Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Olivers Mamma skrev 2010-08-04 20:40:00 följande:

Det är en fiiiiiin färg som säkert är poppis, kör en krona

Var inne i min lokala molo butik och folk ringde till och med o la undan vinterkläder redan nu.

Vet fortfarande inte om jag vågar, vill ha absolut minst 900 för den... Men den är ju superfin förstås Förstår att folk lägger undan, själv slog jag till på en molo polaris fjord nyss, sååå fin färg
  • StaffenAssar
    Olivers Mamma skrev 2010-08-04 20:59:40 följande:
    men kan du inte lägga ut den på facebook istä'llet? Där slipper du ju dessutom avgifterna
    Jo, det kan jag ju göra, där ligger den som bytes redan just nu Får ändra det
  • StaffenAssar

Vad tror ni om reiman då? Safea eller 1 kr? Tänker att grå kanske är en rätt trist färg och då kanske det är bättre att safea?

• StaffenAssar
    Olivers Mamma skrev 2010-08-04 21:11:11 följande:

aha är det du?

(eller ja uppenbarligen iom att du skriver här. hahaha)

Jag hade nog väntat med att lägga ut reiman, men den kommer du nog våga köra 1 kr på

Japp, det är jag Är det kanske du som har stl 110 då
    Ja, då väntar jag nog med reiman ett tag då, som jag hade tänkt först  
  • StaffenAssar
    Olivers Mamma skrev 2010-08-04 21:55:45 följande:
    jupp 110:an bor här

Har varit bortrest som om jag inte svarat på ngt så är det inte för att jag är otrevlig (eller jo egentligen är jag det vill bara inte gå ut med det här ) utan helt enkelt därför- Såg att du hade hittat en annan. Hur lång är din kid?
    Jag kom fram till att strl 110 skulle passa i vinter men när jag var i butiken idag så tror jah nästan att 104 skulle bli bättre.
    Har en halv kl'dkammare med kläder här o lite måste flytta men frågan är bara vad
    Anade nästan det Ingen fara, det är ju sommar Solig Då har man bättre saker för sig än att sitta framför datorn (säger jag som nyss har spammat denna tråd totalt )

Han är inte mätt sedan januari och då var han 96 cm, men han har vuxit minst 5 cm sedan dess om inte mer. Räknar med att han ska växa lite till innan vintern också Det är så himla svårt med overallstorlek tycker jag! Särskilt när man byter märke, han har bara haft pop och reima overall tidigare, och reiman är ju stor. Den hade han stl 98 förra vintern och 92 förrförra, så då tänkte jag först att 104 skulle bli bra men sedan frågade jag i dansktråden och fick rådet att ta stl 110 för att kunna ha hela vintern. Han kommer ju absolut kunna ha stl 104 i början av vintern, men är orolig att han ska växa ur den mitt i. Fast iofs så kan han ju kanske ha den i början och så plockar jag fram 110:an mitt i sådär... *funderar*

Hur lång är din? 
  • StaffenAssar
    ominte skrev 2010-08-04 21:57:45 följande:
    Jag minns förra hösten att det var galet svårt att få tag på en billig overall på tradera när jag letade i slutet på augusti fram till mitten på september. Jag tror på att ha is i magen och lägga ut om 2  veckor, typ till augustilönen kanske eller tom fram till mitten på september.
    Alla har ju inte kommit tillbaka från semestrarna än men snart blir det drag på tradden tror jag

Jag kikade efter ett par kuoma-stövlar och det fanns bara 1 par ute på tradera.Bara det säger ju en del..
    Ja, jag får vänta lite helt enkelt  
  • StaffenAssar
    Olivers Mamma skrev 2010-08-04 22:23:44 följande:
    104 men som sagt jag provade rainbowjackan i 110 i den var riktigt bylsig.
    Ska se om jag kan muta honom att prova overallerna oxå sen efter det får jag väl avgöra vilka som får bo kvar o vilka som ska flytta.

Kanske kommer en reima få flytta in <3 gillar de mycket men som sagt har alldeles för mycket kläder här.
    Har sjukt tråkigt så jag kan ju radda upp en del då
    5 overaller (eller 6)
    5 jackor, men hör o häpna bara 2 par t'ckbyxor...

Kanske borde ge mig ut på mer shopping istället för att rensa, det är ju inte ens mycket

sen hur många mololurvar det bor här, där snackar vi illa iaf 15 st
    Nu får jag beslutångest av alltihop 104:an får vara kvar ett tag helt enkelt tills jag bestämmer mig då.

Haha, oj vad mycket kläder

Jag tycker jag är duktig som bara har en (eller ja, två kanske då) overall, ett set täckbyxor och jacka och en dunjacka som vinterkläder till min stora

Lilla är jag inte alls klar med hans vinterkläder, han har bara en overall än så länge men behöver en overall till och någon snygg jacka. Har iofs en 3-i-1-jacka kvar efter stora, men den är lite klumpig till honom tycker jag eftersom han bara sitter i vagn. Har spanat på molo, harley hette den tror jag.

Mololurvar bor här bara en var till barnen just nu. Tycker faktiskt att det är svårt att hinna använda mer än en :-O
  • StaffenAssar
    Olivers Mamma skrev 2010-08-05 00:10:28 följande:
    gah hela mitt inlägg försvann.
    Man hinner använda lurvarna om man har dem framme o arbetar fram ett system att man byter varje dag
  • StaffenAssar
    Maj bebis skrev 2010-08-05 21:56:19 följande:
    Hur har ni gjort med ytterkläder? Har en hel del fleece tröjor och någon höstjacka det är väl dags att lägga ut nu ?
    Jag har ute skalkläder nu och en lurvfleece, funderar på vanlig fleece också, men tror jag tar det i samma vända som overallerna om några veckor. Har varit såå sugen på att lägga ut overallerna nu, men bestämt mig för att vänta lite till iaf

Skalkläderna går helt okej tycker jag!  
  • StaffenAssar

Förresten, ska lägga ut lillemans skalkläder snart, det är polarns denim byxor och jacka stl 80. Ska jag lägga dem i samma auktion eller två olika? Jackan är i nyskick och byxorna mycket fint skick men lite mer använda än jackan... Tänker att som set kanske det är mer "värt" eftersom det är svårt att få ihop ett set nu då de inte finns längre, eller tänker jag fel då?

Svar på tråden Traderatråden nr 16