Inlägg från: MejaKiZnic |Visa alla inlägg
  • MejaKiZnic

Traderatråden nr 16

Snoppan skrev 2011-03-02 12:51:12 följande:
    Alla ninjare kommer nog ska du se ;)
    Jag har ett bud på en av dina Pop ;)
    Jag gillar ninjor dock så var det väldigt få i söndags hmmmm....ogillar  
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    lilyanna skrev 2011-03-02 13:07:23 följande:
    Nu behöver jag era tips o råd/hjälp här!

Vann en skaljacka förra söndagen, den 20/2 och betalade den dagen efter. Har fortfarante inte fått någon jacka. Mailade säljare i torsdags för att kolla av läget och om hon skickat den, säljaren svarade nu i lördags 26/2 att hon skickade den på fredagen.
    Idag är det alltså onsdag och jag har fortfarande inte fått någon vara på posten...så jag tror att jag har blivit blåst!

När jag vann auktionen så hade inte säljaren några negativa omdömen, däremot så fick hon ett negativt omdöme 2 dagar senare där köparen ej fått någon vara och säljare hänvisar till att posten har slarvat bort det och att hon inte ansvarar för det.
    Känns lite osannolikt att posten slarvar bort två paket från samma säljare på rad, eller hur?!

Så, hur gör jag nu?! Hjälp mig snälla, har aldrig råkat ut för detta förut!
    Nej vad trist
    22/2 borde hon sina fått pengar. 4 dagar senare lade hon det i lådan, kanske inte så osannolikt då det ibland händer saker och man prioterar annorlunda. Möjligen så säger hon att hon skickade det på fredagen för lugna dig och tänker, äsch hon kommer ändå inte få det förrän på måndag: 
    -Kan ju lika gärna skicka på söndag. Glömmer det på söndagen och skickar det på måndagen kväll efter postens sista hämtning. Paketet skickas på tisdag förmiddag och borde vara framme på onsdag men sen är det en skaljacka så den kan vara skrymmande så posten måste fixa en avi först.  Avin skickas ut och borde kommit hem till dig idag eller imorgon. 

Haha ni får ursäkta mitt sätt att tänka ibland jag hade väntat till på fredag dock mailat innan om att jag inte fått min vara. Hade jag inte fått mitt paket på fredagen så hade jag skrivit ett sista mail om att paket inte dykt upp och fick jag inte det på måndag så skulle det tyvärr bli negativt omdöme. Nej, sannolikheten att posten slarvar bort hennes paket igen är inte så stor men kan hända.Hoppas de löser sig, men hade jag varit du hade jag väntat lite längre. Trist dock..{#emotions_dlg.flower} 
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    lilyanna skrev 2011-03-02 14:41:11 följande:
    Men en avi för att det är skrymmande?! Jag har då aldrig varit med om att jag har fått en avi för att en jacka blivit skrymmande?

Men visst kan jag vänta veckan ut, inga problem...frågan är ju hur man gör sen om jackan inte kommer fram för jag har som sagt svårt att tro att posten slarvar bort två paket i rad från samma säljare.
    Sluta aldrig att bli förvånad jag fick hämta en body för den var skrymmande Hade helt enkelt mailat säljaren och varnat om negativt sen får man avvakta och se hennes respons
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    lilyanna skrev 2011-03-02 14:51:18 följande:
    Den här säljaren ger gärna hämndomdöme som jag har fattat det, hon gav nämligen tillbaka ett negativt till den som klagade på att han inte fått sina saker och sa bara att hon inte ansvarar för posten...så min gissning är att hon skyller på detta den här gången med i så fall.
    Man vill ju bra gärna veta vilket postombud som hon har lämnat in detta på, för det måste ju vara ett slarvigt sådant i så fall...

Jaja, jag avvaktar fredagen ut med, men det känns ju inte hoppfullt
    Ojdå låter inte skoj alls. Avvakta och se {#emotions_dlg.flower}
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Kristyr skrev 2011-03-02 20:42:35 följande:
    avslut började lite efter 20 och två har redan mailat att det har betalat
    Härligt hoppas de gick bra för dig idag {#emotions_dlg.flower}
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Viktorsmamma skrev 2011-03-02 20:59:01 följande:
    oj! poppis print alltså.

jag har de blåa i 98, kanske ska sälja de
    Den blå vill jag ha Oskyldig
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Kristyr skrev 2011-03-02 21:38:58 följande:
    ja lite trist.. NS gick inte alls bra..

Men andra saker gick lite bättre än jag trott.. ett lotteri när man har utrop 1:-

tror iaf att utrop 1:- ger mer om man vill slippa osålda varor...
    För mig gick det helt okej, jag sålde för 3200:- och kommer bara betala 260:- på nästa faktura. Känner att jag tjänar mer och får fler som lockas av mina auktioner men visst det kan gå riktigt dåligt. De auktionerna jag har igång nu går sådär, vissa har inte ens bud även om de ligger på 1 krona Obestämd
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Sophie81 skrev 2011-03-02 22:32:36 följande:
    Jag sålde en röd Nova star fleece i strl 86 i absolut toppskick för 42 kr i oktober. kommer ihåg det än så jag tog det ganska hårtRynkar på näsan
    men mina senaste auktioner har gått bra faktiskt så det jämnar väl ut sig i längden...
    Går tyvärr upp och ner Rynkar på näsan vissa saker önska jag att man behöll 
    ♥мєℓιηα
Svar på tråden Traderatråden nr 16