Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
Turbo: Vi har en Britax Hi-way. Har inte bil med jättestor kupé men den fungerar bra. Hade Britax babyskydd + bas också och det är nog inte det minsta heller och med lite plats för att kunna fälla bak solskyddet så kunde vi inte ha passagerarstolen särskilt långt bak. Kanske därför som jag tycker att det har blivit mer plats nu? Prova i bilen säger jag dock bara. Vi provade två stolar som var ungefär lika stora i affären men som satt helt olika i bilen. Var lite sugen på Isofix för att kunna flytta stolen mellan bilarna men då vi har en klump hemma räknar jag med att han passerar 18 kilo innan sin 4-årsdag. En del pratar om att det är praktiskt med vändbar stol men det skippade vi också. Resonerar som så att vi får ändå köpa en framåtvänd stol någon gång och då kan vi lika köpa den när vi vänder honom. Är inte helt förtjust i multifunktionsprodukter när det handlar om säkerhet för då tror jag bara att man har kompromissat också för att få till en ok helhetslösning.
Megamuppen: Hon äter förhoppningsvis snart upp sig igen. Undrar också det där med flygning. Vi ska i väg i december och tar gärna emot tips.