Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Traderatråden nr 16

Asså det här med posten. Jag hörde att posten numera skickar mest med tåg. Alltså inte pga det här med askan utan att de gjort det innan. Det var en webshop som sa till mig för ett tag sedan att posten har ändrat sina rutiner och skickar mer med tåg än flyg.

• Lilla Ego 07
    Alcarinque skrev 2010-04-22 11:28:44 följande:
    Jag har ju råkat (av gammal vana, har inte sålt på länge) skriva allra längt ner i objektsbeskrivningen typ "Titta gärna på min övriga auktioner för ev. samfrakt. Säljer b.la. kläder från Lindex, H&M, Villervalla..." Jag trodde att detta var ok, att det bara var i rubriken man inte fick skriva på det sättet. Men det var det ju inte. Däremot får man nog vara bra trög tycker jag om man budar på en vara där det i rubrik, bild och text beskrivs t.ex. en fleecetröja från pop men tror, pga, den sista raden, att man ska få en massa kläder från H&M, Lindex, och Villervalla med Men men, jag inser ju att jag har gjort fel efter deras regler och det får jag ju rätta mig efter.
    Fast jag fattar inte riktigt nu, kanske är trög. Det är ju jättemånga som gör så! Varför skulle man inte få göra reklam för sina andra egna auktioner ??
  • Lilla Ego 07

Själv har jag lite abstinens. Har ju haft så många auktioner ute hela våren och nu på sistone bara några stycken. Så om jag får ork så ska jag fylla en prolist och lägga ut en del nu igen{#lang_emotions_smile} Tror jag måste sålla bland barnens kläder igen, får knappt igen lådorna och så många fina kläder som blir liggandes. Kan ju lika gärna få in lite pengar för dem och istället köpa lite snyggt till mig själv kanske för en gångs skull{#lang_emotions_smile}

• Lilla Ego 07

Då håller min prolister på att tugga upp 25 nya färska auktioner{#lang_emotions_smile} Körde safade utrop även denna gång men körde korta auktioner iaf.

• Lilla Ego 07

Ett köp nu på en gång det gillar vi{#lang_emotions_smile}

Kan jag behöva med tanke på att jag har en traderaräkning på 800 kr att betala fy sjutton{#lang_emotions_undecided}

• Lilla Ego 07
    nericia77 skrev 2010-04-22 20:52:14 följande:
    tycker ni jag betala hutlöst mycket eller?
    Nej de brukar väl gå för det priset minst har jag för mig
  • Lilla Ego 07
    September09 skrev 2010-04-22 20:58:05 följande:
    Visst är det galet att vi stackare ska behöva sälja våra saker för att ha råd att betala avgifterna till Tradera
    Haha ja och det blir ju en ond cirkel då vi måste sälja ännu mer sen för att betala nästa hutlösa faktura{#lang_emotions_wink}
  • Lilla Ego 07
    j o n n a h skrev 2010-04-22 20:59:48 följande:
    Klädpaket med olika typer av kläder, tröjor, byxor, klänningar, vad lägger ni det under? Övrigt?
    Brukar ta typ tröjor eller byxor möjligtvis, känns som om det är välbesökta kategorier. Glöm inte att skriva märkena i rubriken
  • Lilla Ego 07
    mariahammarberg skrev 2010-04-22 21:08:03 följande:
    oj oj hur mkt har du sålt för du för att få en sådan räkning. måste ju har sålt 100tals auktioner.
    Hmm....vet inte riktigt om jag vill outa det här... Fick pisk i tråden när jag råkade nämna det en annan gång{#lang_emotions_wink}
  • Lilla Ego 07
    mariahammarberg skrev 2010-04-22 21:19:38 följande:
    ja men det låter så orimligt med 800kr i traderaavgifter!  Men vet man hur många auktioner du haft ute -utan slutpris kanske man förstår bättre.Bara det att alla auktioner går ju såååå lågt nuförtiden.Slumpar ju bort det mesta för 1-5kr....
    Hade ca 60 auktioner sålda i mars. Genomsnittet på varje auktion kanske låg på typ 120kr...då förstår du kanske slutsumman {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Traderatråden nr 16