Rokka Jill skrev 2010-05-17 13:32:44 följande:
Jag är lite såhär.. Jag vill gärna till salgen.. Jag gillar molo.. men jag gillar att kombinera alla olika märkena...Så jag är inte "besatt" eller vad man ska skriva?Mitt dilemma är bara den: Jag måste betala tillbaka en tusing på skatten. 1000 är rätt mycket när man är ensamstående. Jag jobbar redan nu rätt mycket och känner mig ganska slut.Dock har jag lite sparpengar. (eller ja, för att vara ensam är det en del)Som jag har fått norpa av för att bilen har pajjat.. och liknande situationer.min fråga till er "experter" som har hängt med lite mer. (detta blir isånnafalla första salgen)1. Är det ens lönt att satsa lite cash inför molo salg, för att kunna sälja vidare på tradera, för att tjäna en slant?(håller på med tradera..)2. Borde jag skippa det helt och hållet med tanke på min situation som jag skrev ovan?Jag känner mig slut för att jag tar åt mig mer och mer jobb. Jag hade en rusning i vintras där jag sålde av gamla barnkläder och fick ihop ca 4000:-Och nu har jag inte hållt på med tradera sen mars, = ingen "extra cash" = jag får jobba extra på mitt ordinarie jobb...
Tror tyvärr du riskerar att gå plus/minus noll eller t o m back, oavsett vilken ekonomisk situation du är i. Danska kronan är galet dyr och Tradera går jättedåligt nuförtiden, även på nya plagg och även på Molo. Skulle råda dig att avstå. Dessutom är avgifterna höga numera, så eventuell förtjänst äts fort upp.
Säg t ex att du köper en body som i butik kostar ordinariepris 199 kr. Vet inte hur mycket rabatt du har på en salg men säg 50% (kanske är det rentav ännu mindre rabatt omräknat i SEK?) - om du då köper den för 99 kr i stället, har du tur får du kanske 129 kr för den på Tradera och då ska du dessutom betala Traderas avgifter som landar på 12,70. Kvar blir 129-99-12,70 = 17 kr.. Inte direkt värt jobbet för.