Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Så, nu är har alla som tagit köp nu betalat och sakerna är skickade Var lite orolig att en betalning inte skulle hinna dyka upp, men som tur var gjorde den det nu idag. Så nu kan jag åka till landet ikväll och sedan till Valencia på lördag utan att behöva bekymra mig!

Har också varit tvungen att lämna ett negativt omdöme, en köpare som vann en auktion i början av maj som varken betalat eller hört av sig trots påminnelse via både mail och sms... Hon har inga negativa sedan tidigare, och inga omdömen efter att hon vunnit min auktion men det kanske trillar in fler negativa efter mitt. Hoppas jag slipper hämndomdöme bara

aLttjolajban - jag lämnar alltid omdöme som köpare, oftast samma dag som jag fått varan, oavsett om säljaren lämnat eller inte. På köpare lämnar jag efter att de lämnat på mig, oftast samma dag jag ser deras omdöme. 

• StaffenAssar
    MariaJuj skrev 2010-07-04 22:24:10 följande:
    Fick man en sån där tråkig köpare Rynkar på näsan

"hej maria jag har vunnit en auktion dinosurieelbil utav dig.Jag vet ej vad jag ska göra nu är det så här att min mamma har visst köpt en elbil till min son som jag inte visste något om.Han skulle få den på sin födelsedag och det har ingen sagt.Men nu kände hon att hon va tvungen o berätta det.Så snälla du jag behöver ju inte två stycken.Jag vill inte ha negativt omdöme för detta.men givetvis köper jag den om det ställer till problem för dig.Men jag hoppas du har förlåtelse för det här.Ursäkta än en gång.Hör av dig.mvh eva"
    Å, vad surt! Håller med övriga om att hon får sälja den själv, eller om du känner att du har tid så kan du säga åt henne att om hon betalar avgiften till tradera för denna auktionen så kan du lägga ut den igen, då köper hon den säkert ändå.
  • StaffenAssar
    aLttjolajban skrev 2010-07-07 13:39:36 följande:
    Jag har oxå rensat här hemma
    Det blev en hel del barnvagnstillbehör,men det slängde jag ut superbilligt på Blocket,även där går det trögt

Det som går bra på T nu är ju populära 70-tals tyger,symaskiner,mobiler

Jag ska försöka knåpa ihopp auktioner med avslut runt lön,fast då är väll folk panka efter semestern?
    Jag tycker blocket går bra! Jag la ut annons i måndags och fick vagnen och en varukorg sålda till olika köpare igår och har två köpare som kommer ikväll för att köpa lite tillbehör   Så det enda jag helt säkert har kvar att sälja i annonsen är en sittdelsbas och bagclips, 2 saker av totalt 8! Så här snabbt brukar det aldrig gå på blocket... Fast det hänger ju förstås på att de som kommer idag vill köpa sakerna också, men annars har jag mail från andra som var intresserade. Mycket roligare än seg-tradera! Så jag tar nog traderapaus till augusti...
  • StaffenAssar
    ominte skrev 2010-07-24 18:55:32 följande:
    Ja helly hansen är ju kända för att vara bra vinterkläder! Var köper man helly hansen-overall? Har nog aldrig sett dem. Vad kostade den ny?

Och sen SKOR! F**N vad less jag blev förra året på att försöka hitta vinterskor som dottern inte frös ihjäl i. Ecco och ett par viking goretex fick hon men var ändå iskall
    Vad hade ni för strumpor i? Vi hade ullstrumpor och ullsockor, och han var aldrig kall trots att han går på ur o skur och de är ute nästan hela dagen även på vintern. Fast han är rätt varm av sig förstås, det är ju så olika
  • StaffenAssar

Är också sugen på att börja lägga ut vinterkläderna, men törs inte riktigt än Förra året la jag ut vinterkläder med avslut i slutet av augusti och fick bra för dem, så jag tror jag ska göra så i år igen.
    Fast själv är jag nästan klar med vinterkläderna till barnen redan, och tänker som så att jag har råd att köpa till nypris om jag har lust det som fattas sedan när jag sålt förra årets  

• StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2010-07-24 20:20:58 följande:
    Nu har jag beställt vävda namnband och taggit inför sonens skolstart...perfekt att märka med dem så blir det lättare att sälja vidare sedan när kläderna inte är namnade...funkar väl iofs att sy men det är inte min största hobby så det här kommer nog bli toppen tror jag iaf
    Jag gjorde det förra året, men det var rätt mycket jobb med taggit också tyvärr. Fast inte som att sy förstås... Men det där att de inte skaver och så får man ta med en nypa salt, för det gör de visst ibland så man måste vara noga med var man sätter dem. Plus att det blir rätt stora hål också, så man måste sätta dem i lappen. Jag blev faktiskt lite besviken. Fast jag vet väl inte vad jag hade väntat mig egentligen, magi?  
  • StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2010-07-24 20:30:42 följande:
    Men jag tänkte sätta dom runt upphängningshällan och bara använda dem till ytterkläder
    Då blir det nog bra! Jag hade dem till vissa vanliga kläder också, och det var ett himla pill att få dit dem
  • StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2010-07-24 20:54:14 följande:
    ok...vad besviken jag blev nu...trodde också de var magiska Flört
    Jo, jag hoppades nog på lite för mycket
    Men jag gillar inte att de hävdar att de inte förstör kläderna och inte skaver, för det gör de tyvärr... 
  • StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2010-07-24 21:03:40 följande:
    ja det låter ju konstigt att de säger så...men jag tänkte som sagt bara fästa den i den vävda lappen och den klipper jag ju bort när det är dax att åka ut på T.
    Ja, fästa runt lappen fungerar nog super
Svar på tråden Traderatråden nr 16