Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Kom precis på mig själv med att misstänka objekt där man har tagit väldigt långt ifrån så att man inte kan se skavanker om det finns några.."Fint använt skick" kan man ju inte lita på
    Fram med zoomen säljare

★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Doodies skrev 2010-05-05 12:14:05 följande:
    Jag mailade köparen i söndags kväll med mina kontouppgifter etc. Har fortfarande inte fått något svar. Inom fem dagar har jag ju satt som tid för betalning, vilket är fredag då. Men brukar man verkligen maila typ sista dagen? Hennes omdömen är bara " snabba betalningar" osv - alltså goda omdömen. Något kan ju givetvis ha hänt, det tar jag ju i beräkning. Ska jag maila igen?
    Jag har också 5 dagar som antal för betalning,efter cirka en vecka brukar jag skicka ett påminnelsemail och efter ytterligare en vecka kommer påminnelse nr 2 som inte är lika trevligt i tonen
  • Smultronhjärta
    Jontesfru skrev 2010-05-05 13:42:51 följande:
    åh har fått hem en vinst o den är superfin är eg. helnöjd, MEN aj gvar dum o gick in i  odd molly tråd här o då är det tydligen jättevanligt att just denna väska är kopia som säljs på tradera. Är lite ledsen o vet inte ut eller in. Man vill ju inte gå omkring med kopia precis... men jag kan ju inte avgöra om det är äkta eller kopia heller? kan ni? www.tradera.com/Odd-Molly-Tassel-Bag-Dark-Red...
    Enligt säljaren tidigare omdömen och avslutade så tror jag inte att hon är en OM kopiesäljare men däremot har det tydligen cirkulerat en hel del kopior av denna väska även på Blocket som hon kan ha köpt(kanske i god tro) Det som talar emot är det låga utropet.
    Oavsett så är du ju ändå väldigt nöjd med väskan och får väl hålla koll så att den inte färgar av sig-det är tydligen det som är största problemet om det är en kopia
  • Smultronhjärta
    Hemlighet skrev 2010-05-05 15:15:15 följande:
    någon som vet om DHL och schenker kostar lika mycket? Vann en auktion som jag skrev att jag ville att paketet skulle skickas med schenker. Men nu fick ett mail om att hon har lämnat in paketet hos DHL.
    DHL är aningens dyrare vill jag minnas
  • Smultronhjärta

(kan inte citera av ngn anledning)
    Zuperduperme: Gå in under mina köp/fler alternativ/visa orderbekräftelse så hittar du säljarens uppgifter där

• Smultronhjärta

Zuperduperme: Ja syns det inte där(jag antar att du har ändrat antal visningsdagar?) så är det något som är fel..Då hade jag kontaktat Tradera om jag var du

• Smultronhjärta
    zuperduperme skrev 2010-05-05 17:46:41 följande:
    ändrat antalet visningsdagar?? är ingen jätte traderare så vet inte hur man gör sånt.
    När du går in under "Mina köp" så står det Visa mina köp de senaste 10 dagarna. Där kan man ändra så att man ser fler vunna auktioner
  • Smultronhjärta
    mariahammarberg skrev 2010-05-05 19:35:48 följande:
    jag tvättar upp både barn och vuxenkläder. Detta pga kemikalier i kläderna som jag vill skölja bort vilket oxå rekomeneras av många butiker. Samt att vuxna jeans (byxor, kjolar) ex färgar men oxå pga just allergi.
    Jag tycker det spelar roll var man köper kläderna också eller vilket märke dvs vilka ekomärkningar de har.
    Jeans ska man ju helst tvätta så sällan som möjligt för bästa passform och look
  • Smultronhjärta
    x karin76 skrev 2010-05-06 08:04:42 följande:
    Men kostar inte denna typ 149 el 179 i butik..? www.tradera.com/-NYTT-Bamse-klannig-tunika-och-leggings-NYTT-stlk- 74-auktion_302967_112010690 Har kanske varit uppe tidigare..?
    Kostar 129:- Säljaren är nog glad
Svar på tråden Traderatråden nr 16