alltid bytt mina bilder mot andra när jag inte har varit nöjd med de jag först la upp...
    Då har jag lärt mig något nytt! Men vad dåligt av Tradera kan jag tyckaObestämd
  • Smultronhjärta
    h80 skrev 2010-06-07 11:48:19 följande:
    vad tror ni om att lägga ut sommarkläder nu? försent?
    Tycker jag inte...men jag ska iofs lägga ut ett gäng på onsdag
Svar på tråden Traderatråden nr 16