Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

backi2008 skrev 2010-05-16 21:06:22 följande:
    Fler här ute som har blivit lurade av angeljo?? Jag har lyckats hitta henne, hon har även ett till alias på Tradera!! Har fått min vara nu. Inboxa för kontakt uppgifter. Hon är en riktigt fukfisk som har haft två alias och stöd budat på sina egna auktioner och nu även inte skickat ett tio tal varor. Tradera har tyvärr försökt sopa det under mattan men inte jag. Nu återstår att få tradera att fatta att hon ska bort även från sitt andra alias.
    har mailat dej
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Scruffy skrev 2010-05-17 13:33:08 följande:
    Jag har vunnit tre auktioner (böcker) av samma säljare.Tog slut vid lunch idag.Hon har ny vägt det och försändelsen väger enligt henne 1002 gr.Hon sa att jag kan välja och betala porto till 1000 gr eller 2000 gr.Hur hade ni gjort? Hur mycket blir den extra avgiften om dem skulle kontrollväga?
    extra avgiften är väl 25kr har jag för mej och så givetvis den summa man underfrankerat med. Jag hade iaf chansat...alla vågar väger ju lite olika
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2010-05-17 16:32:55 följande:
    Wow! 20 kg är ju super! Vad duktig du är! Här är det snarare knappt tio... Om ens det...
    ni är superduktiga båda två{#lang_emotions_flower} önskar att jag fick motivation att ta tag i min övervikt
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Moonis skrev 2010-05-17 16:57:39 följande:
    Hamnade också till mina auktioner
    haha...jaså det var så det var
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2010-05-17 17:12:45 följande:
    Tack  Jag måste dock erkänna att motivation saknas här med och att viktminskningen nog mest beror på att min pappa dog i november så jag har inte varit hungrig på ett tag 
    usch då...det var ju inget kul sätt att gå ner i vikt på...själv är jag mer en sån som äter i svårta situationer :(
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    x karin76 skrev 2010-05-18 07:41:17 följande:
    Oj ja det står det iofs, såg inte jag heller.Tycker iofs det är kasst att överhuvudtaget ange en portokostnad i ett sånt fall, dessutom står det i Traderas policys: OBS! Det fraktsätt och kostnad för objektet som anges i rutan ovan är det som gäller om ni inte har kommit överens om annat (t.ex. samfrakt).Undvik att ange fraktkostnad i objektbeskrivningen då det kan leda till oklarheter om vad som gäller.
    det kan jag hålla med om...tycker också att det är den summan som ska gälla...men i det här fallet när det faktiskt står i objektbeskrivningen så hade jag betalt den extra frakten
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Scruffy skrev 2010-05-19 15:04:52 följande:
    Hör ni vad ska jag göra.Den 2.5 hade jag avslut på en auktion. Den 6.5 får jag ett mail via Ställ en fråga till köparen där hon säger att hon inte har fått något vinnarmail. Jag svarar på det den 7.5 men ser ingen insättning. Den 11.5 mailar jag henne igen och frågar om hon har fått mitt mail och anger mina konto uppgifter och bank. Hon svarar den 12.5 att hon inte fått något mail, men att hon kommer att föra över pengarna samma dag. Det är det sista mailet jag har fått från henne. Idag den 19.5 har jag ännu inte fått några pengar insatta.Skickade ett mail till henne i måndags och sa att jag saknar betalning. Har inte hört ett ljud från henne.Hon har ca 260 omdömmen och alla positiva. Tel nr som finns angivet är ett fast nummer, inte mobilt. Vad ska jag göra?
    sök på eniro och se om det finns nått mobilnummer där, finns det hade jag sms:at annars hade jag struntat i den köparen
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16