Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Får man babyleksaker sålda på tradera? Typ skallror och så? Ska man isf göra små paket som tex går ner i en s kartong från dhl, eller lägga ut en och en? Har slängt ut en del på blocket, men det känns lite overkill för så låga summor...

Och en fisher price jumperoo, någon som har en aning om vad det kan tänkas kosta att skicka den? Den går inte ner i originalkartongen längre, så den är rätt stor...
  • StaffenAssar
    tessum skrev 2010-05-10 11:20:42 följande:
    Fisher price leksaker, ska man göra paket eller bara en leksak/auktion?
    Det undrar jag med! Jag hade någon tanke om att göra paket som går ner i en s eller m kartong från dhl, eftersom frakten ändå blir så hög på enstaka saker... Nu måste jag bara gå till ombudet och fixa kartonger så att jag kan mäta...
  • StaffenAssar
    Hemlighet skrev 2010-05-10 13:07:12 följande:
    Jag skulle personligen inte köpa flera leksaker med tanke på att frakten kan bli så dyr:-S
    Men typ 5-8 leksaker i en m dhl-kartong? Frakten blir ju då 52 kr. Jag tänker att frakten på en leksak (i plast) blir minst 12-24 + skrymmande för det mesta och alltså 24-36 kr, och då kanske paket är bättre om man får 5 leksaker för då gryt 10 kr frakt/st? Eller tänker jag fel då?
  • StaffenAssar
    StaffenAssar skrev 2010-05-10 13:54:33 följande:
    Men typ 5-8 leksaker i en m dhl-kartong? Frakten blir ju då 52 kr. Jag tänker att frakten på en leksak (i plast) blir minst 12-24 + skrymmande för det mesta och alltså 24-36 kr, och då kanske paket är bättre om man får 5 leksaker för då gryt 10 kr frakt/st? Eller tänker jag fel då?
    Haha "gryt" drygt menar jag ju
  • StaffenAssar
    pluttebarn skrev 2010-05-10 16:17:47 följande:
    Hallå.  Skulle behöva lite råd från er experter. Har köpt ett paket med babykläder. Står i annonsen att dom är jättefina, hela, rena och inte mycket använda. Dock var nästan allt totalt urtvättat o noppigt, endast 3-4 plagg av ca 22-23 st levde upp till annonsen. Jag har inte lämnat omdöme än utan mejlat säljaren att jag inte är nöjd. Hur går jag vidare, vad kan jag ställa för krav? Betalade 140 kr + 52 kr frakt för kläderna. Tacksam för svar!
    Vill du ha kläderna till ett lägre pris? Isf kan du ju be om att få dem för tex halva priset eller så. Annars tycker jag du ska be om återköp! 
  • StaffenAssar

Tradera är skumt. Jag har högre bud på ett par muddjeans än på skalbyxorna? Iofs inte slut förrän på söndag, men ändå...

• StaffenAssar
    h80 skrev 2010-05-11 16:06:11 följande:
    kan jag som köpare se om/när ett paket är inlämnat på schenker o dhl?
    Med dhl kan du se, schenker vet jag inte
  • StaffenAssar

Behöver hjälp ang denna auktion:

Undrar varför den ännu inte har ngt bud? Har jag för högt utrop? Blir folk avskräckta av att den är från 80-talet? Grejen är att den verkligen är i fint skick, om jag inte visste skulle jag aldrig gissa att den är äldre än max 5 år... Men den är ju från 80-talet, och det känns ju som att luras om jag inte skriver det... Några tips?
  • StaffenAssar
    trolltriss skrev 2010-05-12 21:48:13 följande:
    kanske vet man att den är 80 - tal och vill inte köpa overall från 80 talet. ????
    Fast jag har ju skrivit att den är från 80-talet, så jag hoppas verkligen att den som budar vet det och inte tror något annat. Men annars så var det väl lite det jag undrade, om det är så att man inte vill köpa en overall från 80-talet just för att den är så gammal, oavsett skick? För det finns ju en kollektion från 07 med kopior på dessa overaller som är väldigt poppis, så själva utseendet borde inte vara anledningen tänker jag?
  • StaffenAssar
    trolltriss skrev 2010-05-12 21:57:08 följande:
    åh,, aha ,, jag hade inte tagit en sån overall som något man köper nytt i dags läget,,, jag visste inte att man gjort kopior. Men jag skulle då skriva, "retro eller orginal" fast jag vet inte om det skulle hjälpa.
    Hm, har skrivit retro och vintage iaf...
    Tullemi skrev 2010-05-12 21:58:05 följande:
    Jag personligen skulle nog avstått för jag inbillar mig att det hänt lite på materialfronten sen 80-talet. Man vill ju ha en så tät overall som möjligt, inte bara en fräck retro. Så tänker jag iaf.
    Ja, det har du ju rätt i, den är inte vattentät tex.
    Hannah74 skrev 2010-05-12 22:11:02 följande:
    Sen är det ju nästan fem dagar kvar, ofta får man ju inte bud förän på slutet, iaf inte med så högt utrop. Och så är det ju maj- inte riktigt säsong för overaller.
    Ja, det är ju iofs tid kvar, tänkte mest att jag tycker den legat ute länge nu, men jag är väl egentligen inte skapt att ha långa auktioner helt enkelt
    Ang säsong så tänkte jag att den är perfekt på sommar och vår, eftersom den är tunn och vindtät, det är så vi haft den. Men det beror ju på hur andra tänker såklart, att folk kanske mest letar shorts och linnen nu...
Svar på tråden Traderatråden nr 16