Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Alcarinque skrev 2010-04-22 11:00:08 följande:
    Ok, tack för ditt svar. Detta innebär också då att jag inte heller kan starta om dem förän de har gått ut och får betala för provisionen?
    Precis..iofs så hade jag spelat dum och iaf försökt kreditera auktionerna hos Tradera om jag var du
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-22 20:51:32 följande:
    Ett köp nu på en gång det gillar vi Kan jag behöva med tanke på att jag har en traderaräkning på 800 kr att betala fy sjutton
    Jag har en otrevlig faktura på 1003kr{#lang_emotions_sealed}
  • Smultronhjärta
    mariahammarberg skrev 2010-04-22 21:19:38 följande:
    ja men det låter så orimligt med 800kr i traderaavgifter!  Men vet man hur många auktioner du haft ute -utan slutpris kanske man förstår bättre. Bara det att alla auktioner går ju såååå lågt nuförtiden. Slumpar ju bort det mesta för 1-5kr....
    Det är inte såå orimligt om man säljer ett gäng auktioner med populära märken,då sticker buden och även provisionen{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta

Såg precis att om man har Mecenatkortet så får man sälja en gratis auktion i månaden på Tradera

• Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-04-23 11:23:00 följande:
    Fick just ett mail från en tjej som köpt ett amningslinne (BOOB) av mig. Hon skriver att hon är jättebesviken och att linnet knappast är vitt längre utan grått. Skrev i annonsen att det var gulnat vid ärmarna och ett par svaga fläckar. Att det skulle vara grått kan jag inte hålla med om, däremot kanske inte kritvitt som det är när man köper det. Därför också hade jag ett lågt köp-nu-pris (80 kr). Hon skriver att hon inte kan tänka sig att ha på det och frågar hur vi ska lösa det. Skriver ju i mtit PM att jag inte har återköp men vill ju inte heller att ett negativt omdöme så jag funderar på att be henne skicka tillbaka det. Ska JAG stå för frakten (12 kr) och emballaget också?
    Japp eftersom auktionsbeskrivningen är felaktig
  • Smultronhjärta

Jag å andra sidan funderar starkt på att enbart sälja inom Sverige framöver-jag brukar sälja en del till Norge och Finland MEN nu börjar jag lessna på att finnarna inte förstår vad jag säger även om de påstår det. Jag ber om att de inte ska avisera betalningen men lik förbannat så gör de det och då får jag betala 10kr för det.
    Annars får jag göra det till en standard att lägga på 10 extra varje gång det ska betalas via iban/bic

• Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-04-23 11:35:55 följande:
    Varför är den felaktig? Att jag inte skrev att den inte är kritvit? JA det kanske jag borde ha gjort men det är inget man märker tycker jag eller något som faktiskt stör! Den är knappast grå eller helt oanvändbar som hon säger?!
    Det är ju det som är den hårfina skillnaden..Om du anser att du har skrivit en korrekt auktionsbeskrivning så blir det retur dvs hon står för portot.Om det är en felaktig auktionsbeskrivning så blir det säljaren som gör ett återköp dvs står för alla köparens utlägg.
    Jag hade i detta fallet stått för portot om det bara är 12kr eftersom det är en en så liten summa och då köparen uppenbarligen inte är nöjd
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-04-23 11:42:36 följande:
    www.tradera.com/Boob-linne-amningstroja-vit-a... Grå?
    Det tycker jag inte att det ser ut att vara men är det inte vittvitt och har varit det från början så hade nog jag också blivit besviken som köpare.
    Å andra sidan så hade jag inte klagat utan dragit ner staplarna och lagt det i klorin-superenkelt att få ett vitt plagg vitt igen ju
Svar på tråden Traderatråden nr 16