Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-05-21 10:57:19 följande:
    vann 3 auktioner som jag spanat på LÄNGE nu.www.tradera.com/Kavat-sandal-i-stl-21-ca-13-c...www.tradera.com/NOVA-STAR-NS-novastar-shorts-...www.tradera.com/Nova-star-troja-storl-92-Supe...drog iväg lite i pris men jag är nöjd, tjocktröjan hamnar i växa lådan då den var för stor=P
    jättefina, speciellt kavat skorna

försöker fynda sandaler i st 19 typiskt när man är i behov så finns det inga 50% koder på ellos
  • charmmiss
    Zvartaliljan skrev 2010-05-24 12:15:21 följande:
    F*N skulle lämna omdöme på en köpare som inte betalt o samtidigt fyllde jag ju i omdömen på andra köpare. Nu råkade jag ge negativt till FEL köpare och den som skulle fått negativt fick positivt!!*SUCK* man ska inte sitta o stressa med omdömen med en lekande bebis i famnen...
    skulle precis lägga negativt omdömme på en köpare o så ser jag att hennes senaste omdömme var neg från dig

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=550226
  • charmmiss
    Zvartaliljan skrev 2010-05-24 12:25:31 följande:
    Ja du, den köparen FÖRTJÄNADE det omdömet!! Vadå svårt o få kontakt med mig?? Jag mailade henne TRE gånger och skickade sms men fick aldrig något svar!!+ att jag har AUTOMATISKT VINNARMAIL, så vad var det jag skulle höra av mig om enligt hennes kommentar kan man ju undra??
    haha, jag vet, har oxå automatiskt vinnarmail, har mailat 2 påminnelse. sms.a orkar jag inte hålla på med, folk får själva hålla koll på vad de budar.
  • charmmiss

märks att det börjar bli löning, det har stått still i flera dagar igår hade jag 7 bud idag är det uppe i 31. men mer än hälften av auktionerna är fortfarande utan bud.

• charmmiss
    kalmar brud skrev 2010-05-24 14:59:45 följande:
    Hoppas att ni är nöjda nu när mitt tradera konto är spärrat i 6 månader... För ingenting
    om jag var du hade jag varit glad att det inte var permanent avstängning.
  • charmmiss
    Nifelheim skrev 2010-05-24 15:27:12 följande:
    Inte för att det direkt spelar mig någon roll, men får man verkligen skriva sånt på ett internetforum?
    hon pratar inte om samma person som har blivit avtängd här i tråden. utan en annan köpare.
  • charmmiss
    Nifelheim skrev 2010-05-24 15:43:14 följande:
    Nej alltså det förstod jag. Det jag syftade till var att jag är tveksam till om hon verkligen får "outa" att personen ifråga inte betalat när hon handlat från hennes företag.
    varför skulle det spela någon roll. hon har handlat från mig och från henne både på t o genom hennes sida, men inte betalat någon av oss, oseriös köpare helt enkelt.
    Alla länkar ju till oseriösa köpare/säljare så att vi i tråden kan spärra dem.
  • charmmiss
    Bobbenn skrev 2010-05-24 15:51:28 följande:
    Typiskt Familjeliv att anmäla folk till höger och vänster. En vän till mig blev anmäld till sov här för att hennes störda ex glömt köpa blöjor till deras son då han va liten och dessutom är personen för FEG för att erkänna... USCH OCH FY SÄGER JAG BARA!!!! SKÄMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jag har haft personer från min stad som budat på mina auktioner någon enstaka gång. Personen har sedan hämtat varan hos mig. Är det oxå budtriss då eller?
    men i hennes fall så är det ett ganska solklart fall av budtrissning, vilket även tradera höll med om, annars hade hon inte blivit avstängd.
  • charmmiss
    Virrpirr skrev 2010-05-25 20:52:58 följande:
    Slängde ut lite ikväll, håller nu tummarna för att Kavatsandaler går bra.Har haft sånt oflyt med tradera på sistone tycker jag. Har inte lust att ge bort dem direkt. www.tradera.com/auktioner/Virrpirr 
    synd att de vita inte var i st 24 då hade jag knipit dem direkt. köpte st 25 till tjejen men de var för stora så nu är de uppe på tradera.
  • charmmiss

till er lite mer erfarna loppis säljare har jag lite frågor.
    ska för första gången sälja på ett barnloppis och nu undrar jag lite med prissättningen, det mesta jag säljer är nytt, undrar vad man kan ta för priser, om en tröja kostar 150kr nypris kan jag då ta 50 kr för den om den är ny eller 30 kr om den är begagnad, eller är det för höga priser??
    kläderna är jättefina o det mesta är från Lindex, kappahl, zara o lite pop.

sen undrar jag när man sätter priserna ska man även skriva ut storleken på frystejpen?

känner mig som en newbie i detta har sålt på tradera i 7 år men första gången jag ska ha ett loppisbord, ska bli jätteskoj.
    Har även ett laban melamin set som är ny i kartong, kostar 300kr ny kan man ta 150kr för den, eller är det för mycket?? o vad kan man ta för priser på nya barbie dockor (ej äkta barbie) samt dockor som pratar när man trycker på dem. har massor av presnter som tjejerna inte använt som jag vill bli av med.

Svar på tråden Traderatråden nr 16