Inlägg från: maadicken |Visa alla inlägg
  • maadicken

Traderatråden nr 16

backi2008 skrev 2010-04-26 21:25:17 följande:
    Tror inte det spelar så stor roll. Det du säljer är så fint så det kommer att budas på ändå. Tråkigt för mig att t-shirten är en storlek för liten till min kille.
    tack ja det var synd. hittar mycket fint själv i en storlek för liten hela tiden...
    jag hoppas inte det spelar nån roll iaf. måndag är ju vanlig dag igen så.
    (¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • maadicken
    Lejån skrev 2010-04-26 21:34:48 följande:
    Du hade massor som jag ville ha ju.
    låter bra det
  • maadicken
    maadicken skrev 2010-04-26 21:53:27 följande:
    låter bra det
    och mer kommer det under veckan. byxor och shorts
  • maadicken

lustigt... dom saker som jag tror kanske inte ens ska bli sålda får bud först jag brukar inte sälja kläder med fläckar eftersom jag inte skulle köpa dom själv, men jag ska nog tänka om där. alltså inte tänka om och köpa fläckiga kläder, men jag kanske ska lägga ut dom fläckiga även utan märke.

köper ni barnkläder med fläckar på?

• maadicken
    snappi81 skrev 2010-04-28 21:56:54 följande:
    Nää aldrig medvetet! Men på Tradera verkar folk av nån lustig anledning köpa "skiten".. Skulle aldrig falla mig in att köpa kläder med fläckar, mina barn får inte ens ha dom som dom redan har om det kommer fläckar på som inte går bort..
    jag har oxå lite svårt för att låta sonen använda nåt som har en fläck som inte går bort. då ska det allt vara en liiiiten fläck eller en pyjamas
  • maadicken
    mariahammarberg skrev 2010-04-30 08:54:39 följande:
    vilka kläder klassas som märkes kläder? Molo, Pop vet jag om men finns fler?Hittar inga fynd alls för pojke storl 86 och flicka storl 104. någon av er som säljer och kan tippsa?
    jag säljer just nu massa me & i, villervalla och POP i stl 86 - 98 ca kika gärna in avslut på söndag kväll.
  • maadicken
    Madask skrev 2010-04-30 23:11:48 följande:
    Hej på er! Jag behöver synpunkter från er vana traderare! Jag har köpt en vara där annonsens fraktavgift var angiven som 100kr. Ingenting i annonsen om att säljaren var osäker på vad frakten skulle bli, utan kort och gott 100kr med posten. Jag valde att buda trots den höga kostnaden och jag har fått hem varan. Men säljaren vill ha 70 kr till i fraktavgift!Jag har precis i denna veva börjat lägga upp egna annonser och det sista jag vill är att få ett negativt omdöme. Jag har mejlat säljaren och sagt att jag inte tycker att det känns bra att få denna extrautgift eftersom jag när jag budat räknat med den frakt hon angett. Skrev att jag tyckte att vi kunde dela på kostnaden. Säljaren har svarat att jag fått varan mycket billigare än vad hon köpte den för i originalpris men det kan väl inte jag rå för! Om hon ville få ut ett högre pris kunde hon ju ha satt ett reservationspris? Hon skriver också att hon inte tycker det är så kul att "ge mig pengarna" , men går ändå med på att jag betalar halva summan. Hon har bra omdömen sedan tidigare och jag lutar åt att ge henne ett bra omdöme för det att jag fick varan snabbt och för att hon var kompromissvillig (även om jag tycker att hon egentligen skulle få stå sitt kast och stå för hela den extra kostnaden). Men om hon sedan sätter ett negativt omdöme på mig efter att jag lämnat ett bra till henne kan jag kommentera den då? Och skulle ni lämna negativt till mig om ni var säljaren? 
    enligt traderas regler så är det ju hon som gör fel. har man angivit en fraktkostnad i anonsen så är det den som gäller.
    jag hade förmodligen väntat ut omdöme från säljaren och hoppas på att hon lämnar först. sen skulle jag lämnat positivt med en vass komentar om fraktkostnaden. om hon inte lämnar omdöme först skulle jag vänta in i det sista och hoppas att hon inte hinner lämna omdöme tillbaka.

får du ett negativt omdöme kan du alltid kommentera det.
  • maadicken

nu hoppas jag alla ninjor är hemma snart avslut om ca 2 timmar. lika spännande som vanligt! att jag inte har fått magsår för längesen...
    borde förbjuda mig själv att kolla hur det går under veckan dom ligger ute, fast då om nån gång skulle jag väl få magsår{#lang_emotions_dreamer}  sitter jag vid datorn så kollar jag ju typ en gång i minuten om något har hänt

• maadicken
    StaffenAssar skrev 2010-05-02 18:13:47 följande:
    Haha, samma här

gör såhär oxå då för att underlätta för dom som är nyfikna   http://www.tradera.com/auktioner/Nova_78

har familjeliv ändrat reglerna eller, för tidigare har man inte ens fått länka till sina egna avslutade auktioner?  nu blir det mys med sonen en stund. återkommer förmodligen senare
  • maadicken
    StaffenAssar skrev 2010-05-02 18:29:55 följande:
    Japp, de ändrade reglerna. Sedan behöver man väl inte länka flera ggr per dag direkt, men det tycker jag inte folk här inne gör heller. Jag brukar länka när jag lagt ut nytt eller har avslut, och eftersom jag traderar i perioder så blir det inte så superofta för mig
    så bra då behöver man inte göra smygreklam som alla ändå gjorde. bra om det inte utnytjas för mycket, för då blir det ju som sagt tjatigt. jag säljer oxå i omgångar. skulle lagt ut mer i veckan, men det blev inte av.
    mal skrev 2010-05-02 19:19:59 följande:
    Fick en annons borttagen eftersom eftersom det inte är tillåtet att sälja bag.badkläder. Ok jag accepterar deras regler med hygien osv, men till saken hör att detta är en UV-tröja som mina barn aldrig ens har badat i (dvs ej beg badkläder).. Skillnad om det varit badbyxor tycker jag. Mailade T och fick till svar att jag inte får lägga ut den ens som tröja.. Suck..
    löjlig regel tycke jag eftersom det är tillåtet att sälja begagnade tygblöjor. det är ju betydligt värre än använda badkläder. eller som jag tänkte sälja, kalsonger där många aldrig är använda och några är använda nån enstaka gång.

nu ska jag försöka se på tv... önskar jag hade en laptop nu, men jag får väl rusa hit i reklampauserna
    lycka till alla med avslut ikväll!
Svar på tråden Traderatråden nr 16