Traderatråden nr 16
kalmar brud skrev 2010-04-12 20:54:06 följande:
i morgon har jag avslut på mian 86 kläder till flicka. fortfarande JÄTTE dåligt med budDu har fint ute men om jag får ge dig ett tips för att dra fler köpare till dina auktioner Hoppas inte jag trampar på tårna, vill bara hjälpa till
Fota så att underlaget/bakgrunden på bilderna gör att plagget framhävs mer. Nu har du ganska ljusa bakgrunder till ljusa kläder så plagget "försvinner" på bilden.
När du placerar plagget/n på stället du ska fota, stryk kläderna med händerna på plats så att rynkor försvinner. Likaså lägg plagget så att det ligger snyggt och inte skrynkligt eller tex att halsringningen och sömmen är "ojämn" (om nu någon förstår hur jag menar).
Mitt sista tips är att lägga ihop kläder, tex 2 par plyschisar/mjuksibrallor ihop. Fota dem först tillsammans och sen var för sig och lägg ut samtliga bilder i auktionen.
Jag har börjat lägga ett icke-märkesplagg tillsammans med ett märkesplagg, tex en t-shirt från polarn med ett par matchande byxor från lindex för att få grejerna som inte är märkes, sålda snabbare och få iväg dem! Tycker det har funkat utmärkt!