• ominte

Traderatråden nr 16

kalmar brud skrev 2010-04-12 20:54:06 följande:
    i morgon har jag avslut på mian 86 kläder till flicka. fortfarande JÄTTE dåligt med bud
    Nu tänker jag knipa en av dina grejer!
    Du har fint ute men om jag får ge dig ett tips för att dra fler köpare till dina auktioner Hoppas inte jag trampar på tårna, vill bara hjälpa till

Fota så att underlaget/bakgrunden på bilderna gör att plagget framhävs mer. Nu har du ganska ljusa bakgrunder till ljusa kläder så plagget "försvinner" på bilden.

När du placerar plagget/n på stället du ska fota, stryk kläderna med händerna på plats så att rynkor försvinner. Likaså lägg plagget så att det ligger snyggt och inte skrynkligt eller tex att halsringningen och sömmen är "ojämn" (om nu någon förstår hur jag menar).

Mitt sista tips är att lägga ihop kläder, tex 2 par plyschisar/mjuksibrallor ihop. Fota dem först tillsammans och sen var för sig och lägg ut samtliga bilder i auktionen.

Jag har börjat lägga ett icke-märkesplagg tillsammans med ett märkesplagg, tex en t-shirt från polarn med ett par matchande byxor från lindex för att få grejerna som inte är märkes, sålda snabbare och få iväg dem! Tycker det har funkat utmärkt!
  • ominte
    mage06 skrev 2010-04-12 21:40:32 följande:
    Hej! Jag funderar på det där med utrop 1 kr... fungerar det fortfarande? Jag tänker mig att så många "lärt sig" Tradera och väntar med att buda till sista sekunden...men å andra sidan om det är många som gör det så... Jag går ut med högre utgångsbud och 2 veckor, men det är ju så tråkigt när man måste vänta så länge Hade trott at tex denna skulle vara intressant för fler men Meandi-tiden är kanske över?www.tradera.com/Meandi-Me-I-Prickblomma-Klann...Hmm...
    Jag har börjat lägga 10-kr urop på det mesta. Om det inte är en barnmössa eller tunika/tröja från tex lindex. Då kan det bli 5 kr utrop

Lägger aldrig längre tid än 1 vecka- 8 dagar för jag tror som du att folk tröttnar. Personligen gör jag så om jag hittar nåt som jag verklgien vill ha att jag letar gärnet efter likadan men som går ut tidigare och ninjar hem den istället
  • ominte
    mage06 skrev 2010-04-12 21:40:32 följande:
    Hej! Jag funderar på det där med utrop 1 kr... fungerar det fortfarande? Jag tänker mig att så många "lärt sig" Tradera och väntar med att buda till sista sekunden...men å andra sidan om det är många som gör det så... Jag går ut med högre utgångsbud och 2 veckor, men det är ju så tråkigt när man måste vänta så länge Hade trott at tex denna skulle vara intressant för fler men Meandi-tiden är kanske över?www.tradera.com/Meandi-Me-I-Prickblomma-Klann...Hmm...
    Justja, för att kommentera klänningen du har ute. Tror att färeger och mönster går mer i vågor än vad märken gör. Just nu är det ju mer inne med ljusa/romantiska/småblommiga klänningar och tunikor tex. Sen om det är meandi eller odd molly tror jag inte spelar så stor roll om man verkligen är ute efter en viss stil
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-04-13 18:51:53 följande:
    Jag ringde Tradera tidigare idag om den där avgiften från gratisannonsen som försvinner när fakturan görs.. Jag var inte den första att fråga om detta kan jag säga
    Men åtgärdar de det hos alla eller måste man själv ringa?
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-04-14 21:04:31 följande:
    *tralalala*Dags att dra på ninjadräkten
    *letar efter dina fyndauktioner så jag kanske hinner ninja dem jag med *
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-04-14 21:25:12 följande:
    hur många vår/sommar jackor har ni till era barn, funderar på om jag verkligen behöver 4 till varje barn (förutom vanliga fleecejackor) har ju platsbrist i garderoberna.
    Ehmm *harkel*. Vi har väl en 4-5 st minst. Sen finns ju nån väst eller så också...
    Men man blir ju sugen på att handla fler när man hittar billiga fynd på tradden.
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-04-14 21:18:47 följande:
    Haha detta var faktiskt inget superfynd utan snarare ett måste Dock har jag ett gäng kvar att ninja under kommande timman
    *gräver vidare på traderas barnavdelning*
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-04-14 21:30:35 följande:
    problemet är att jag tror inte ens att alla kommer att användas, utan bara hänga i garderoben o ta plats.Ja västar har dem oxå, helt nya med prislappar dessutom, lär aldrig användas
    Nej det är nåt som är bevisat här hemma iallafall. Det hänger jackor i klädkammarn som snart är för små och som aldrig har använts Men ändå fortsätter jag kolla på större storlekar {#lang_emotions_dreamer}
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-04-14 21:38:55 följande:
    Haha jag ninjade en popklänning Köpte en för några veckor sen och gillade den skarpt men när den kom på dottern så är hon för tjock/klänningen för liten så nu köpte jag en i större storlek 5 minuter senare tog jag dettawww.tradera.com/Kik-kid-knickersbyxa-stl-74-o...
    Vilken popklänning är det?
Svar på tråden Traderatråden nr 16