• Tettan

Traderatråden nr 16

Sarah84 skrev 2010-09-01 10:28:19 följande:
    Det har jag gjort flera gånger, frågat om de vart nöjda + omdöme En gav aldrig något omdöme. Tycker det är riktigt lågt faktiskt.. hade jag vetat de hade jag aldrig gett henne ett omdöme..
    Nej - jag lämnar aldrig omdöme innan köparen lämnat sitt, men det upplyser jag vänligt om när jag skickar det mail som talar om att "pengarna har kommit - nu skickar jag varan". Jag skriver att "lämna gärna omdöme när du fått varan, på så sätt vet jag ju att varan kommit fram ordentligt. Jag lämnar alltid omdöme när köparen lämnat sitt, då jag vet att affären är avslutad till bådas belåtenhet"
  • Tettan

Nu har jag påmint de som det var över en månad sedan jag skickade - jag skrev såhär:

Hejsan!

För en tid sedan (i somras) vann du nedanstående auktion av mig på tradera. Jag postade den samma dag pengarna fanns på mitt konto och jag hoppas den kom fram ordentligt samt att du är nöjd med tröjan?

Jag skulle bli jätteglad om du ville gå in på tradera och lämna omdöme, så lämnar jag därefter positivt omdöme på dig. Det tjänar vi ju båda på i fortsatta affärer på tradera.

Vänliga hälsningar
    Anette Engström/NettanE-2009
  • Tettan
    TonÃ¥rslisa skrev 2010-09-01 14:42:48 följande:
    Appropå omdömen, lite smått sur på en säljare som lovar i sitt personliga meddelande att lämna omdöme efter köparen lämnat sitt. Jag betalar alltid efter auktionsslut. När paketet anlänt tog det några dagar innan jag löste ut det, kan det vara anledningen!?..

" *Jag lämnar alltid omdöme.

*Jag försöker alltid göra mitt bästa, både som säljare och köpare. Skulle det trots det bli något blir fel, oklart eller inte till belåtenhet så hör av er. Jag vill att både köpare och säljare ska bli nöjda med sin affär!"

- Med andra ord, Sk'tsnack {#emotions_dlg.djavulsk}
    Vad är du sur över? Lämnade hon inget?

Jag lämnar alltid efter att köparen lämnat sitt. Har varit med om ett par köpare som krånglat och gnällt som sjutton, men inte gett någon respons när jag gett förslag på hur vi ska lösa det. Därför vill jag lämna när jag vet att köparen anser affären avslutad - dvs är nöjd, och inte riskera neg av en gnällig köpare i efterhand...
  • Tettan
    TinkyWinky skrev 2010-09-02 22:26:57 följande:
    o vill man ej riskera att den går för billigt så kan man ju lägga ett reservationspris, , o då sätta samtidgt ett utrop på 1 kr o sen ett köp nu pris..
    Jag förstår inte vitsen alls med reservationspris... Jag har försökt buda på en overall med reservationspris och ej kommit upp. Har ingen aning om hur mycket som krävs. Så nu överger jag den overallen...
  • Tettan
    Enensammamma skrev 2010-09-03 06:40:03 följande:

Varför inte sätta 400 i utrop istället utan reservationspris undrar jag

Exakt - då vet man ju som köpare på en gång vad lägsta pris är...

I stället för att försöka buda och det bara lyser "rött" och att "reservationspris ej uppnått" - jag har slutat buda då jag inte vet var jag hamnar som lägsta...
  • Tettan
    JanuariUnder09 skrev 2010-09-03 19:48:07 följande:
    Ny här på träden, så om det inte är okej att tipsa om sina egna auktioner kan ni väl vara snälla o säga till så tar jag bort inlägget!

www.tradera.com/auktioner/Jenny_gunnarsson, en hel del meandi till billig peng, nån liten fläck på de flesta men nån kanske har supermedel att ta bort med el som jag, inte lider av nån lite pyttefläck
    Ser att du inte är ny på tradera - men lägg gärna ut storleken i annonsen. Jag går sällan in på auktioner där inte storleden står...

Tyvärr var dina alldeles för små för mig.
  • Tettan
    Mamma till Simon skrev 2010-09-03 19:50:35 följande:
    tyvärr för smått, men ett litet tips bara...skriv ut storleken i rubriken, underlättar när man letar efter nått
    Precis - det var rubriken jag menade också
  • Tettan

Hej. Hur är det? Om man har högsta budet i en auktion där reservationspriset inte är uppnått, inte har väl jag någon skyldighet att fullfölja köpet ifall säljaren ångrar sig och vill sälja till det priset iaf??

• Tettan
    alvaereva skrev 2010-09-06 16:38:42 följande:
    Blöörk.. jag har just avslutat trettio auktioner, packat, vägt och skickat alla paket och nu hör en köpare av sig som inte är nöjd med sin lilla bebispyjamas hon köpt av mig för 15kr...

Hon tycker att den är gammal, att den inte är vit som jag beskrivit och att den inte är söt som jag skrivit.
    Vad gör man med en sån köpare?

I annonsen framkommer det att den är använd av ett barn och jag framhåller även i min text att vissa av mina plagg är välanvända och att det kan förekomma fläckar. Det är ju begagnade barnkläder jag säljer..
    Alltså att folk kan ha åsikter om färg, slitenhet etc kan jag förstå (hur det är i ditt fall vet jag ju ej eftersom jag varken sett plagg eller annons) men att bestrida om en vara är söt eller inte.... där går nog gränsen....

Vem bestämmer vad som är sött, gulligt etc???
Svar på tråden Traderatråden nr 16