Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Traderatråden nr 16

Du verkar mera seriös som köpare om du säger att du inte vill ha det pga att det inte motsvarade dina förväntningar. Dock så står ju inte skicket någonstans i beskrivningen så han har nog rätt att sälja det som det är. Fult gjort iofs kan jag tycka.
    Men om du säger att du vill ha grejorna men bara betala en tredjedel av priset så verkar det lite oseriöst från din sida också tycker jag.
    Om jag var säljaren så skulle jag reagera om en köpare kom och klagade men sen ville ha grejorna fast bara betala en del av summa. Många som försöker det nämligen.

Så jag skulle hellre försöka med att få häva köpet, det låter mer seriöst.

• Lilla Ego 07

Fasen, har 174 klick på min hummeloverall men inte nån som lagt ett budFörvånad Molon gick ju åt på en gång så jag trodde nog denna skulle gå också snabbt.

• Lilla Ego 07
    Xgirl83 skrev 2010-07-21 22:30:06 följande:
    Jag sa att jag ville häva köpet ELLER så kunde jag ge det jag tycker att en defekt konsoll är värd (för att det skulle vara enklaste lösningen istället för att skicka tillbaka allt). Han skulle aldrig få mer än 1000:- för defekta grejer ändå ju om han skrev det i annonsen. Vi har försökt igen här nu med det helt nya spelet och konsollen bara matar ut det, så konsollen fungerar inte alls. Jag anser absolut att man kan förvänta sig att allt fungerar om det inte står nåt annat. Repigt kan man förvänta sig när det är begagnat, och det är ok, men att det inte alls fungerar att spela på?

Han kan väl inte bara säga "det fungerade när jag skickade det, vad som hände sen vet jag inte" och sen inte vilja göra nåt mer åt saken?
    Nej han verkar ju bluffa det är ju helt klart. Men det är därför jag menar att du bara bestämt ska säga att du vill häva köpet, inte att du ska ha kvar grejorna och betala mindre. Det låter mer seriöst att du säger att du inte vill ha skiten alls.

Och repigt blir de väl fan inte i en kartong kan man ju tycka? Han har ju uppenbarligen kört en fuling. Kontakta Tradera och säg vad som hänt så kanske de kan göra en påtryckning också.
  • Lilla Ego 07
    Xgirl83 skrev 2010-07-21 22:57:20 följande:
    Tack för hjälpen! Vi har nu filmat konsolen när vi sätter in det helt nya spelet, hur konsolen då låter helkonstigt och sen spottar ut spelet igen, varje gång. Och så har vi tagit kort på två av de repiga spelen. Mailar över detta till honom nu. Det verkar väl seriöst att vi har dokumenterat det?

Ja det tycker jag. Han är säkert medveten om det hela dock annars skulle han inte blåneka så.

Hoppas det löser sig. Uppdatera gärna med vilket svar du fick.

• Lilla Ego 07

Ia 70 skrev 2010-07-23 22:03:35 följande:
    Hej, vet/tror att detta har pratas om tidigare men har inte tid att leta (med tre barn/ungdomar) Men ex om jag vill sälja fina barnkläder i stl. 74 och upp till 92/104 pojk/flick. Mest Lindex, H6M o Kapp Ahl. För att få ngt för mödan/kostnaderna att lägga ut dem vad ska jag lägga för utropspris. Vill inte lägga 1 kr e så less på att det blir mer jobb o kostnader än vad jag får in
    Säljer alltid fina kläder, ofta obetydligt använt då jag älskar mer att handla till barnen än till mig, ibland undrar jag varför vissa får så himla bra bud o inte jag...Vad e finessen med det hela. Vad ska jag göra? Känns ibland så hopplöst när man tittar på andras auktioner som går bra utan att det är ngt speciellt med deras kläder o skick.
    Önskar lite peppning o tips...Vi flyttar i nov/dec o vill gärna rensa ut innan (eller då vi packar upp i dec/jan)
    Kram//Mia
    Hej.

-Jag sålde ett stort paket med kläder i stl 86-98 i våras, fick ca 1000kr för det. Var mest lindex, kappahl och icke märkes (typ ica maxi). Hade med några pop samt nån meandi. Det var allt från byxor till ett gammalt regnställ från gekås. En fjärdedel var nya av kläderna. Skrev alla märkena i rubriken samt att mycket var nytt även i rubriken.
  • Lilla Ego 07
    h80 skrev 2010-07-24 20:17:50 följande:
    har avlsut ikväll o inga bud....
    Här står det också stilla med bud. Gick ju så bra i början, fick flera köp nu och en del bud men nu sen en vecka tillbaka är det tvärdöttGråter
    Har en bra bit över 200 klick på båda mina overaller men inte nåt endaste bud, jäkligt konstigt tycker jag. Får hoppas att de tittar, lägger i minnes och kommer ihåg att buda på slutet iaf.
  • Lilla Ego 07
    Aprikos skrev 2010-07-24 22:47:57 följande:
    Så gör jag ibland. För att inte trissa upp priset i onödan så bjuder jag inte under auktionens gång, men se sitter jag där redo när den pricis ska gå ut och ninjar till med en större summa än 1 kr :)
    Ja då får jag hoppas att det sitter många därute som gör desamma som duGlad 

Har höga utrop också så det kan nog bero på det. Men skam den som ger sig, får väl sänka lite isf till nästa gång och sen köra på igen. Vore skönt att få hälften sålda iaf så man inte har så många till nästa gång, har en del till som ska ut.
  • Lilla Ego 07

Köpte en skaloverall i våras som användes några gånger bara. Storleken är 74 och det är inte något speciellt märke på den. Säljer sånt nu eller är det en för liten storlek att lägga ut på T?

Lika bra att sälja den då lillan inte kommer kunna ha den i höst iaf. Har 2 nya i nästa storlek som väntar, en katvig och en Pop så jag vill gärna bli av med dennaGlad Nån som har erfarenhet av lite mindre skaloveraller, om de går bra eller?

• Lilla Ego 07
    Mamma till Simon skrev 2010-07-25 19:55:34 följande:
    sålde en idag i stl.68 gick på köpnu med engång men det var iofs pop
    Asså minsann, det lät ju bra. Iofs så lär väl pop gå bättre och snabbare. Vilket pris satte du på din?
Svar på tråden Traderatråden nr 16