Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
vår fina tråd fortsätter!!
hej turbo,
vilken fin blogg
då fyller du snart år då alltså?
kram till dig o alla andra i tråden, trevlig helg!
megamuppen: ha ha... en riktig bajskorv! Om vi nu ska prata bajs så hade Alva som bruna maskar i bajset idag. Jag blev jätterädd innan jag insåg att det måste vara fibertrådar från bananen hon sög på igår.
turbo: jag tycker alla borde göra som du, starta en blogg. Tänk vad roligt för bebisarna att läsa och titta på bilder på sig själva sen när de blir stora. Själv har man ju begränsat med dokumentation av sin barndom...
Men vad tänder här växer! Jag har då inte sett några tecken på gaddar. Kanske lika bra det. Har läst skräckhistorier om barn som biter av bröstvårtan på sin kära mor.
Turbo: Skoj med bloggen! Jag fick tipset bara för några dagar sedan och funderar sjävl på att fixa en för att vänner och familj som bor långt bort ska kunna titta in regelbundet. Nu blir jag ännu mer inspirerad
Kram till er alla
Monamona: HI hi, de där maskarna hade K också för en vecka sen och jag blev också lite rädd tills jag såg att de inte rörde sig
6 månader på måndag!
Oj vad det händer grejjer med alla bebbar här inne, kul! Här finns inga tänder, hon kan inte vända sig från rygg, ålar inte, kryper inte, sitter inte, men hon är helt klart den duktigaste bebis jag känner Börjar faktiskt bli rätt stabil i sittningen, så är nog inte så jättelångt kvar till hon kan sitta själv nu. Vad gäller mat går det också bra framåt, hon äter 5 istärningar med potatis- och grönsakspurée till lunch och sen en hel portion gröt på kvällen. Känns som att det börjar bli lite tunt att klara sig på amningen nu så jag är glad att jag ändrade min princip och började med smakisar innan 6 månadersdagen. Hon ammar oftast från ett bröst och får lunchpuréerna direkt efter och äter ändå sådär mycket, så hon behöver det nog! Ammar dessutom rätt bra från nästa bröst till efterrätt..
Förresten, kan också "skryta" över små korvar i blöjan Dock gör det mig lite orolig, för kommer långt ifrån så ofta som tidigare!!! Mån, tors och fre har det varit den här veckan, tidigare nästan efter varje amningspass... Men det är säkert i sin ordning, för hon är för det mesta nöjd och glad.
Ikväll har jag och lillan badat badkar tillsammans i 30 min, hon tyckte det var jättekul och plaskade och busade för fullt. Är lite av en funderare min tjej så behövdes nog så lång tid i badet för att hon skulle komma igång..
Kram till er alla!
Jag startade min blogg mest för att jag har så dåligt detaljminne, och att detta motiverar mig att skriva ned sådant jag vill minnas. Plus att det är kul för alla morföräldrar som träffar henne alldeles för sällan eftersom de bor rätt långt bort. Svärföräldrarna är mina mest trogna läsare . Svärfar laddar tydligen ned bilder från bloggen varje vecka och använder som skrivbordsunderlägg på jobbet
ÖnskanS: Inget att oroa sig för skulle jag tro!
Monamona: har du funderat över hur du ska spara bloggen till Alva? Jag funderar över om man kunde få den tryckt till en liten bok eller ett häfte på något smidigt sätt på någon sida...
Nevadita: det går ju att ha en blogg som man skyddar helt med lösenord. Är det ok för din man tror du?
Vill också skryta lite med att Agnes kan sitta. Var rätt häftigt för vi märkte exakt när hon kom på det. På babysimmet förra söndagen skulle bebisarna sitta på en flytmatta- ha, tänkte vi, hon kan ju inte ens sitta, men det kunde hon! Hon satt stabilare där än någonsin tidigare och vi såg hur hon parerade kroppen för att hålla balansen och sedan dess har hon gjort det hemma också!
Igår invigde vi sittvagnen! Betydligt populärare än liggvagnen. Imorses tog vi en lång promenad jag och Agnes, mysigt!
I fredags gick S och simmade, var borta i 1,5 timme och det gick jättebra. Hon har inte vågat tidigare att vara ifrån Agnes mer än korta stunder. Hon tyckte att det är skönt men får dåligt samvete över att hon tyckte att det var skönt att komma ifrån. (Är rätt less på hennes skuldkänslor, det är som om hon under dessa år av toklängtan byggt upp en totalt orealistisk bild av hur hon ska vara som förälder, bland annat så skulle hon ALLTID vilja vara hos sitt barn och inte som alla de där otacksamma föräldrarna som tyckte att det var skönt att "slippa" sina barn, att hon aldrig skulle bli irriterad på sitt barn och så vidare (som de otacksamma föräldrarna blir) så nu sitter hon med fullt normala känslor som att visst bli irriterad ibland och är så hård mot sig själv).
Ammiz: ja, man borde kunna "skriva ut" bloggen men förhoppningsvis finns den kvar ute i cyberrymden för alltid. Nästan lättast så. Sen kan hon ju ta över den själv och skriva mer eller mindre intressanta inlägg.
Apropå att inte känna igen sig själv. Inte för att jag varit någon passionerad älskarinna tidigare, men sen jag fått barn är jag så totalt ointresserad av all form av samliv. Blotta tanken gör mig illamående. Knappt så jag vill bli pussad på kinden. Hoppas för förhållandets skull att det blir bättre snart. Inte för att han klagar, han skulle bara våga...
Monamona: jag vill nog ändå väldigt gärna ha bloggen på papper, känns tryggare så. Vad lustigt att Alva ryser när hon kissar! (Vi ser ingenting på Agnes, vare sig innan, under eller efter kissning).
Appropå kiss, kissar era bebisar också mer sällan och mer vid varje kissning?
Och megamuppen, klart att vi vill veta