Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Bobbenn skrev 2010-05-07 10:09:26 följande:
    Med dom avgiofterna tradera tar är det ju knappast lönsamt eller mödan värt. Iaf inte enligt mig. Bättre med ett stort paket på blocket då.Ska köra ut ett Molo paket och ett vanligt med resten jag har sparat från 56 och upp till 92 sen får det räcka
    Jag har börjat lägga undan till en barnloppis i sep, ska sälja 100 pryttlar där. Ingen provision, bara 100 kr i anmälningsavgift. Allt som inte går bra på Tradera hamnar där.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-05-07 19:52:11 följande:
    Oj 40 plagg- jag som ska stå på loppis med minst 12 banankartonger med kläder och barngrejer nästa helg
    Fördelen med vår är att man inte behöver stå där själv, och allt på loppisen är storlekssorterat.

Sen får man igen allt som gick osålt om man vill.
  • x karin76
    mariahammarberg skrev 2010-05-08 08:29:48 följande:
    någon som har VINCENT skor? är de smala i passformen? Vi har använt Kavat ell Rådis innan till dottern då skor tenderar att bli för smala för tårna/vristen.Har hittat några auktioner jag vill vinna har mailat säljarna men får inga svar tillbaka. SÅÅÅÅ frustrerande! Törs inte buda utan att få mer info
    Vi har haft dem i olika storlekar med. Tycker de är ganska normala i passformen men åt det smalare hållet, iaf de modeller som vi haft. De som sonen har nu (svarta läderskor med två kardborreband, stl 25 el 26 minns inte) var väldigt smala till en början - så pass att det var svårt att få på honom skorna! Var tvungen att använda skohorn den första veckan...! Nu har de mjukat till sig en aning, så nu går de på bättre.  Han verkar tycka de är väldigt sköna på iaf.  

Tycker den modellen som har bara ett kardborreband (sneakersaktig fast i skinn) är lättare att ta på.

Sen finns det ju hundra andra modeller med som jag inte vet hur de är.
  • x karin76
    anette 81 skrev 2010-05-08 12:30:10 följande:
    är det dumt att bara ha 3 dagars auktioner?
    Beror väl på om du vill att många ska hinna hitta dina auktioner..? Tycker det låter i kortaste laget.
  • x karin76
    LJ2 skrev 2010-05-08 11:28:36 följande:
    undra om man vågar lägga ut nåt nu? t verkar gå piss ? hmm.. har massa saker jag vill bli av med ju.. eller avslut till den 20.e ?
    Ärligt så tror iaf jag att Traderas höjdpunkt för säljare redan har varit för typ ett år sen... Priserna kommer antagligen inte att gå upp till tidigare nivåer utan plana ut kring dagens nivå eller t o m strax därunder.

Antalet säljare är numera ENORMT och ett och samma plagg hamnar ibland på Tradera 3-4 ggr under sitt "liv".

Sökte man efter en POP-klänning i stl 80 för 2 år sen hittade man en handfull att buda på, dessutom fanns inte deras webshop. Därav höga slutpriser. Numera finns det flera sidor av sökresultat på samma sökning..

Sen har antalet webshoppar exploderat också de senaste åren, så utbudet på nätet rent generellt har ju blivit gigantiskt det med - med chans till kampanjpriser och reafynd osv emellanåt.... och även pga detta lägre priser på Tradera.

Tyvärr får man nog ställa in sig på att guldålderns tid på T är förbi. Om jag vore du skulle jag lägga ut nu eller till lön, och hoppas på det bästa. Tror inte det är någon större skillnad vare sig om en månad eller om ett halvår eller mer. 
  • x karin76
    anette 81 skrev 2010-05-08 12:48:04 följande:
    vad är lämpligast att ha?
    Vet inte vad andra tycker med jag brukar oftast ha 6-12 dagar beroende på när i månaden det är. Kortare tid om avslut är nära lön och längre tid om avslut är mellan lön.
  • x karin76

Misstänker att denna säljare har skaffat sig ett alter ego som budar upp sina egna auktioner när de verkar gå för lågt..: http://www.tradera.com/ZARA-klanning-i-strl-82-auktion_302967_112130759

Så fort en auktion ligger på 1-2 kr (och det är ett plagg man borde förvänta sig går iaf över 20-30 kr) när det är några timmar kvar, då går en viss bem45 in och lägger bud på ca 20 kr...

Kan ju ha fel men det ser ju lite fishy ut...

Har handlat av personen tidigare utan problem, kommer inte ihåg huruvida jag lade märke till någon "trissning" vid det tillfället dock.

• x karin76
    tessum skrev 2010-05-10 18:40:14 följande:
    Någon som varit med om att Schenker tappat bort ett paket?
    Nej.. Har det hänt dig? Paketet går ju att spåra, så det går ju att se var det håller hus någonstans.
  • x karin76
    mariahammarberg skrev 2010-05-10 19:31:25 följande:
    Hur göra när säljare inte svarar på mail angående pågående auktioner...?Om det är en vara som ni vill ha skulle ni chansa ändå utan att få era svar?Har totalt skrivit frågor ang skor och dess innermått på 12 olika auktioner. vissa av dessa - de som ser mest intressanta ut har jag mailat flera ggr. Men inte ett enda svar! Skulle ni ändå chansa och buda. Flickan har breda fötter och i vissa annonser står inte skomärket eller innermått. Vet att vissa butikers skor av eget märke är för smala. Står nu i valet och kvalet att buda och ev vinna, samt betala frakt på en sko som kanske inte kan användas.... SUCKkänns trist! Svarar man har man ju möjlighet att få fler budande intressenter....
    Om du verkligen skulle vilja ha ett par av skorna och de var i fint skick / nyskick... då kan du ju alltid chansa och buda om de säljs till billigt pris + frakt. Passar inte skorna kan du alltid sälja dem igen och förhoppningsvis få igen det mesta av pengarna.

Men om du generellt har svårt att hitta skor som passar så skulle jag nog råda dig till att köpa skor i butik i stället så du har returrätt, och framför allt kan flickan PROVA dem innan du köper dem.

Alternativt på barnloppis om du promt måste ha begagnade skor, där kan du ju också prova dem innan köp.
Svar på tråden Traderatråden nr 16