Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma
    Pixxi skrev 2011-04-07 14:36:12 följande:
    Åh, går tradera ovanligt dåligt just nu? Kläder som jag brukar få många bud på har inte ens några besökare Jag förstår inte. Funderar på om jag skrivit fel i nån rubrik Obestämd
    jag tycker tradera går dåligt, inte allt, men mkt har blivit sämre än förr..
    ★Stolt mamma till Alexander -08 & bebis BF 15/6 -11★
  • AochJsMamma
    Sophie81 skrev 2011-04-08 09:26:08 följande:

*suck* I-landsproblem...
    Vann en auktion förra veckan. Fick aldrig traderas vinnarmail/bekräftelsemail (det händer i ca 1 av 10 fall) utan mailade säljaren om att skicka sina kontouppgifter till mig. Hon hänvisade bara att jag skulle kolla Traderas vinnarmail för hon hade automatiskt vinnarmail. Men skrev igen att jag inte fått det och att jag vill ha hennes kontouppgifter. Vinsten kom i brevlådan snabbt. skrev igen o tackade för tröjan och bad om kontouppgifter. Hon har inte mailat tillbaka. Har börjat använda tröjan men det känns inte bra när jag inte betalt. Den kostade 150 kr så vill ju gärna betala...
    Vad ska jag göra?
    Har nog mailat 5 ggr om kontouppgifterna, till rätt mail det har jag dubbelkollat (hon svarade den 1a gången).
    Funderar på att lämna omdöme och skriva att jag vill ha kontouppgifterna...
    Tips?

ok! Knepig sits! skicka ett sms och skriv att du gärna vill betala för den fina tröjan eller liknande kanske.. ?
  • AochJsMamma

haha tillåt mig skratta, de kunde ju kollat språket/stavningen innan de skickade det! Inte fått något, men tack för dagens skratt

• AochJsMamma
    LinnJes skrev 2011-04-08 12:33:13 följande:
    Har precis börjat köpa lite grejer på Tradera igen, och har märkt en konstig tendens till att folk skriver ut allt för hög fraktkostnad.  Alltså att de angett 48kr frakt, sen när jag får hem varan så har säljaren bara använt frimärken för 24kr. Är det verkligen okey att göra så? Har alltid mailat säljaren och bett dem sätta tillbaka mellanskillnaden, men det är ju inte alltid de gör det... Orkar inte tjafsa om "småpengar", men när det händer ofta så blir det ju mycket till slut...
    det är inte ok tycker jag. Jag hade vägt fel på två plagg i förra veckan, frakten blev 12 kr istället för24 kr osm angivet i auktionen. Mailade ocj bad om inbet uppgifter för att sätta tillbaka överskjutande summan. Ibland har jag skickat med frimärken istället, men nu hade jag så få att jag isåfall jhade fått skippa att skicka nåt annat vilket jag inte ville.
    Har oxå märkt att folk "lägger beslag" på överskjutande del, jag fick ett paket för ett tag sen där jag betalat 48 men var frankerat för 24, men ing apengar tillbaks.. trist. Hann dessutom ge omdöme innan jag tänkte på det..
  • AochJsMamma
    Yosa skrev 2011-04-10 10:56:02 följande:
    man sätter på skrymmandeavgift (12kr) som frimärke på paketet. En body storlek 62 borde kosta 24 att skicka. Skickar man tex byxor kan man utnyttja längden för att inte få paketet skrymmande. Dvs göra ett platt långt paket.
    svårt att tro att det överstiger 12 kr i stl 62, om man inte använder onödigt tungt emballage..
  • AochJsMamma
    babban skrev 2011-04-10 19:57:57 följande:
    Och i detta fallet var bodyn invirad i en vanlig icakasse så det var nog inte emballaget som var boven.

Jag budade ju frivilligt på bodyn så jag får absolut skylla mig själv men jag tycker det var fult att påstå att frakten blev 24+12 när det bara var frankerat med 24.
    absolut fult! Stör mig som 17 på sånt!!
  • AochJsMamma
    mammiz77 skrev 2011-04-12 11:11:47 följande:
    Hej!  Har både sålt och köpt mycket på Tradera och det har fungerat väldigt bra( har över 500 omdömen). Har nu råkat ut för en köpare som jag inte fått någon kontakt/betalning av, det har visserligen bara gått 8 dgr sedan auktionsavslut, men jag skriver att jag vill ha betalt inom tre dagar eller efter överenskommelse. hon har tre positiva omdömen som är från samma person och det var för ca 2 år sedan.

Hur brukar ni gå till väga? Har skickat ett vänligt påminelse mail och funderar på att skicka ett sms.
    hur länge ska man vänta innan man ger negativt och kan lägga upp auktionen på nytt?
    känns lite jobbigt att lägga negativt då man riskerar få ett hämdomdömme som man inte alls gjort sig förtjänt av.
    jag har haft ett par såna, supertrist. Tyvärr har jag varit feg o inte lämnat neg, kommer nog dock lämna i sista sekund denna gången då jag blev så jäkla sur (hon har fått neg av andra säljare i samma veva såg jag). Jag mailade ett par gånge roch sms:ade, sen la jag ut på nytt efter ett par veckor (3 kanske?)
  • AochJsMamma
    mammiz77 skrev 2011-04-12 12:57:24 följande:
    EllieGBG: Tack så mycket för ditt svar, ja det är verkligen supertrist med köpare som inte betalar det dom vunnit, Ska skicka  ett sms så får vi se om hon hör av sig,  jo jag vet att man kan vänta med att lämna negativt  i sista stund men om man vill att Tradera ska ta bort avgifterna för det sålda objektet så tror jag man måste lämna negativt och sedan lägga upp auktionen på nytt, vill gärna lägga ut den snart igen, synd bara att man ska vara så rädd för att få ett negativt tillbaka, man kan ju iofs skriva en kommentar till det i så fall men jag har bara positiva och vill gärna att det förblir så.
    känner likadant och har aldrig lämnat i sista sek, denna gången överväger jag det dock.. la ut min på nytt o fick sålt den för samma summa, känns bra, hade dock inte varit lika "snäll" med icke-neg om det inte var så att jag kunde lägga ut bägge auktionerna provisions fritt...
Svar på tråden Traderatråden nr 16