Inlägg från: trolltriss |Visa alla inlägg
  • trolltriss

Traderatråden nr 16

hm,, för övrigt går tradera bra denna månaden för mej ,, sex köp nu och jag får väl fylla på lite mera,,, det bästa är att jag säljer trots att jag inte strykt kläderna,,, de var såpass raka ändå,,, he he he...

• trolltriss
    Lilla Ego 07 skrev 2010-05-12 21:22:16 följande:
    Hej.Har problem med en auktion som gick ut för flera veckor sedan. Mejlade vinnarmejl direkt och fick tillbaka mejlet att de inte hade gått fram pga full inbox hos den jag mejlade. Skickade ett sms till denne om att jag inte kunde skicka nåt vinnarmejl då hennes inbox var fullt.Fick inget svar tillbaka. Har provat och mejlat en gång till men samma nu.Har inte någon större lust att ringa, ska jag bara strunta i det?
    ja definitivt,, och ge negativt den 60 onde dagen,,,
  • trolltriss
    StaffenAssar skrev 2010-05-12 21:09:25 följande:
    Behöver hjälp ang denna auktion: www.tradera.com/Vintage-retro-musse-overall-f... Undrar varför den ännu inte har ngt bud? Har jag för högt utrop? Blir folk avskräckta av att den är från 80-talet? Grejen är att den verkligen är i fint skick, om jag inte visste skulle jag aldrig gissa att den är äldre än max 5 år... Men den är ju från 80-talet, och det känns ju som att luras om jag inte skriver det... Några tips?
    kanske vet man att den är 80 - tal och vill inte köpa overall från 80 talet. ????
  • trolltriss
    StaffenAssar skrev 2010-05-12 21:53:17 följande:
    Fast jag har ju skrivit att den är från 80-talet, så jag hoppas verkligen att den som budar vet det och inte tror något annat. Men annars så var det väl lite det jag undrade, om det är så att man inte vill köpa en overall från 80-talet just för att den är så gammal, oavsett skick? För det finns ju en kollektion från 07 med kopior på dessa overaller som är väldigt poppis, så själva utseendet borde inte vara anledningen tänker jag?
    åh,, aha ,, jag hade inte tagit en sån overall som något man köper nytt i dags läget,,, jag visste inte att man gjort kopior. Men jag skulle då skriva, "retro eller orginal" fast jag vet inte om det skulle hjälpa.
  • trolltriss
    Hemlighet skrev 2010-05-13 20:01:26 följande:
    Hum undrar om posten är jätte kinkiga?Säljaren skrev att hon kunde skicka paketet för 15:-Men hur kan det bli 15:- i porto?Är det inte 12:- och nästa setg 24 eller har jag fattat fel?
    det står när man skriver portoavgiften att det skall vara exl emballagekostnad,, och tar man 15 kr så är det för tejp och packförpackning... 3 kr
  • trolltriss
    HäxanSurtant3 skrev 2010-05-14 22:13:27 följande:
    verkar gå dåligt på t nu eller? har inte varit där på ett tag men en snabb koll så låg auktionerna lågt på många plagg som brukar gå bra mkt högre?
    jag tycker mina auktioner går bra,,, har sålt väldigt mycket på låga köp nu
  • trolltriss

hmm, synd att du inte lagt böckerna i ett jätte paket,,, 

• trolltriss
    h80 skrev 2010-05-16 17:49:21 följande:
    Tycker att det går jättedåligt just nu, jag som har en hel del auktioner ute. Har en helt ny molo lurv utan bud, funderar på att sänka utropspriset till 10kr, men samtidigt vill jag ju inte sälja den för det. Vad tror ni?
    jag har bara egen åsikt om MOLOs lurv 2010,, den tål ju inte att tvättas,,, köpte en och efter två tvättar såg man ju det vita nätet igenom,,, allt lurv lossar ju.... skit tråkigt. Sålde den fort som bara den, men det blev ett dyrt köp ( )

säljer min dotters gamla begagnade , och är inte såå nöjd budet på den heller.

vill faktiskt gärna ha lite mer för allt jag har ute. Framför allt Hummel setet som är så snyggt.
  • trolltriss

Fick hem en trasig tröja idag, betalt 46 kronor för den och är inte nöjd...

USCH vad jag är trött på mina tradera köp just nu!

Men mina auktioner dom går i alla fall lite uppåt!

• trolltriss
    Smultronhjärta skrev 2010-05-17 20:50:24 följande:
    Småfolk t-shirt
    såg den,, men jag hade inte råd,,,, krabban,,,,
Svar på tråden Traderatråden nr 16