Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

Tygblöjetråden 24

Parsley skrev 2010-08-15 09:06:22 följande:
    Tack!  De här bilderna besvarade många frågor för mig. Det är så svårt att föreställa sig hur det kommer fungera (vårt första barn). Nu lutar vi åt Close Parent AIO, eftersom det finns ett bambualternativ med dem. Verkar inte heller som att man får beställa BG från England? Flera sidor säger "may not be shipped outside the UK".
    BG Flips kan man beställa från England (iaf hos den butiken som jag glömt namnet på ) eftersom de inte finns att köpa i Sverige.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen
    IVFmamma skrev 2010-08-24 08:00:31 följande:
    Jag har några fuzzibunz jag ska ev. sälja till en kompis, de är köpta nya och knappt använda. Vad tycker ni är ett bra pris? Jag har 10 st.
    Mellan 80 och 100:- per blöja?
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-09-13 08:48:00 följande:
    Jag får inte till det här med vikblöjor, har både rutvävda och flanell. pojken är 5 månader och jag vill helst slippa engångsblöjor. Har 4 st AIO blöjor oxå och de är ju så smidiga.... Men dyra i inköp om man inte köper begagnade.

tips på hur jag skall komma överens med vikisarna. tycker det är svårt just runt benen att få in allt i blöjbyxan liksom.
    Har du testat Miriels magiska vik? Tror att det finns länk i ts eller början av denna tråd. Annars kan jag gärna visa dig nångång. Jag tycker att det funkar kanon när bebbarna är ganska små och smala!
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen

På Jysk (tror jag) eller möjligen RUSTA finns det hopfällbara plastkorgar.. eller ååhh, jag kan inte förklara! De är mjuka, i plast (som deras flergångskassar) och går att platta ihop. Sen är det dragkedja på.. Dem har jag att lägga använda tygblöjor i på sta'n! Ska leta bild så ni förstår mitt svammel..

• Ekorrfamiljen

Äsch, hittar ingen bild. Jag får ta ett foto av min egen sen och visa.

• Ekorrfamiljen
    IVFmamma skrev 2010-09-21 21:44:30 följande:
    Jag vill så gärna försöka med ullbyxor på mina barn men jag tycker att kläderna blir fuktiga direkt de har kissat.
    Är det så för er oxå? Eller vad gör jag för fel? De är självklart ullkurade men jag känner direkt på rumpan när de har kissat
    Mina ullbyxor läckte också (kläderna blev fuktiga) efter att sonen "hjälpt till" att tvätta genom att hälla duschcreme i ullkursbadet.. Prova att tvätta ullbyxorna med ullschampoo och kör en ny ullkur. Lycka till.

Blä, vår tvättmaskin är sönder, så jag måste köra med engångare. Känns inte bra!! För att inte tala om sophinken i badrummet som blir full på nolltid och luktar kablärk!!
  • Ekorrfamiljen
    IVFmamma skrev 2010-09-21 20:30:24 följande:
    Galltvål?
    Bra?Dåligt? Vad använder ni det till?
    Kan inte med tanken på vad den innehåller, så jag köper Imse Vimses fläckborttagningstvål istället. Den är vegetabilisk och tar till och med bort fläckar från amningsbajs utan problem.
  • Ekorrfamiljen
    Loreena skrev 2010-09-23 19:52:56 följande:
    Är det någon som handlat från babykind.co.uk?
    Vad kostar portot?
    Har ni provat nature babies classic covers? Är de bra? jag tyckte att de fanns i fina färger och det verkar bra att man kan anpassa storlekarna.
    Har beställt därifrån och portot står väl när man beställer? Det gick fort att få paketet därifrån iaf.

Engångare luktar som sagt kablärk, till och med innan de hunnit användas. Tack och lov att tvättmaskinen snart är lagad så jag kan återgå till mina tygisar igen.
  • Ekorrfamiljen
    myran82 skrev 2010-09-30 20:21:32 följande:
    Jag tycker det skulle vara som att använda beg trosor & det gör jag inte. Det närmast kroppen vill jag iallafall ha nytt.

Köper nog flanell, några stycken för att testa om det är något för oss =)
    Har du hittat vikblöjor i flanell eller menar du formsydda? Har inte sett vikisar i flanell på länge.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24