• Tettan

Traderatråden nr 16

x karin76 skrev 2010-08-20 13:46:22 följande:
    Glömde tillägga, har lagt in lägsta möjliga frakt på samtliga med. Helt perfekt.
    Lägsta möjliga frakt har jag också (alltid!!) och ändå har jag bara 4,8 på omdömesstapeln. Hur nu det kan gå till...
  • Tettan
    StaffenAssar skrev 2010-08-20 14:11:03 följande:
    Jag skickar med dhl, blir inte så mycket billigare, men lite, och spårbart iaf. Tycker det är meckigt att man behöver skriva ut tyvärr, och har ingen skrivare. Visst kan man gå någon annanstans och skriva ut, men det blir för meckigt tycker jag när det går utmärkt att sälja ändå. Fast jag har inga så stora overaller
    Kanske jag som är snål, bara...

Men ärligt så vill jag inte betala ca 80 kr för frakt när det kan skickas för 43 kr...
  • Tettan
    Thats me skrev 2010-08-20 14:41:11 följande:
    Antal
    Objektbeskrivningen
    4,8
    15
    Kommunikation
    5
    15
    Leveranstid
    4,9
    15
    Fraktkostnad
    5
    15
    Genomsnitt: 4,9 (av 5)

jag har 5 på fraktkostnad:)
    Hur göööör du då?? Kan ju inte komma undan billigare än B-post eller Schenker.... Sen att då leveranstiden kan bli lite lidande, men jag låter ju alltid köparen göra valet. Och jag skickar alltid senast dagen efter betalning finns på kontot... 
  • Tettan
    Tettan skrev 2010-08-25 07:53:33 följande:
    Kolla in denna säljare - har börjat ge negativg med anledning "ingen betalning" inom ett dygn efter att auktionerna gått ut... Min kompis har blivit drabbad, och jag VET att hon vill ha det hon budat på, men hur ska hon ha hunnit betala??? Hon kanske tom har en annan bank...

www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Saken är utredd. Säljaren skulle lägga neg på två st som mailat att de inte ville fullfölja köpet. Min kompis betalade igår, kontaktade säljaren som tog bort neg... Hade lämnat neg på fel person... Klantigt, kan man tycka.
    Fast det är ju befogat med neg om köparen inte vill fullfölja köpet...
  • Tettan
    Raira skrev 2010-08-26 07:07:40 följande:
    ute efter byxor till tjejen som på något vis växt enormt i sommar
    Hittade denna säljare och jag vet inte känner mig negativ til denna byxa efter läst alt hon skrivikt i aktionen .

www.tradera.com/Manchester-byxor-med-Bamse-fr...
    Hjälp!! Ja, denna skulle inte jag buda på iaf... Det är ju som att BE om neg omdöme!! Alltid hittar hon nåt att ge neg för...
  • Tettan
    TheStar skrev 2010-08-26 13:12:29 följande:
    Wow! Lämnade just omdöme på en köpare och döm om min förvåning när jag plötsligt fick lämna bedömning på köparen! Alltså ange på en stapel 1-5 hur snabbt personen betalat. Finfin funktion!
    Superbra!! Måste ha kommit under dagen?? Jag lämnade i morse, och då fanns ingen stapel...

Fanns det fler staplar??
  • Tettan

själv gillar jag köpare som betalar ca 10-15 minuter efter avslutad auktion, trots att det var flera dagar sedan de lade budet... Bättre kan det inte bli.

Synd bara att jag bara fick en krona för byxorna, men det är väl smällar man får ta...

• Tettan

Vad trist det är med folk som inte lämnar omdöme...
    Vad tycker ni, är det ofint att skicka ett trevligt mail och fråga om de fått varan och samtidigt be om omdöme?
    Det är ju till nytta både för mig som säljare och för köparen...

Svar på tråden Traderatråden nr 16