Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Rocktroll skrev 2010-05-16 20:30:38 följande:
    Hon är ytte pytte...hade inte växt på längden på 3 månader  75 cm lång och väger 9 kg men hon har 80-86 i de mesta.
    Oj då har vi lika töser.. Min har gått ner i vikt senaste två månaderna (pga magsjuka och hon började gå osv), 75 cm och 9,2 kg. Hoppas på ett skutt upp till 80 snart för 80-högen börjar samla damm....

Och råkade visst vinna ett plagg i 92 ikväll (på mitt maxbud lagt tidigare)... Har haft den i 62 och vill minnas att den var jättesöt men jätteliten i storleken.., så förhoppningsvis passar den i sensommar, ev tidigare som klänning. http://www.tradera.com/Jattefin-tunika-stl-92-fr-PoP-Polarn-P-oP-auktion_302779_112365378
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    maggan75 skrev 2010-05-16 20:36:41 följande:
    Hmmm har haft avslut nu men får inga mail från Tradera ..... ngn mer som har det problemet ??
    Ibland (oftast söndag kvällar) tar det längre tid, upp till ett par timmar.... Pga hög belastning.
  • x karin76
    astoria skrev 2010-05-16 17:06:12 följande:
    x karin: okej tack, har du tittat hos mig? har en Me&I skiftnyckel tröja som passar 98-104. Finns flick 80-86 oxå
    Den har vi haft en gång så den har jag tröttnat på. Har en av tjejannonserna i minneslistan dock, får se vad den hamnar på.
  • x karin76
    Rocktroll skrev 2010-05-16 22:42:08 följande:
    Men 80 borde hon väll kunna ha? :) min skrutt kan inte ha 74 längre alls men det beror ju mycket på hur proportionerna är med. Hon har långa armar och ben så det gör ju en del. Jag hoppas med på ett skutt på längden iaf snart för vikten har jag inte så stort hopp om. Tycker det finns så mycket fint i storlek 86 överallt. Såg att våra flickor va lika gamla och min springer redan :P sjövild.
    Ja hon har allt från 74 till 86 beroende på plagg. Håller med om att det finns ett större utbud från 86 och uppåt....

Med storebror var det nästan tvärtom. Fanns jättemycket fint i pojkklädsutbudet upp till 80/86, men sen blev det bara väldigt extremt pojkigt och tufft överallt, inte så mycket att välja på längre...
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-05-17 09:13:34 följande:
    Ni som minns Dan/Marie och hela den historien... Ser inte detta lite bekant ut..? www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...Helt annan säljare iofs, men man kan ju undra var alla prylar kommer ifrån? Typ samma saker som säljs som D/M höll på med.
    Och det är ju extremt många auktioner, bara sen mars är det 40 sidor omdömen!
  • x karin76
    Scruffy skrev 2010-05-17 13:33:08 följande:
    Jag har vunnit tre auktioner (böcker) av samma säljare.Tog slut vid lunch idag.Hon har ny vägt det och försändelsen väger enligt henne 1002 gr.Hon sa att jag kan välja och betala porto till 1000 gr eller 2000 gr.Hur hade ni gjort? Hur mycket blir den extra avgiften om dem skulle kontrollväga?
    De bryr sig inte om 2 gram, det är inom "felmarginalen"..

Extraavgift vid för lite porto brukar vara 10 kr extra (plus mellanskillnaden till nästa porto).
  • x karin76
    Rokka Jill skrev 2010-05-17 13:32:44 följande:
    Jag är lite såhär.. Jag vill gärna till salgen.. Jag gillar molo.. men jag gillar att kombinera alla olika märkena...Så jag är inte "besatt" eller vad man ska skriva?Mitt dilemma är bara den: Jag måste betala tillbaka en tusing på skatten. 1000 är rätt mycket när man är ensamstående. Jag jobbar redan nu rätt mycket och känner mig ganska slut.Dock har jag lite sparpengar. (eller ja, för att vara ensam är det en del)Som jag har fått norpa av för att bilen har pajjat.. och liknande situationer.min fråga till er "experter" som har hängt med lite mer. (detta blir isånnafalla första salgen)1. Är det ens lönt att satsa lite cash inför molo salg, för att kunna sälja vidare på tradera, för att tjäna en slant?(håller på med tradera..)2. Borde jag skippa det helt och hållet med tanke på min situation som jag skrev ovan?Jag känner mig slut för att jag tar åt mig mer och mer jobb. Jag hade en rusning i vintras där jag sålde av gamla barnkläder och fick ihop ca 4000:-Och nu har jag inte hållt på med tradera sen mars, = ingen "extra cash" = jag får jobba extra på mitt ordinarie jobb...
    Tror tyvärr du riskerar att gå plus/minus noll eller t o m back, oavsett vilken ekonomisk situation du är i. Danska kronan är galet dyr och Tradera går jättedåligt nuförtiden, även på nya plagg och även på Molo. Skulle råda dig att avstå. Dessutom är avgifterna höga numera, så eventuell förtjänst äts fort upp.

Säg t ex att du köper en body som i butik kostar ordinariepris 199 kr. Vet inte hur mycket rabatt du har på en salg men säg 50% (kanske är det rentav ännu mindre rabatt omräknat i SEK?) - om du då köper den för 99 kr i stället, har du tur får du kanske 129 kr för den på Tradera och då ska du dessutom betala Traderas avgifter som landar på 12,70. Kvar blir 129-99-12,70 = 17 kr.. Inte direkt värt jobbet för.
  • x karin76
    TheStar skrev 2010-05-17 12:37:32 följande:
    Ingen som vill tipsa om hur ni hade gjort?Och så en annan sak: Håller de på och fixar med prislistan just nu? Dels ser det mysko ut i själva prislistan: Först står det att "OBS! Från och med 1 juni 2010 införs ett tak på antalet annonser som innefattas av 0 kr i osåltavgift. En säljare kan då lägga ut max 100 annonser per månad med 0 kr i osåltavgift vid utropspris 1-9 kr. Därutöver blir osåltavgiften 3 kr/auktionsannons."Men nere i själva prislistan står redan denna regel med. Skumt. Dessutom har jag själv inte lagt ut 100 auktioner ens sammanlagt under hela min Traderatid, men när jag nu ska lägga ut en med utrop 9 kr så står det att det kommer att bli osåltavgift på 3 kr... Läge att kontakta T?
    Kontakta supporten, så ska det inte vara...
  • x karin76
    TheStar skrev 2010-05-17 12:37:32 följande:
    Ingen som vill tipsa om hur ni hade gjort?Och så en annan sak: Håller de på och fixar med prislistan just nu? Dels ser det mysko ut i själva prislistan: Först står det att "OBS! Från och med 1 juni 2010 införs ett tak på antalet annonser som innefattas av 0 kr i osåltavgift. En säljare kan då lägga ut max 100 annonser per månad med 0 kr i osåltavgift vid utropspris 1-9 kr. Därutöver blir osåltavgiften 3 kr/auktionsannons."Men nere i själva prislistan står redan denna regel med. Skumt. Dessutom har jag själv inte lagt ut 100 auktioner ens sammanlagt under hela min Traderatid, men när jag nu ska lägga ut en med utrop 9 kr så står det att det kommer att bli osåltavgift på 3 kr... Läge att kontakta T?
    Glömde fråga, har du satt Köp-Nu-pris? För i sånt fall blir det osåltavgift oavsett utropsnivå.
Svar på tråden Traderatråden nr 16