Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Traderatråden nr 16

fick hem denna. idag. var trasig typ överallt, otrevlig säljare. den var frankerad för 24kr o inte 39kr. enligt henne är det ett portopålägg för att det är "bökigt" att skicka, samt att emballaget kostar.hon vill att jag ska stå för fraktkostnaderna o skicka tillbaka den. alt att jag behåller den o hon ersätter mig med 10% dvs 5 kr.

http://www.tradera.com/Klanning-stl-110-auktion_302970_113893083

• charmmiss
    Tettan skrev 2010-06-11 21:07:48 följande:
    Hon har ju iofs skrivit att "tyllen har släppt" men nog skulle hon kunna vara lite mer tillmötesgående. Jag sålde en t-shirt som var mer sliten än vad jag noterat - då gav jag erbjudandet att köparen fick varan "gratis" men att hon fortfarande stod för frakten. Hon blev jättenöjd.

Däremot frakten tycker jag verkar orimlig. Ska man sälja på tradera måste man väl vara beredd på att posta grejjerna???
    ja,släppt vid midjan ja, men inget om att halva nederfållen var släppt, vilket betyder att jag måste sprätta upp allt nedtill och sy om. samt axelbanden hade så gott som släppt.

angående frakten bad jag henne sluta sälja på tradera utan köra på blocket där folk fick hämta varorna eftersom att hon tyckte det var så bökigt o skicka
  • charmmiss
    stockrosen skrev 2010-06-11 22:21:59 följande:
    Råkade ut för samma sak fast med en vinteroverall. Det var hål i sömnen på flera ställen och jag tog foto och skickade och klagade men då skrev hon att JAG gjort dem. Helt otroligt . Så det finns gott om idioter på Tradera....ush så tråkigt.
    haha, varför skulle du göra hål på overallen, vilka nötter alltså.
  • charmmiss
    TinaZ skrev 2010-06-11 22:37:56 följande:
    jag köpte den i stl av samma säljare,störande med portot men man har ju godkänt det iom att man budar.
    www.tradera.com/Klanning-stl-104-auktion_3029...
    verkar som hon blandat ihop dem båda för min hade tyllen släppt hela vägen fram men inte på nederfållen.......tror jag iaf.
    ok, det var vad jag sa till henne att hon förmodligen blandat ihop klänningarna, eftersom att i din auktion stod det att sömmen släppt i  både midja och nederfåll, samt att min klänning var liten i st som en 104
    men hon påstår att hon inte gjort det eftersom på att din klänning står det st 104, men på min klänning så fanns det ingen storleksanvisning.
  • charmmiss
    MariaJuj skrev 2010-06-15 21:31:36 följande:
    Fin den är, jag målar också gärna om mina barns möbler när man har tid över Skrattande
    tack, första gången jag målat om något, men det blev skoj o jag blev nöjd
  • charmmiss
    h80 skrev 2010-06-15 22:17:12 följande:
    bara jag som tycker att det går dåligt på tradera nu??
    det går fööööör dåligt, har just därför inga auktioner ute nu.

jag gillar hennes statistik att 95% av alla märkesvaror på tradera är fejk. undrar hur hon har kommit fram till det

http://www.tradera.com/Armband-fran-Juicy-Couture-akta-eller-2x-pengarna-tillbaka-auktion_240101_11411250
    stockrosen skrev 2010-06-15 22:18:33 följande:
    JÄTTEFIN!
    thanx !!
  • charmmiss
    Olivers Mamma skrev 2010-06-15 22:59:02 följande:
    Riktigt otrevlig säljare må jag säga, utav texten att dömma. har inte gjort affär och kommer inte göra det heller:
    www.tradera.com/Fantastiskt-18K-Pansararmband...
     ja ej fullföljd affär polisanmäls, haha, Good luck! säger jag bara, precis som om polisen skulle bry sig.
Svar på tråden Traderatråden nr 16