Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma
    mariahammarberg skrev 2010-04-17 20:37:28 följande:
    någon här som köper annat än barnkläder på tradera? känns som om tradera har lite utbud i auktioner, samt att de auktioner som innan gått bra har lite budgivare. Som om folk helt enkelt inte använder tradera som det gjordes för ca 6mån-12 månader sedan.någon som har koll om det verkar vara en svacka eller är det som jag upplever?
    du är inte ensam om att tycka det, jag upplever detsamma o vet många med mig som känner likadant..tyvärr

Nu har kag laddat upp ett gäng nya auktioner, mest höga utrop. Vågar inte 1 kr längre..
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    h80 skrev 2010-04-17 21:02:13 följande:
    jag har också fyllt på liteden småfolkslurven är såååååå fin, hade jag inte precis köpt en röd till dottern hade jag köpt den
    visst är den...{#lang_emotions_heart} Har dem i större stl till Alexander, älskar dem!
  • AochJsMamma

jag har en vårjacka från Peak performance stl M (L ?? {#lang_emotions_undecided} ) som är i nyskick...tror ni att man kan få nåt för den? Vill ju inte direkt skänka bort den, men den är alldeles för liten nu för tiden , så den lär inte användas heller... vad tror ni?? Var ju rätt dyr i inköp..

• AochJsMamma
    mal skrev 2010-04-18 17:07:01 följande:
    Vad tror ni om vår/sommarskor som inte är märkes, lägga ut ett och ett eller i paket om ca 5 par?
    ett absolut, jag hade aldrig budat på 5 par skor..
  • AochJsMamma
    h80 skrev 2010-04-18 21:17:42 följande:
    Lite ångest  ska lägga ut sufletten till vår buagboo (eller inte vår längre eftersom den redan är såld) Men jag har inte kunnat sälja sufletten än eftersom jag har varit så förtjust i den. Men nu idag så undrade mannen vad 17 jag ska med en suflett till när vi inte har vagnen. O det har han ju rätt i, men det är sååååå svårt.
    hihi rolig du e!! Men ibland är det svårt att skiljas från saker, jag vet..
  • AochJsMamma
    x karin76 skrev 2010-04-18 22:26:00 följande:
    Hmm.. men varför säljer man otvättade kläder...? www.tradera.com/KATVIG-Fleecefodrat-regn-stal...Rent generellt känns det ganska konstigt.. Vill man inte få så bra betalt man kan för kläderna om man ändå ska göra jobbet med att fota/skriva/posta..? Varför inte tvätta först också?
    fråga mig inte...skulle ALDRIG komma på tanken att slänga ut en sån bild!
  • AochJsMamma
    Julia1234 skrev 2010-04-20 11:03:19 följande:
    Men varför väntar ni med att betala?? Jag betalar alltid med en gång efter vunnen auktion...
    för att jag har ett liv?
  • AochJsMamma
    HäxanSurtant3 skrev 2010-04-20 15:53:27 följande:
    Har också mäkrt det finns vissa typer av folk som sätter i system inte skriva ut defekter på sian varor och man tror de är i det goda fina skicka som skrivs. Då man påtalar uppenbara defekter får man höra man LJUGER??? Riktigt illa. Det finns många av den typen, inte bara på tradera utan även på blocket och på loppisar.Typen är solklar...vågar inte skriva ut kriterierna på hur de ser ut/beter sig och andra kännetecken men det är slående genomgående samma typ av personer.Undviker därför dem. Särskilt på blocket och på loppisar,där man SER sälajren eller hör hur de talar i telefonen.ALLA ggr har det stämt....Jag har nu lärt mig vad för sorts typer de är ch som sagt,undviker dem.
    du vågar inte skriva ut det eftersom det skulle klassa som främlingsfientligt?? Snacka om fördomsfull...
  • AochJsMamma
    nericia77 skrev 2010-04-20 21:34:52 följande:
    nu maila jag den som inte betalade, o sa att om inte pengar kommer snarast inom tre dagar så blir det ingen affär. ja då får jag helt plötsligt, -har fört över pengar nu. men varför kan inte folk bara meddela att dom tänker betala senare än de dagar de har på sig. grrr va trött jag blir. men nu förstog den väl att jag mena allvar efter mina 2 mail. så nu ska hon få tummen ner, o sen betalning, så jag får väl säkert tummen ner tillbaka.  hon skrev att hon inte fått något vinnarmail, men om man inte får det borde man inte kontakta den personen då inom tiden man har på sig, eller? va tycker ni, tycker ni jag blir irriterrad i onödan?
    det där argumentet köper inte jag, jag tycker som dig att man hör väl av sig till säljaren om man inte får nåt vinnarmail??? Man sitter ju inte bara o väntar i typ en vecka..
Svar på tråden Traderatråden nr 16