Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2011-03-13 19:22:07 följande:
    Jag tror att du ska börja på FB- finns ju flera grupper där du kan sälja sådant.
    Jag köpte själv ett par skor där idag
    jag la ut massa par för nån vecka sen, endast ett par såldes (Conversen) o då tycker jag att jag har helt ok priser, hade själv köpt dem för de priserna om det erbjöds.. får väl testa på nytt.
    ★Stolt mamma till Alexander -08 & bebis BF 15/6 -11★
  • AochJsMamma
    backi2008 skrev 2011-03-13 19:28:21 följande:
    Sålde gummistövlar för ett par veckor sedan, gick sjukt dåligt Ett par nästan nya Tretorm gick för ynka 9 kr. Hon som köpte dom blev överlycklig. Det andra paret som var lite mer slitet fast nästan nyskick (varit på dagis och de andra hemma) blev osålda med utrop 9. Hade utop 9 på båda. Tror just gummistövlar går trögt då frkaten äter upp mycket. Kommer ge bort mina i framtiden. Känns bättre att ge till någon kompis än att sälja för 9 kr och betala 3,5kr till Tradera {#emotions_dlg.djavulsk}
    var det jag var rädd för..trist! Nä, då skänker jag oxå hellre bort dem, antingen till vänner eller till välgörenhet. Bukar skänka till Stadsmissionen bl a och då vet man ju att de kommer till användning.
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2011-03-13 19:58:10 följande:
    Testa Pölsetråden! Sen finns ju dansktråden och även en ren skotråd
    Pölsetråden är jag inte medlem i.. (blir det dock gärna.. ), skotråden har jag lagt i. Dansktråden lägger jag ut lite i nu då! Inte ens tänkt på, tack för tipset!
  • AochJsMamma
    Snoppan skrev 2011-03-14 12:33:50 följande:
    2 köpare som trots påminnelser inte har betalat... Jag blir vansinnig..Demon
    jag har oxå en, sjukt störingt... gäller ändå 310 kr i mitt fall.. Skrikandes
  • AochJsMamma
    Snoppan skrev 2011-03-15 10:40:25 följande:
    Om köpare inte betalar för sig, måste jag betala till Tradera ändå?
    du kontaktar T så gör de en kreditering, tror dock att du måste lägga ut annonsen på nytt samt sätt aneg för att få kreditering..inte hundra, men för mig att jag läste det när jag skummade igenom häromdagen..
  • AochJsMamma

StaffenAssar: så var det för mig förra omgången, hade två plagg som var blekta etc, o de gick betydligt högre än jag någonsin trodde. Jag tänkte dock som så att det står ju klart och tydligt i annonsen att bilden ger sken av att den är i bättre skick än verkligheten, att den rä tvättblekt etc.. sen så är det ju faktikst up till köparen.

DEnna omgången har jag nya eller i nyskick/toppskick, och det går sådär, har bland annat en helt ny skaljacka från Polarn o pyret som bara är uppe i 300 kr.. Ställt i kontrast till de blekta kläderna o var de slutade så blir det lite skumt i hur man ser på hur det går på Tradera nu!

• AochJsMamma
    h80 skrev 2011-03-20 12:37:59 följande:
    Jag har också en helt ny skaljacka från pop ute o den är bara uppe i 200......hoppas verkligen att den går upp. Tycker ju att det borde vara rätt tid att sälja dom nu
    eller hur?? jätteskumt..
  • AochJsMamma

h80: kikade på din auktion nu, det är ju en vecka kvar på den, kommer säkert gå upp mkt mer! min jacka har avslut ikväll...

• AochJsMamma
    h80 skrev 2011-03-20 13:13:03 följande:
    ja jag hoppas (o tror) att min går upp. Oj avslut ikväll på din, håller tummarna att den går upp. Det måste den ju göra
    håll tummarna..annars hade jag behålt den till bebisen liksom..

OT, men stl 80 på en lurvoverall. vilken ålder tror du den funkar på? Minns inte alls...
  • AochJsMamma
    h80 skrev 2011-03-20 13:41:27 följande:
    E har 80 på sin nu (från i höstas o de är ju små) Hon är 11 mån, men liten........Så 10-14 månader eller nått sånt?
    var det jag anade... Fått nippran på att jag måste hitta en turkos lurvoverall i 68 (polar kanske den heter?) men hittar inte i rätt stl nånstans...anade att 80 skulle bli lagon fram mot maj typ
Svar på tråden Traderatråden nr 16