Inlägg från: Turbomamma |Visa alla inlägg
  • Turbomamma

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

Nej men tjejer säg inte så där! Jag vill ju ha uppmuntran och höra att ni tror att det kommer att funka superbra och att jag kommer att klara separationen såååå bra. Usch kommer väl grina halva vägen till Götebort...  Men har ni inte varit ifrån bebbarna längre tid än så alltså. Igår jobbade jag för första gången och det dessutom i Uppsala så jag åkte vid lunchen och kom tillbaka klockan 22 men då sov dom så jag pussade bara lite och snussade på dom. Visst kändes det tomt och konstigt men det var rätt skönt att vara barnfri och bara vara en stund också.

Vet inte om matningen kommer att underlätta för pappa som ska vara hemma. Han har hittills mest bara givit ersättning så lite kan jag tänka att det nog blir nyttigt för honom att vara hemma.

Tack för tipset angående hoppgungan!

• Turbomamma
    Twin-turbo 7 månader!

Megamuppen:
    Tar inte alls illa upp. Har själv ångest och kommer väl att tokgrina när det är dags att pussa och krama hejdå. Tur att pluttarna är så små att de inte riktigt förstår än.

Trollat: Ja jag hoppas och tror att det kommer att gå bra. Vad kul att höra att du jobbar och att det funkar. Det lite tråkiga är att vi är några stycken som åker bil hem och jag har precis kommit på att jag troligen inte hinner hem och natta dom vilket såklart hade varit jättemysigt Bor du i Göteborg? Tack för erbjudandet men tyvärr kommer jag nog att ha fullt upp, men om det blir alldels outhärdligt så hör jag av mig.

Nevadita: Ja det var verkligen tufft med nätdejtingen både av dig och henne. Hoppas att ni har det trevligt och klickar lika bra i verkligheten.

Nu ska jag gå och pussa bebisar, hör av mig och berättar hur det går. Kram
  • Turbomamma

Hej tjejer!

Kikar in en snabbis innan jag ska iväg. Vår IVF-tvillingträff blev inställd så det blir U-a för oss idag igen.

Göteborgstrippen gick helt okej även om det var superjobbigt att vara borta från bebisarna. Men på nåt sätt var det nästan värst innan vi kom iväg och precis i början. Första timmarna av resan ville jag bara vända bilen och åka hem igen. Men sen gick tiden och då var det stundtals riktigt skönt att bara behöva ta hand om sig själv. När jag väl kom hem fredag kväll sov båda älsklingarna men jag kunde inte hålla mig utan överföll dom med pussar. När sen lillskruttan vaknade och ville ha välling bara skuttade jag upp ur sängen och bara njöt av att få krama!

Kramar till alla!

• Turbomamma

Glad midsommar på er allihopa!

Hoppas att ni och alla bebbar får en jättetrevlig dag.

Nevadita: Usch vad jobbigt! Håller tummarna för att det ska gå vägen. Världen är verkligen inte rättvis och man ska vara sååå tacksam för det man har. 

Massa kramar från Turbo!

• Turbomamma

Hej tjejer!

Ungefär såhär ser våra matdagar ut:
    6-7 Grötfrukost (fattar inte vad som hänt, förut sov dom ju till 8 och ibland 9 mina pärlor )
    11 Lunch med burkmat+frukt
    ca 14.30 ersättning
    ca 17.30 Middag med mat+frukt
    ca 20.00 Välling sen bums i säng!

Men det där är väldigt ungefärligt, ska vi iväg kör jag ersättning till lunchen och ger mat senare och då brukar det bara bli ett mål. Är vi borta senare på dagen hoppar jag middagsmaten. Ger bara ersättning när vi är iväg för det blir så himla meckigt tycker jag fast vi har provat hemma hos mormor och det funkade. Men det var hon som ville fast jag varnade för storstädning efteråt. Gissar att det där med plockat inte kommer att bli min grej...

Den här veckan försöker jag ladda batterierna inför sambons resa på torsdag. Fick idag veta att han inte kommer att vara borta 1 vecka utan 8 dagar! Hur tänkte jag när jag uppmuntrade detta??? Har iufs tänkt åka ner till mina föräldrar på landet men bara det känns som ett jätteprojekt. Det är ca 30 mil ner, hur långt brukar ni köra med era små? Till U-a går det ju superbra men det blir ju väldigt krångligt om jag ska stanna och mata eller byta på bebisarna. Men men, allt går bara man vill! I värsta fall får man väl be om hjälp på mackarna. Kramar till alla!

• Turbomamma
    ÖnskanS: Kul att se att du är tillbaka! Eventuellt passerar vi Söderhamn i sommar på väg uppåt om du skulle vara sugen på att ses. Fast iufs har jag nog sambon med då och han hade lite småtråkigt sist när jag fikade med Nevadita. Fast jag hade desto trevligare !

Men jag kan höra av mig när jag veta om och när det blir, kram kram 
  • Turbomamma
    Megamuppen: Jaha, jag vart lite förvirrad här. Hade för mig att du bodde i sthlm nu men så är det alltså inte? Kommer säkert att gå jättebra med bilresan imorgon. Skönt att ha syrran med som moraliskt stöd och Essingeleden kommer du att klara galant. Undvik rusningstrafiken bara, vi blev sittande 1 timme idag från Kista och inte till oss, en resa som normalt tar typ 6 minuter. Mindre kul med en ledsen kille och en liten tjej som inte ätit på 6 timmar och då senast ersättning. Dessutom skulle sambon iväg på en grillfest så vi var lagom irriterade i bilen.

Ammiz: Trist att du inte känner att din pappa intresserar sig för bloggandet och vad jobbigt om du upplever det som om han inte riktigt räknar med Agnes. Har han flera andra barnbarn som han visar mer intresse för?

Kommer säkert nåt till Uppsala i nästa vecka, har en läkartid här i sthlm på onsdag så tills dess måste jag vara tillbaka från landet. Vet inte alls hur planeringen ser ut annars mer än att sambon kommer hem på fredagen (längtar redan och då har han inte ens åkt än )

Angående min resa så vet jag inte om jag är så modig, men däremot så känner jag inte att jag fixar att vara själv en hel vecka med båda på hemmaplan så på nåt sätt måste jag ner till mina föräldrar för att få hållhjälp. Kan liksom inte vara värre att åka med dom i bilen (så länge inget händer förstås) än att rådda allt själv. Men vi får se, jag försöker också övertala syrran att följa med, hon låter faktiskt lite sugen och det vore ju det bästa.

Nu måste jag soooova, förstår inte varför det blir så sen varje dag. Kramar och gonatt!
  • Turbomamma

Hej tjejer!

Hinner inte kommentera så mycket nu, men skulle mest bara meddela att vi är framme på landet och njuter av sommaren! Min fullaste respekt och beundran går till alla ensamstående mammor!!! Har varit själv med twinsen 2 dagar och trots att jag har supersupport från mamma, pappa och moster är jag helt slut!

Resan gick iaf bra men det var en himla tur att jag hade syrran med mig i bilen. Förstår inte alls hur jag tänkte när jag trodde att jag skulle kunna köra 30 mil själv! Kaos!

Kramar till alla, hörs snart

PS. Vilket fint midsommarkort på Kajsa

• Turbomamma

Hej tjejer!

Nu är jag och twinsen hemma igen. Sötnosarna sover och jag sitter på balkongen och vilar ut efter bilresan... Ni som orkar får läsa i bloggen men jag kan säga så mycket som att det är rätt svettigt att resa långt med bebisar. Att jag dessutom ens övervägde att ge mig ut på en 30-milstripp själv... Hur tänkte jag då??? Nu har jag haft syrran i baksätet och vi båda är helt slut!

Vi har iaf haft det superbra på landet, just nu sitter jag och funderar på hur klokt det egentligen var att åka hem och tro att man ska klara twinsen själv i 4 dagar...

ÖnskanS: Här busas det också för fullt. Min kille kryper sen någon dag och det är full rulle. Superkul och samtidigt ganska pyssligt.

Massa kramar till alla!

• Turbomamma

Hej tjejer!

Väldigt lugnt i tråden, hoppas alla njuter bebisar, sommar och livet! 

Själv har jag haft några tuffa dagar med tårar som inte slutar rinna. Fick i tisdags veta att en av mina allra bästa vänner har drabbats av cancer! Förstår inte hur nåt sånt här kan få hända??? Hon är gravid men kommer att föda en lite pyttebebbe imorgon för att man ska kunna sätta in behandling så snabbt som möjligt! Så nu måste ni lova att ni håller alla tummar som går för henne och hennes lilla plutt! Känns så otroligt och ofattbart hur nåt sånt här kan hända när man är mitt i livet och ska se fram emot sin bästa tid någonsin.

Imorgon kommer min sambo hem efter en vecka utomlands och det ska bli så skönt, inte för att det varit särskilt jobbigt med twinsen (även om det såklart varit kämpiga dagar) utan för mer för att jag är så himla ledsen och behöver en famn att gråta i. Svårt också med barnen när jag är ledsen, i vanliga fall känner man sig gladare när jag kramar och pussar på dom men just nu känns det nästan värre och mer påtagligt när jag ser mina små älsklingar.

Ta hand om bebisar och om varandra och håll tummarna!!! Kram

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009